1.6-2.0 OHC koneen viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
nall3
'Admiral'
'Admiral'

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja nall3 »

Garretti kirjoitti:
Multa jää ihan lähipäivinä ylimääräseksi 20ne koneesta peltisarja 4-2-1. Saattaa jopa olla martelius?
Paljonko pyydät peltisarjasta?
Kunhan saan ton koneen pois tuolta nokalta niin pistän myyntipuolelle. Kyselyitä on jo tullu mut etuveto malliin toi.
Ei kannata opelia, ne ruostuu ja on ihan paskoja muutenkin :roll: :yawn:
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Tuollaiset virtauslukemat saa 2.0E:n kannesta jo vakiolla 2.0L imuventtiililläkin, kun tietää mitä tekee.
Lakki
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Lakki »

Pystytkö ap80 laittamaan kuvia 2-litrasen kannen kanavista?

Kosunen, voitko valaista tarkemmin miten suuria muutoksia kanava vaatii? Vielä mielenkiintosempaa jos löytys kuviakin.
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viesti:

Kuvia ei ole esittää kys. kannesta, valitan. Ja niitä muutoksia joutuu tekemään ihan mukavasti, eikä se pelkkä imukanavan rassaaminen tuo pojat mitään autuutta yksistään. Moottori on kokonaisuus, johon kuuluu paljon muutakin kuin pelkkä imukanavan hinkkaus.

Mutta tietysti korvausta vastaan näitä kansia teen, joten kannattaa vaikka soitella 0400-510138. Luulen että saa rahalleen vastinetta. :wink: . :peukku:
ap80
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ap80 »

Lakki kirjoitti:Pystytkö ap80 laittamaan kuvia 2-litrasen kannen kanavista?

kosunen kirjoitti:Tuollaiset virtauslukemat saa 2.0E:n kannesta jo vakiolla 2.0L imuventtiililläkin, kun tietää mitä tekee.
lakki
ei ole kuvia

kosunen
kyllä varmaan saa ja kyllä moottorissa pitää olla muutkin kohdillaan jotta noistakin kansista saa tehoja irti mut muutenkin ihmetyttää kun kaikki haukkuu tota ohc konetta paskax, mun mielestä toi on helppo ja edullinen ainakin pikku piristyksille +20-30hp
ps. kosunen sulla piti alunperin teetättää kansi mut kustannussyistä oli pakko yrittää itte (nuuka kun on) ja lähtökohta mielestäni kohtuullinen myyntiluokan rokkiralli autoon (600€) :)
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viesti:

Niin, monesti ne haukkuvat, joilla ei riitä taitoa saada siitä mitään irti. Koskee kyllä monta muutakin tapausta. Kone on ihan hyvä aihiona kantta myöten ja erittäin halpakin. Tottahan siihen saa menemään rahaakin, mikäli mielii saada siitä voimaa.

Jos ei riitä fyrkat, tai ei halua maksaa tekijälle, silloin täytyy tehdä itse :)
JaH
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaH »

nall3 kirjoitti:
Garretti kirjoitti:
Multa jää ihan lähipäivinä ylimääräseksi 20ne koneesta peltisarja 4-2-1. Saattaa jopa olla martelius?
Paljonko pyydät peltisarjasta?
Kunhan saan ton koneen pois tuolta nokalta niin pistän myyntipuolelle. Kyselyitä on jo tullu mut etuveto malliin toi.
Marteliuksen 4-2 osa ja homemade 2-1 osa :thumbsup:
'Kapitän'

Tiedossa tottakai on että pelkkä imukanavan hinkkaaminen ei auta...

Oma luonne on nimenomaan sitä sorttia että kaikki pitää tehdä itse, osin myöskin rahan puutteesta johtuen, mutta enimmäkseen sen takia että kiinnostaa. Viime vuonna tein itse virtauspenkin jota tosin en vielä ole ehtinyt paljoa käyttää (sori Kosunen, minusta ei taida tulla sinulle asiakasta :) ).

Mielenkiintosta on/olis kyllä tietää millä specseillä opelin koneesta on saatavissa lähemmäs 200hv.
rookie``
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja rookie`` »

No eikö se kokeilemalla selviä? :) laitat kaiken mahdollisen virityksen, mitä itse, sekä lompakko kestää laittaa ja penkkiin vaikka clubin päivillä :wink: kiinnostaa miten olet tuon virtauspenkin itse tehnyt ja paljonko rahaa palanut. voit YV:llä pistää viestiä jos jaksat.
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Lakki
'Kapitän'
'Kapitän'

Kokeilemalla toki selviää moni asia, mutta sitä helpompaa on kysellä neuvoja henkilöiltä jotka on asiaan jo enemmän perehtyneet.

Ja mitä tarkoittaa "kaiken mahdollisen virityksen"? Ei oikein tuo neuvo auta esim. nokka-akselin valinnassa :-?

Mun virtauspenkki mittaa virtausmäärän ns. pitot-putkella, jos englanti taittuu niin googlettamalla "flow bench", tai "pitot flow bench" löytyy tooodella paljon tietoa. Toki saa kyselläkin. Rahaa mulla meni penkin rakentamiseen varmaankin alle 100€, suurimpana kuluna 50€ maksanut teollisuusimuri josta otin moottorit.

http://www.ag.auburn.edu/users/parmega/ ... lowbench2/ Tuossa linkissä on selitetty eri tavalla toimivan, ns.orifice-levyllä mittaavan penkin toimintaperiaate.

http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... &start=390 Tuolla on hyvää juttua pitot-putkella mittaavan penkin rakentelusta, ja ihan suomen kielellä :)

http://www.topplocksverkstan.se/flodesbanken.html Ja vielä yks linkki ruotsiksi, löytyy myös hyviä kuvia.
jaketech
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jaketech »

Lakki kirjoitti:Kokeilemalla toki selviää moni asia, mutta sitä helpompaa on kysellä neuvoja henkilöiltä jotka on asiaan jo enemmän perehtyneet.

Ja mitä tarkoittaa "kaiken mahdollisen virityksen"? Ei oikein tuo neuvo auta esim. nokka-akselin valinnassa :-?

Mun virtauspenkki mittaa virtausmäärän ns. pitot-putkella, jos englanti taittuu niin googlettamalla "flow bench", tai "pitot flow bench" löytyy tooodella paljon tietoa. Toki saa kyselläkin. Rahaa mulla meni penkin rakentamiseen varmaankin alle 100€, suurimpana kuluna 50€ maksanut teollisuusimuri josta otin moottorit.

http://www.ag.auburn.edu/users/parmega/ ... lowbench2/ Tuossa linkissä on selitetty eri tavalla toimivan, ns.orifice-levyllä mittaavan penkin toimintaperiaate.

http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... &start=390 Tuolla on hyvää juttua pitot-putkella mittaavan penkin rakentelusta, ja ihan suomen kielellä :)

http://www.topplocksverkstan.se/flodesbanken.html Ja vielä yks linkki ruotsiksi, löytyy myös hyviä kuvia.
mullaki on itte tehtyvirtauspenkki. osto osat on kirkasta letkua ja monta tuupia possukittiä+ruuvit kasaamiseen. loput tarvikeet ex työpaikan roskalavalta.
rookie``
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja rookie`` »

Lakki kirjoitti:Kokeilemalla toki selviää moni asia, mutta sitä helpompaa on kysellä neuvoja henkilöiltä jotka on asiaan jo enemmän perehtyneet.

Lause jatkui, kun tarkoitin kaiken mahdollisen virityksen, mitä lompakko kestää :) Mutta kiitos tiedosta, tarviikos tuohon sitten joku mittarikin väsätä, että näkee virtaus summan vai millä tavalla selvitetään hengittävyys?
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Miksuli
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Miksuli »

Jondes kirjoitti:Vähän ihmetyttää nuo teholukemat mitä jotku on saanu 2.0 koneesta pelkällä 1.8 kannella ja joillaki pienillä muutoksilla. Mahtaa olla omalla moottorilla kilometrit täynnä jos porukka jarruttaa 137hp-147hp omista koneista ja itellä on 152hp vähän erillaisilla muutoksilla. tai sitte tuo pohtomotorsportti kansi on täys susi.
Jos et tienny niin kadettiis on vaihettu tuo pohtomotorsportin kansi penkityksen jälkeen jos |vectraman| ei oo sitte käyny penkittämässä tuota kannen vaihon jälkeen ja sillo saatu tuo 152hp?
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Millähän tuohon 2.0 ohc kannattais lähteä hakemaan tehoo/vääntöö?

tällä hetkellä A omegan alakerta, recordin "välikansi" ja gsi kadetin kansi, avarampaa putkistoo. penkityksen mukaan 135hp pitäis olla nyt että varmaan jotain muutakin on tehty?

nokkaa?
kannen porttausta?
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Mikäs tää "GSI Kadettin" kansi on? 2.0, 1.8?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Vastaa Viestiin