V6 koneiden viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Niinhän tuo näyttäis ja sehän äkkiseltään pohdittuna johtuu varmaankin ihan siitä että sylinterikannet jne. on kuitenkin käytännössä identtiset moottorin tilavuudesta riippumatta. 3 litrainen siis kaipaisi kansien muokkausta jotta päästäisi samoille litratehoille?
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Deme79
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Deme79 »

Paljon pitää höylätä x30xe:n kansista, että ne menee 2.5 v6 koneeseen? Koska niissähän on suuremmat palotilat, niin kertokaas nyt viisaat tämä tyhmälle? Sillä vaan, kun ois rempatut 3.0v6:sen kannet ja 2.5v6 ois kansia vaille..
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
[Jesse
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja [Jesse »

Mitä tehtävä x25xe:lle että sais hiukan tehoja irti? Vai pitäskö heittää x30xe keulalle, kuinkahan edes menis x25xe keulille.
Wasu
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Wasu »

[Jesse kirjoitti:Mitä tehtävä x25xe:lle että sais hiukan tehoja irti? Vai pitäskö heittää x30xe keulalle, kuinkahan edes menis x25xe keulille.
kyllä sille tehdä saa, helpointa ja halvinta ehkä lienee että x30xe koneen sinne laittaa, halvimmat 20-30 hevosvoimaa. Jos ne tehot ei riitä niin sitä sitten kutittelee..
Kotis
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Kotis »

motorsport kirjoitti:Tuntuu kaiken lukemani perusteella, että tuosta pienemmästä moottorista olisi mahdollisuus saada tilavuuteen nähden suhteellisesti enemmän tehoa kuin pitkäiskuisesta.
Kyllä tuo johtuu ihan imusarjan/pakosarjan paremmuudesta etuvetosissa.

Tai ainakaan nähnyt yhtään 2.5 b omegan penkityslappua?
jeddah
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Kotis kirjoitti:
motorsport kirjoitti:Tuntuu kaiken lukemani perusteella, että tuosta pienemmästä moottorista olisi mahdollisuus saada tilavuuteen nähden suhteellisesti enemmän tehoa kuin pitkäiskuisesta.
Kyllä tuo johtuu ihan imusarjan/pakosarjan paremmuudesta etuvetosissa.

Tai ainakaan nähnyt yhtään 2.5 b omegan penkityslappua?
Toi sivun alussa oleva mun penkkilappu on Omegan koneesta, Omegan imu- ja pakosarjoilla. Kone ei tosin ole Omegassa.
Kotis
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Kotis »

Ok. Puhuin paskaa. Kyllä näköjään nuo 2.5 on parempia viritysahioita... En ollut vaan nähnyt takavetosarjoilla penkkilappua,...
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja ?! »

Kotis kirjoitti: Kyllä näköjään nuo 2.5 on parempia viritysahioita...
Vaikka 2.5 näyttäis antavan suhteessa enempi litratehoa,ei noi "viritetyt" taida kuitenkaan yleensä olla edes 3.0 motin tehtaan ilmoittamissa tehoissa?

Kyllähän nyt ehdottomasti aihiona on järkevämpi ottaa jo valmiiksi moottorityypin tehokkain malli.

Itse olen mahdollisimman vähän yrittänyt sekaantua noihin motteihin,mutta sen verran kun olen kuitenkin pistänyt merkille,että 2.5 vs 3.0 moteissa on huima ero moottorin tarjoamassa käytännön väännössä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja ?! »

[quote="jeddah"
Toi sivun alussa oleva mun penkkilappu on Omegan koneesta, Omegan imu- ja pakosarjoilla. Kone ei tosin ole Omegassa.[/quote]

Onkos sulla moottori semmoisessa vihreässä taunuksessa?
Taisit olla v.2012 syksyllä motoparkissa ajelemassa ocf/ffp/cossuclub ratapäivillä...
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

?! kirjoitti:

Itse olen mahdollisimman vähän yrittänyt sekaantua noihin motteihin,mutta sen verran kun olen kuitenkin pistänyt merkille,että 2.5 vs 3.0 moteissa on huima ero moottorin tarjoamassa käytännön väännössä.
X30xe moottorissa on saman verran vääntöä jo 1500 kierroksella kuin x25xe:ssä huippuvääntö. Tämä todettu jostakin tehtaan opuksesta jossa oli molempien moottoreiden käyrät tehtaan jäljiltä.
Todennäköisesti väärässä.
jeddah
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jeddah »

?! kirjoitti:
jeddah kirjoitti: Toi sivun alussa oleva mun penkkilappu on Omegan koneesta, Omegan imu- ja pakosarjoilla. Kone ei tosin ole Omegassa.
Taisit olla v.2012 syksyllä motoparkissa ajelemassa ocf/ffp/cossuclub ratapäivillä...
Kyllä, sama kattila...
Ja nyt on pannu levällään, pakko hieman vaihtaa tiiviteitä tulevaksi kesäksi kun öljyä vuotaa maahan ihan kunnon lammikkoina :lol:
No taitaa siihen vähän muutakin päivitystä tulla, mutta laitan niistä foton tai pari tuonnempana...
Wasu
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Wasu »

jeddah kirjoitti:
?! kirjoitti:
jeddah kirjoitti: Toi sivun alussa oleva mun penkkilappu on Omegan koneesta, Omegan imu- ja pakosarjoilla. Kone ei tosin ole Omegassa.
Kyllä, sama kattila...
Ja nyt on pannu levällään, pakko hieman vaihtaa tiiviteitä tulevaksi kesäksi kun öljyä vuotaa maahan ihan kunnon lammikkoina :lol:
No taitaa siihen vähän muutakin päivitystä tulla, mutta laitan niistä foton tai pari tuonnempana...
Arkipäivää noi öljyvuodot näissä :D Välillä tuntuu ettei näitä saa ikinä pitimään mehuja sisällä.
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

deme79 kirjoitti:Paljon pitää höylätä x30xe:n kansista, että ne menee 2.5 v6 koneeseen? Koska niissähän on suuremmat palotilat, niin kertokaas nyt viisaat tämä tyhmälle? Sillä vaan, kun ois rempatut 3.0v6:sen kannet ja 2.5v6 ois kansia vaille..
Ei onnistu ollenkaan, sylinterinhalkaisijan ero ja samalla palotilanhalkaisijan on niin suuri että höyläämällä sitä ei saa sopivaksi. 81.75 vs 86mm
[Jesse
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja [Jesse »

Wasu kirjoitti:
[Jesse kirjoitti:Mitä tehtävä x25xe:lle että sais hiukan tehoja irti? Vai pitäskö heittää x30xe keulalle, kuinkahan edes menis x25xe keulille.
kyllä sille tehdä saa, helpointa ja halvinta ehkä lienee että x30xe koneen sinne laittaa, halvimmat 20-30 hevosvoimaa. Jos ne tehot ei riitä niin sitä sitten kutittelee..
Kuinka onnistuu x30xe kone x25xe tilalle? Mitä kaikkea joutuu vaihtamaan? Meneekö 2,5 sähköillä? Huomaavatko leimalla koneen vaihtoa?
Aulin
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aulin »

Mikäs olisi järkevä vauhtipyörä/kytkin paketti, C25XE:n ja F25:n väliin? Oliko niin, että F25 ja F28 käy sama kytkin levy? Eli silloin kävisi kai koko C20LET:n vauhtipyörä-kytkin paketti C25XE:n perään?
Vastaa Viestiin