Vectra GTS 2.2dti myyty
Re: Vectra GTS 2.2dti
ei vielä tiiä muutako että ne on 18", ei nuo 19" ollu nii rapiat ajella näillä rovaniemen pikkuteillä. mikäs siinä jos vain tuossa nelostiellä paahtais menemään nii ei mitään ongelmia
Juuu samaa mieltä olen
18" maksimi jos arvostaa vähän ajomukavuutta. rengaskin tietenkin vaikuttaa, joku 235/245/40 on varmasti vähän mukavampi kun 225/40. Ite olen tyytyväinen näihin bbs ch 18" ja et 40, jää sisälle, mut ajettavuus tärkein
voin kuvitella niitä jolla on jotku 20" vanteet 30 profiililla 
B 2.0 Automaatti
no mikä alusta sulla on?Romet85 kirjoitti:Juuu samaa mieltä olen18" maksimi jos arvostaa vähän ajomukavuutta. rengaskin tietenkin vaikuttaa, joku 235/245/40 on varmasti vähän mukavampi kun 225/40. Ite olen tyytyväinen näihin bbs ch 18" ja et 40, jää sisälle, mut ajettavuus tärkein
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
eikait sillä alustalla ole merkitystä rengasmeluun? kulutukseen ainaki tuntu olevan melkone vaikutus ku vertaa 19" ja 17" vannetta. 0,9l satkulle kulutus ero ku tuossa muutaman tankillisen olen nyt verrannu. Ja nopeudet on pysyny siis samama omassa ajossa ku pikkuyritä pääosassa puotelluJartsa kirjoitti:no mikä alusta sulla on?Romet85 kirjoitti:Juuu samaa mieltä olen18" maksimi jos arvostaa vähän ajomukavuutta. rengaskin tietenkin vaikuttaa, joku 235/245/40 on varmasti vähän mukavampi kun 225/40. Ite olen tyytyväinen näihin bbs ch 18" ja et 40, jää sisälle, mut ajettavuus tärkein
Ihan varmasti on eroa kulutuksessa, tietenkin paino vaikuttaa asiaa. Mulla edelliset vanteet actionit 8/9", mut kulutus näillä oli jotenkin kovaa luokkaa. epäilisin jopa melkein 2l eroa keskikulutukseen(vertaus talvirenkaisiin 16"alut ). nykyisillä bbs 18" kun vertailee kulutusta niin eipä paljoa ole eroa enään. ehkä 0.5l ja ajettavuus hyvä. jokos kiikarissa jotkut vanteet ?
B 2.0 Automaatti
Ite oon näin ensikilometrien perusteella positiivisesti yllättyny siitä miten hyvä 19" on ajaa (225/35 rengas), ei vetele tms juuri sen enempää kuin vanhat 16". Mieli voi toki vielä muuttua kun pamauttaa pari kertaa routakuoppiin ym... Mutta se mitä mietin on että sekoaako tuo ajotietokone täysin rengaskoon muutoksesta? Näyttää ihan järkyttäviä kulutuksia ainakin itelläni...noh täytyy testata tankkauksen ja ajokilometrien perusteella todellinen kulutus.Taikl kirjoitti:eikait sillä alustalla ole merkitystä rengasmeluun? kulutukseen ainaki tuntu olevan melkone vaikutus ku vertaa 19" ja 17" vannetta. 0,9l satkulle kulutus ero ku tuossa muutaman tankillisen olen nyt verrannu. Ja nopeudet on pysyny siis samama omassa ajossa ku pikkuyritä pääosassa puotellu
Nii ja eikös isompi rengastus vähennä mittarivirhettä jonkin verran, eli jos nopeudet ja ajotyyli on säilyny samana nii sillohan periaatteessa voit ajaa oikeesti hieman kovempaa kuin ennen joka mahdollisesti vaikuttaa moottoriteillä ym kulutukseen hieman. Mut taitaa olla aika pieni tekijä..saattaa myös olla että puhun ihan puuta heinää tässä aamutokkuroissani.
ex: Vectra C GTS 2.0t -04, Astra G 1.6 16V -99
ei ole joo rengasmeluun(aika yllättävää) mutta tuohon puhuttuun ajomukavuuteen ja ajettavuuteen.Taikl kirjoitti:eikait sillä alustalla ole merkitystä rengasmeluun? kulutukseen ainaki tuntu olevan melkone vaikutus ku vertaa 19" ja 17" vannetta. 0,9l satkulle kulutus ero ku tuossa muutaman tankillisen olen nyt verrannu. Ja nopeudet on pysyny siis samama omassa ajossa ku pikkuyritä pääosassa puotelluJartsa kirjoitti:no mikä alusta sulla on?Romet85 kirjoitti:Juuu samaa mieltä olen18" maksimi jos arvostaa vähän ajomukavuutta. rengaskin tietenkin vaikuttaa, joku 235/245/40 on varmasti vähän mukavampi kun 225/40. Ite olen tyytyväinen näihin bbs ch 18" ja et 40, jää sisälle, mut ajettavuus tärkein
Papuusi op-comilla voi muuttaa rengaskokoa.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
Eipä tuo kyllä oma autokaan vedellyt tms 235/35 19 rengastuksella.(setin paino 22kg) Nelostiellä oli helkkarin hyvä ajaa, mutta ku routasia pikkuteitä ajelee nii ei ole kyllä mitää hyvää sanottavaa+ että kulutus nousi. Viimekesänä tuli joku 35tkm mittariin ja jos kulutus nousee lähemmäs litran nii se jo vähän tuntuu
ajotietokone tosiaan menee sekasi rengas koon muutoksilla, mutta op-comilla saa millilleen määrittää renkaan kehän mitan nii pitäs aika tarkaksi saaha nopeus mittarin
Eipä ole vielä kiikarissa. Omegan 15" peltivanteet allaRomet85 kirjoitti:Ihan varmasti on eroa kulutuksessa, tietenkin paino vaikuttaa asiaa. Mulla edelliset vanteet actionit 8/9", mut kulutus näillä oli jotenkin kovaa luokkaa. epäilisin jopa melkein 2l eroa keskikulutukseen(vertaus talvirenkaisiin 16"alut ). nykyisillä bbs 18" kun vertailee kulutusta niin eipä paljoa ole eroa enään. ehkä 0.5l ja ajettavuus hyvä. jokos kiikarissa jotkut vanteet ?
En tiedä miten paljon vaikuttaa rengas vetelyyn vai onko jotain muuta alustassa vialla
ainakin et 30 ja 8" levee keväisellä uraisella tiellä veteli ihan mukavasti, mutta jos ajeli paremmilla teillä niin ei ollut ongelmaa. et 40 ei juurikaan enään huomaa uria. Ehkä olen jo tullut vanhaks ja mukavuuden haluseks. Pitäis kans korjata rengaskokoa op comil tai jollain.
Ei muuten inter action mesh kauhena painava vanne ole 18" 9" levee ja päällä 235/40 rengas ja 22.4kg, suht tarkalla henkilövaalla mitattu, ei ole viel testannut mitä bbs 18" 8" ja 225/40 rengas painaa.
Onko muuten eroja diiseli ja bensakaturbo jarruissa? kun talvi 16" alut oli alla niin näytti ettei enään pienempiä vanteia vois laittaa, satulan ja vanteen väliin ei kummonen ilmarako jäänyt
Ei muuten inter action mesh kauhena painava vanne ole 18" 9" levee ja päällä 235/40 rengas ja 22.4kg, suht tarkalla henkilövaalla mitattu, ei ole viel testannut mitä bbs 18" 8" ja 225/40 rengas painaa.
Onko muuten eroja diiseli ja bensakaturbo jarruissa? kun talvi 16" alut oli alla niin näytti ettei enään pienempiä vanteia vois laittaa, satulan ja vanteen väliin ei kummonen ilmarako jäänyt
B 2.0 Automaatti
eipä ole kyllä tietoa noitten jarrujen eroista. nyt ois käytetty 105tkm ajettu vetari tilattu 170e, ku vanha vetari puistattaa autoa aika rankasti ku alkaa ottaa diisselistä niitä vähäisiäkin vääntöjä irti. samalla ku autoa käytin nosturilla huomattiin että hammastankoki alkanu vuotaa
vähä isompi 290tkm huolto tuli
eikait tuosta ole ku kilsa pari matkaa 
Tänää tuliki jo zito 935 koossa 18x8.5 illan päälle sitten rattaat päälle