Vecculiko kirjoitti: 28 Joulu 2019, 21:24
Vecculiko kirjoitti: 23 Joulu 2019, 13:15
otj kirjoitti: 09 Joulu 2019, 19:47
Ei Insignian rengasmelu mikään hirveä ole. Samaa luokkaa kuin Superb, aavistuksen meluisampi kuin Passat. Rengastuksesta se on kiinni. Jos melu pelottaa, kannattaa ottaa 17" rengastus niin kesäksi kuin talveksi. Eristin itse autosta takaovet, takapenkin alusen ja kontin. Vaikutus ei ollut kauhean merkittävä ja isompi merkitys rengastuksella. Kannattaa Vecculiko käydä itse kokeilemassa.
200hv Bensaturpo farkku on nyt koeajettu. Kokonaisvaikutelmaksi jäi ajamisen vaivattomuus. Toisaalta kaasujalan pohjaan tallaaminen ei mitään viboja aiheuttanut. Autossa oli kitkat ja ainakaan noilla ei melua haitaksi asti ollut. Hyvityshinta vanhasta hillitsee kyllä tehokkaasti vaihtohaluja. Omalla 2015 faceliftillä nyt ajettu 116tkm ja jos tuon vielä pari vuotta pitää niin joutuu kahdet renkaat, jakopään, hehkut ja varmaan pyöränlaakereita uusimaan. Mitähän muita hyviä perusteluja keksisi vaihdolle

.
No eipä se kuume taas muulla lähtenyt kuin hakemalla auto kaupasta. 2 litrainen diesel 8 pykäläisellä automaatilla kaikilla tehtaan herkuilla, ollut maahantuojan käytössä ensimmäisen vuoden. Uuteen kun ei ole varaa niin vähän käytetty piti ostaa jossa kuitenkin vielä tehdastakuutakin jäljellä. Brownstone nahkapenkit vaikuttaa kyllä erittäin laadukkailta, ovat vielä kuin uudet. On kyllä hieno ulkoapäin ja mahtavaa ajaa. Kitkoilla myös hiljainen.
Kaistavahdin otin kyllä pois päältä, en vielä tullut sinuksi sen kanssa. Toimiiko tuo molemmilla kaistoilla motarilla? Ainakin siltä tuntui tai sitten kuvittelin.
Tuossa on adblue käytössä, onko nuo kaikki samanlaisia ts. käykö esim. motonetissä myynnissä oleva Nesteen litku Neste Adblue 10?
Näkeekö jostain mittaritaulusta kuinka paljon jäljellä vai alkaako hälytellä vasta kun on menty tietyn rajan alle?
Yksi juttu mikä pisti silmään. Hansikaslokeron alla on suojalevy joka pullisteli keskeltä rumasti ts. näkyi rako keskellä. Onko tuo ominaisuus vai onkohan tuo jouduttu avaamaan jostain syystä ja venähtänyt siinä. Mites muilla?
Onnittelut uudelle.
Tuli kans eka 500km ajettua 2,0tdsl. Kutosvaihde on pitempi kuin Superbissa eli siis mulla manuska. Tuo kaistavahti huonontaa auton ajettavuutta. Tuntuu, että koko ajan menossa johonkin suuntaan. Otin sen aina pois. Tämän jälkeen ihan hyvä ajettavuudeltaan.
Superb oli hiukan hiljaisempi. Led matrix valot on hyvät, ainakin kun vertaa Superbin xenoneihin. Adaptiivinen vakkari toimii ensivaikutelman perusteella tarkemmin kuin Superbin. Superbin oma oli herkkä, kun edestä poistui auto jarrutuskaistalle, niin silti löi herkästi jarrua.
Kojelaudan napit on mun mittasuhteille liian kaukana. Onneksi tärkeimpiä juttuja saa hallittua ratista.
Voimaa on moottorissa ihan kohtuu mukavasti. Liikennemerkkitunnistus ontuu, ainakin näin talvinopeuksien aikana. Sakkoja tulis, jos vain sitä seurais.
Navi tunnisti hyvin ainakin 3-tien tolpat. Mun mielestä kehä kolmosella joku jäi välistä. Karttapäivityksiä en ole vielä tehnyt.
Ihan suht mukava fiilis näin alkuun.