Astra J - kokemuksia

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
KKi
'Admiral'
'Admiral'

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja KKi »

Xenofin kirjoitti:
Kyllä tuo minulla on pitänyt bensakoneella 0.1l /100 km tarkkuudella paikkansa (5 tankkausta). Viimeksi tankkasin piripintaan kun mittarin arvioima jäljellä oleva kantama oli 40km ja tankkiin meni tällöin 56l tasan 95E:tä (tankin ilmoitettu tilavuus 56l), mutta on otettava huomioon, että tankin sisäänmenoputkeen mahtuu jonkin verran myös (se pari litraa?). Ei tuosta litran eroa tule kulutuslukemaan kuitenkaan, mutta ainakin TMn testissä käytetyillä renkailla oli virhe muistaakseni 5km /100 km matkamittarissa alakanttiin. Kun tuon kertoo koko tankin tilavuudella, jolla ajan noin 830km niin virhe jo vaikuttaa lasketussa kulutuksessa.
Täytyypä jatkaa asian tutkimista, mutta kolmen tankkauksen perusteella kulutusmittarin ja lasketun kulutuksen ero oli 0,6 l, 0,9 l ja 0,9 l, joten ei ihan tarkinta mahdollista toimintaa. Sen verran asia kiinnosti myös, että ajoin reilun 75 km:n lenkin tänään navigaattori mukana. Tämän testin mukaan osamatkamittari heittäisi +1,2 % navigaattorin lukemaan verrattuna. Todellinen 100 km on siis matkamittarin mukaan 101,2 km (todellisen kulutuksen ja kulutusmittarin ero olisi siten vielä hivenen suurempi kuin yllä mainitut kolme lukemaa).
make1059
'Agila'

Viesti Kirjoittaja make1059 »

Auto kävi huollossa jossa tarkastettiin onko tämän Essentian kuskin istuimessa mitään vikaa. Ei tietenkään löytynyt vikaa vaan sanottiin että minun perse ei vain ole käypä Astran penkille. Olen 183 pitkä ja painan 85 kiloa eli pitäisi takapuolen olla aika lailla "normi". Kun käytän ylimääräistä pehmustetta niin kaasujalka ei puudu ja kipeydy niin pahasti mutta siitä huolimatta tällä autolla ei voi ajaa pitkää matkaa. Ilmeisesti tämä perusmalli on tarkoitettu vain kaupunkiajoon mutta myyjä ei sitä muistanut sanoa.
KKi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja KKi »

make1059 kirjoitti:Auto kävi huollossa jossa tarkastettiin onko tämän Essentian kuskin istuimessa mitään vikaa. Ei tietenkään löytynyt vikaa vaan sanottiin että minun perse ei vain ole käypä Astran penkille. Olen 183 pitkä ja painan 85 kiloa eli pitäisi takapuolen olla aika lailla "normi". Kun käytän ylimääräistä pehmustetta niin kaasujalka ei puudu ja kipeydy niin pahasti mutta siitä huolimatta tällä autolla ei voi ajaa pitkää matkaa. Ilmeisesti tämä perusmalli on tarkoitettu vain kaupunkiajoon mutta myyjä ei sitä muistanut sanoa.
Hankala tilanne sinulla, vaihtoehtoja lienee kolme. Jatkat kärsimistä, vaihdat kuljettajan istuimen (en kyllä osaa sanoa paljonko tällainen operaatio maksaisi), tai vaihdat auton. Olen itse pidempi ja huomattavasti painavampi kuin sinä ja Sport-mallin perusistuimet tuntuvat ihan kelvollisilta minulle. Lisäksi tosiaan ne monipuolisilla säädöillä varustetut AGR-istuimet ovat vielä sitten luku erikseen. Jos ajat paljon, niin joudut varmaan jonkun ratkaisun tekemään.
(Astra Sport 5D 1.4 Turbo A 3/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
hvth
'Agila'

Viesti Kirjoittaja hvth »

SportsTourer1.6T kirjoitti:Astra ST 1.6T MT6 tuli tilattua viime viikonlopulla. Varusteita; agr-penkit, xenon-valot, aktiivi-paketti, kuljettaja-paketti, sport pro2-paketti, lämpöpaketti, usb-liitäntä, roiskeläpät eteen, tavaratilan kaukalomatto, vararengas, lukkopultit vantteille. Puuttumaan taisi jäädä varussteista vain OpelEye sport-alusta. Renkaina vakiot 17" ja talvirenkaat 16". Kovan pähkimisen ja mietiskelyn jälkeen, valinta osui siis tähän farmarimallliin, sedanin sijaan. Aika näyttää, mitä tuli ostettua. Toivottavasti hyvä peli kaikinpuolin .. :P :thumbsup: :yes:
No tänään se tapahtui: Saappi vaihtui astra 1,6 t aut sports toureriin, värinä dark mahogany, auto tulee joskus maaliskuussa :no: , varusteina mm afl-valot, vetokoukku, agr-penkit, lämmitettävä ratti ym
Vsq
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vsq »

Vsq kirjoitti:Ensimmäiset ongelmat:
1) Jokin särisee ajoittain kyydissäolijan puolella. Olisko se turvavyön korkeudensäätö? Selviäis kokeilemalla...
2) Webasto ei lämmitä sisätilaa. Käynnistetty aina kaukosäätimellä (ilman kelloa). Voi toki olla jokin Webaston ihmeellisyys, joka ei vaan ole auennut allekirjoittaneelle :oops:
Auto kävi sitten takuuhuollossa:
1) Eivät löytäneet vikaa :roll:
2) Ohjelmoinnin päivitys auttoi - nyt lämpee myös sisältä :)
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
make1059
'Agila'

Viesti Kirjoittaja make1059 »

Autossani on manuaali ilmastointi eli sisätilan lämpöja on säädettävä vähän väliä. Nyt talvella kun vääntää lämpöjä nupista lämpimämmäksi tuuletin alkaa puhaltaamaan hitaammin ja toisinpäin. Onkohan tämä vika vai ominaisuus?
opel k
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja opel k »

Minula tällä hetkellä 99 co2 Astra 1.7 cdti manuaali ilmastoinnilla ja olen huomannut että jos aamulla laittaa ilmastoinnista lämmöt täysille niin puhallin vaimenee, mutta kun kone on lämmennyt niin ilmastointi alkaa puhaltaa täysillä.

Olen olettanut että ilmastointi blokkaa kylmän ilman tulon auton sisätiloihin kunnes moottori on lämmennyt sen verta että ilma on oikeasti lämmintä.
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

make1059 kirjoitti:Auto kävi huollossa jossa tarkastettiin onko tämän Essentian kuskin istuimessa mitään vikaa. Ei tietenkään löytynyt vikaa vaan sanottiin että minun perse ei vain ole käypä Astran penkille. Olen 183 pitkä ja painan 85 kiloa eli pitäisi takapuolen olla aika lailla "normi". Kun käytän ylimääräistä pehmustetta niin kaasujalka ei puudu ja kipeydy niin pahasti mutta siitä huolimatta tällä autolla ei voi ajaa pitkää matkaa. Ilmeisesti tämä perusmalli on tarkoitettu vain kaupunkiajoon mutta myyjä ei sitä muistanut sanoa.
Pitääkö sulle myyjän kertoa että käy myös maantiellä kokeilemassa, vai etkö itse hoksannut? Jollekin toiselle nuo perusmallin penkit voi olla ihan hyvät, vaikka sulle ei passaiskaan. Meitä kun on niin monen kokoista ja näköistä olemassa. Jostain syystä nuo perusmallin istuimet on kyllä melkein merkkiin katsomatta menneet aika kehnoiksi, Volkkareissa taitaa vielä olla ihan kohtuulliset penkit mutta muuten on kyllä menneet todella heikoiksi...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Vsq
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vsq »

m.k kirjoitti:
Pitääkö sulle myyjän kertoa että käy myös maantiellä kokeilemassa, vai etkö itse hoksannut? Jollekin toiselle nuo perusmallin penkit voi olla ihan hyvät, vaikka sulle ei passaiskaan. Meitä kun on niin monen kokoista ja näköistä olemassa. Jostain syystä nuo perusmallin istuimet on kyllä melkein merkkiin katsomatta menneet aika kehnoiksi, Volkkareissa taitaa vielä olla ihan kohtuulliset penkit mutta muuten on kyllä menneet todella heikoiksi...
En kyllä kehuis Klonkswagenin penkkejäkään - taitaa olla kaikissa perusmalleissa merkkiin katsomatta aika kehnot penkit. Esim. kaverin reilun 40 tontun Passatissa on tosi surkeet penkit :-?
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Opel forever
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Opel forever »

Uusi Astra Sports Tourer 1,4T A6 tilattu.
Varustetasona Sport, Silver Lake-metallivärillä ja Sport Pro-paketilla.
Tähän kun lisään peruutustutkan, Defa lohkolämmittimen sisähaaralla ja toiset 4 kpl alkuperäisiä aluvanteita(PWX) niin jo lähti autokuume paranemaan päin.

Lääkkeen toimitus menee luonnollisesti ensi vuoden puolelle.
Astra J Sports Tourer Sport A1,4T
Astra H Cosmo Wagon Aut.
Astra G Caravan 2000 Edition Aut.
Astra F Caravan GSi
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

Opel forever kirjoitti:Uusi Astra Sports Tourer 1,4T A6 tilattu.
Varustetasona Sport, Silver Lake-metallivärillä ja Sport Pro-paketilla.
Tähän kun lisään peruutustutkan, Defa lohkolämmittimen sisähaaralla ja toiset 4 kpl alkuperäisiä aluvanteita(PWX) niin jo lähti autokuume paranemaan päin.

Lääkkeen toimitus menee luonnollisesti ensi vuoden puolelle.
Saakos noihin lohkolämmitintä vai joutuuko tyytymään säteilijään?
Opel forever
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Opel forever »

Luulenpa, että joudun tyytymään Letkulämmittimeen. Varmaksi asian tiedän vasta sitten kun pirssi on tallissa.

Oman käsityksen mukaan noihin ahtamattomiin A14XER-koneisiin saa niitä lohkon kylkeen asennettavia säteilijöitä, ja A14NET-Turbokoneisiin vain letkulämppärin.
Muttamutta, Jonain päivänä Herra Defa voi ottaa mallistoon sen perinteisen pakkasproppuun asennettavan, niin voihan sen vastuksen sitten lisätä jos haluaa. :thumbsup:
Astra J Sports Tourer Sport A1,4T
Astra H Cosmo Wagon Aut.
Astra G Caravan 2000 Edition Aut.
Astra F Caravan GSi
Ricon
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Ricon »

Terve. Olen uusi oopelin omistaja(auto meni tilaukseen) luin tän topicin ylimalkaisesti joten kysymys tietäjille.
Auto on astra 1,4 turbo at johon otin aktiivipaketin,kuljettaja paketin,performance1 paketin,sportpaketti 2 sekä afl valot. Huomasin vasta kotona että jäi autosta jäi tavaratilan kaukalomatto. Eli tietääkö onko noilla tarvikemyyjillä kaukalomattoja kyseiseen autoon?
Volvo v90 R-desing
Ford mondeo titanium business
Ex Opel Astra 1,4 turbo sport aut sports-tourer
Ex Volvo Xc-60 ocean race
Direct22
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Direct22 »

Minä ainakin sain tingittyä ton kaukalomaton kaupan tekijäisiksi, ja kuulemma löytyy liikkeen hyllystä (Kaupunginportinauto Hyvinkää). Jihuu! Automyyjä soitti ja kertoi että auto olisi Hyvinkäällä jo 29.01.2012 eli melkein 2kuukautta aikaisemmin kuin oli alunperin pitänyt. :D
Opel Astra Sports Tourer 1.4T Sport -2012
Kadett C City L 1.2N -1976
Saab 9-3 2.0t -2001 RE85 Stage 5
Ex. Vectra Wagon 2.2 Direct Elegance Irmscher -2004
Ricon
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Ricon »

Ostin kanssa kaupunginportin autosta. Myyjällä oli samanlainen muuten kun mulle tulee mutta manuaali. Täytyy käydä tinkmässä. :D
Volvo v90 R-desing
Ford mondeo titanium business
Ex Opel Astra 1,4 turbo sport aut sports-tourer
Ex Volvo Xc-60 ocean race
Vastaa Viestiin