Parhaat kommentit poliisille!

Tänne kaikki vitsit, hauskat jutut, netistä löydetyt hauskat linkit, autoihin liittymättömät gallupit ja muu vastaava.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Heh,tuli tässä mieleen toissatalvelta tapaus,kun alaikäiset mälläsivät pöllityn B-Vecun kehällä tuohon leppävaaran mutkan kaiteitten väliin.

Ne jotka siitä kulkevat,tietävät että voi olla talvella tottumattomalle hankala paikka.

No anyway systerin kanssa kierrettiin sitten siihen sivummalle ihmettelemään toimintaa ja hetkenpäästä nuori konsta tuli tenttaamaan,jotta ketä ollaan ja mitä siellä pällistellään.

Siinä sitten tuli puheeksi,että ko mutkassa tuntuu joka talvi olevan vähintään kerran jotain hässäkkää.

Systeri ei sitten pienessä nousujohteisessa voinut olla mainitsematta,että eikös posliinisetätkin siinä ole liipassut pitkäksi.

Kyseisen konstan naamanväri vaihtui aika rivakasti ja hieman vaikeana totesi,että ei siitä nyt niin pitkä aika oo...

Taisi osua ja upota :lollis:
RedTop
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja RedTop »

Ajelin autolla, jossa oli leima mennyt vanhaksi ja poliisit pysäyttivät, puhalluttivat ja kysyivät ajokorttia ja rekisteriotetta. En olevinaan löytänyt otetta, sillä siitä olisi heti nähnyt, ettei katsastus ole voimassa ja toivoin etteivät kysyisi ajoneuvon tietoja (toimi kerran aijemmin). Mutta kysyivätpä kuitenkin. Tässä vaiheessa poliisit sanoi, että jaahas, otappa kilvet irti ja tule tuonne autoon niin kirjoitetaan sulle sakot. Minä sanoin että enhän minä niitä rupea irroittamaan. Tässä vaiheessa nuorempi poliisi katsoi vähän pahasti ja riuhtoi ja väänteli etukilven väkisin irti muovisesta etupuskurista, siten että puskuriin tuli naarmuja ja kierteet korkkasi. Tässä vaiheessa minä sanoin, että antavat minulle kynän ja paperia, että voin ottaa tämän herran nimen ylös, mahdollisia korvauksia varten, jos puskuriin tuli vauriota. Poliisi sanoi, että he antoivat minulle mahdolisuuden ottaa kilvet irti itse. Minä kysyin, että oikeuttaako se, että minä en itse halua kilpiä irroittaa, tekemään autolleni ilkivaltaa, ja että tuolla tavalla repimällä menee puskurista kierteet rikki. Poliisi kysyi, että miten niin menee kirteet?. Minä sanoin, että minun käsityksen mukaan ruuvissa on kierteet, ja että ei niitä kilpiä ole puskuriin naulattu. Vasta tässä vaiheessa poliisi otti päätään punoen vyökotelostaan leathermanin ja rupesi sillä punomaan takakilpeä irti. No takakilpi on kiinni takaluukussa muovi "holkeilla" johon kilpi on kiinnitetty ruuveilla. Holkit pyörivät takaluukun reijissä, eikä ruuveja saanut punottua auki, ellei holkkeja olisi pitänyt kiinni luukun sisäpuolelta. Tässä vaihessa poliisi huusi työparilleen (joka istui maijassa kirjoittamassa sakkolappua), että "Samalla tavalla pyörivät läpi kuin edessäkin!" ja repi takaluukunkin kilven irti, siten että ruuvin kannat repäisivät kilven kiinnitysreijät isommiksi, itse ruuvit jäivät siis luukkuun kiinni. Minä nousin maijasta ulos ja sanoin sille kuuluvalla äänellä että "Älä sinä valehtele. Miten sinä voit väittää, että ruuvit pyörivät samalla tavalla läpi kuin edessäkin, sillä sinä otit ruuvimeisselin esiin vasta takakilpeä irroitettaessa ja vieläpä minun kehoituksesta. Sillähän minä sinua kielsin repimästä niitä kilpiä kun näin miten sinä revit etukilven väkivalloin irti, ilman että yrititkään ottaa sitä nätisti." sanoin vieläpä että pistää nyt sen nimi tietonsa ylös jollekin paperille, jos minä haen korvauksia naarmuuntuneesta ja vioittuneesta puskurista. Tai teen muuten valituksen hänestä. Meni poliisi hieman hiljaiseksi ja vei kilvet maijaan, kun tajusi valehdelleensa. Sanoinpa vielä, että juuri tuollaisten tapausten takia minulla on mennyt luottamus poliisiin. Vanhempi poliisi (joka oli kylläkin erittäin asiallinen) sanoi, ettei huhu puheisiin kannata luottaa. Minä sanoin, että minullapa on omakohtaisia kokemuksia, vaikkei heidän kanssa ole onneksi tarvinnut ollakkaan tekemisissä kuin yhden käden sormilla laskettavan määrän verran. Oikeudessa sain liikenneturvallisuuden vaarantamisesta saadut sakot kaadettua, jotka eräs poliisi minulle antoi. Tämäkin poliisi valehteli ja vieläpä oikeudessa.
Otin sakko lapun ja lähdin pois.

Kyllähän minä ymmärrän sen, että jos tekee väärin, ajaa esim. katsastamattomalla autolla tai yli nopeutta niin se on ihan omaa hölmöyttä ja ei siinä kannata enää selitellä, vaan hyväksyä ja maksaa ne sakot. Ihan aiheestahan ne on (yleensä) tullut.
Mutta minua kyrsii tuo, että poliisi käyttäytyy itse tuolla tavalla epärehellisesti tietyissä tilanteissa, ei minullakaan olisi mitään tarvetta ollut ruveta sanasotaan edellä mainitun nuoren poliisin kanssa, vaan hän sen itse aiheutti omalla käytöksellään.
kolme yli nopeus sakkoa olen saanut ja niissä sakot antaneet poliisit ovat käyttäytyneet erittäin asiallisesti, joten en aio yleistää, että kaikki poliisit olisivat epärehellisiä.
Silti on kyllä vähän mennyt luottamus heihin. Ihmisiähän hekin ovat.

-Poliisi on ystävä, kenen?-
Audi S4+ -01
Ex. Vectra C20XE -94
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja ChiEf »

Ettei vaan Joensuussa sattunu ko. tapaus? Kuulostaa nimittäin aika tutulta toiminnalta Joensuun poliiseilta, valitettavasti. Itselle sattunut myös asiallista porukkaa vastaan, mutta ei tarvita kuin yksi ryhmä, joka pilaa koko porukan maineen, näinhän se menee tässäkin hommassa.

Ei nyt autoihin liittyen, mut poliisiin kuitenkin.
Pari päivää sitten kävelin koulusta kämpille ja oven eteen jalkakäytävälle oli maija pysähtynyt, ilmeisesti jututtamaan edessä olevan mopon kuskia. Siinä sitten just kohdalla joku naisihminen meni ihan asiallisesti kysymään ulkomaalaisten kavereidensa puolesta, että mistähän heidän kannattaisi kysyä sosilaaliturvatunnusta. Poliisin vastaus oli mielestäni kaikenkertova: "Ei ainakaan minulta" ja takas maijaan. :no:
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Jube-setä
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jube-setä »

ChiEf kirjoitti:Ettei vaan Joensuussa sattunu ko. tapaus? Kuulostaa nimittäin aika tutulta toiminnalta Joensuun poliiseilta, valitettavasti. Itselle sattunut myös asiallista porukkaa vastaan, mutta ei tarvita kuin yksi ryhmä, joka pilaa koko porukan maineen, näinhän se menee tässäkin hommassa.

Ei nyt autoihin liittyen, mut poliisiin kuitenkin.
Pari päivää sitten kävelin koulusta kämpille ja oven eteen jalkakäytävälle oli maija pysähtynyt, ilmeisesti jututtamaan edessä olevan mopon kuskia. Siinä sitten just kohdalla joku naisihminen meni ihan asiallisesti kysymään ulkomaalaisten kavereidensa puolesta, että mistähän heidän kannattaisi kysyä sosilaaliturvatunnusta. Poliisin vastaus oli mielestäni kaikenkertova: "Ei ainakaan minulta" ja takas maijaan. :no:
Kyllä otti Jani (RedTop) joensuussa poliisin kanssa yhteen.
Astra F
Golf III
HD ratikka
allu1
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja allu1 »

kaveri oli inssi ajossa ja ekan suojatien kohalla oli mummo ylittämässä tietä... no eikös kaveri (hölösuu) sanonut että "jos ei askel pitene niin elämä lyhenee" ja inssi tokaisi vain että eiköhän tää ollut tässä käänny takas.... ja eihän se läpi mennyt ja syy oli asenne ongelma tai jotain tälläistä :lollis:
-AM-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -AM- »

Wannabecalibra kirjoitti:Tää on hyvä:

Poliisi pysäyttää...

Poliisi: ajokortti ja rekisteriote

Kuski: Hmmm, seuraavaksi haluat kai osan rieseneistäni (kaivaa riesen-pussin esille)

Poliisi: ??????????

:lollis: :lollis: :lollis: :lollis: :lollis: :lollis: :lollis: :lollis: :lollis: :lollis:
Ja kahavit näppikselä :lollis: :lollis: :lollis: :lollis: :lollis:
HH58
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja HH58 »

Kesällä 2006 virkaintoinen poliisi pikkukylällä Etelä-Karjalassa puhallutti kun olin menossa paikalliselle Nesteelle. Näytti nollat ja poliisi toivotti hyvää matkaa. Kiersin huoltoaseman ympäri ja katselin löytyiskö tuttuja. Palasin 2 minuutin kuluttua takaisin samaa reittiä ja mikkelin miehet oli siellä samassa paikassa uudelleen. Eikun uusi puhallus. Sanoin että puhalsin 2 minuuttia sitten. Poliisi sanoi, että puhalletaan varmuuden vuoksi uudestaan. Sanoin että en kai minä 2 minuutissa ehdi puolta litraa kaljaa juomaan kun matkoihinkin menee minuutti Nestelle ja takas. Selvää matkaa toivotti, luuli kai että oli ne kaljat juotu sittenkin. Rekisteriotetta tai ajokorttia ei kysytty kummallakaan kerralla. :evil: :P
Vechuli
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Vechuli »

-AM- kirjoitti:
Wannabecalibra kirjoitti:Tää on hyvä:

Poliisi pysäyttää...

Poliisi: ajokortti ja rekisteriote

Kuski: Hmmm, seuraavaksi haluat kai osan rieseneistäni (kaivaa riesen-pussin esille)

Poliisi: ??????????

:lollis: :lollis: :lollis: :lollis: :lollis: :lollis: :lollis: :lollis: :lollis: :lollis:
Ja kahavit näppikselä :lollis: :lollis: :lollis: :lollis: :lollis:
:lollis: :lollis: :lollis: Tipuin sit tuolilta...
Opel Astra Caravan 2.0

Jos sinulla on hyvä olo, älä huolestu, se menee kyllä pian ohi...
corvette74
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja corvette74 »

Poliisi: Kevyempi kaasujalka ensi kerralla
Minä: Tää on diesel. Ei tässä ole kaasutinta vaan syöttöpumppu.
Minä: Hyvää päivän jatkoa. ..Empäs toivotakkaan sähän annoit mulle sakot!
Pöliisi:?????
GM:t on kivoja. Corvetten ensimmäinen työnimi oli Opel !!!!
Astra Rf
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Astra Rf »

Eräs tuttu kuorma-autolija "unohti" pysähtyä stop merkille... Tietysti partio sen hokasi ja pysäytti huolimattoman autoilijan. Tiukka kysymys ikkunasta: Tiedätkös mikä liikennemerkki tuossa risteyksessä on?? Johon autoilija ystävällisesti: En mää tiedä mutta käykää kysymässä tuolta K-raudasta jos ne vaikka tietäis! Kallista vittuilua.... 8)
Jube-setä
'Diplomat'
'Diplomat'

poliisiradiosta kuultua: "kaksi moottoripyörää pakenee itäsilalla. Tuntomerkit: molemmissa kirkas etuvalo ja punainen takavalo...

:lollis: :lollis: :lollis: :lollis:
Astra F
Golf III
HD ratikka
temevee
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja temevee »

Jupe B kirjoitti:poliisiradiosta kuultua: "kaksi moottoripyörää pakenee itäsilalla. Tuntomerkit: molemmissa kirkas etuvalo ja punainen takavalo...

Totaalirepeeminen :lollis: :lollis: :lollis:
Voi kettu nää paikalliset seriffit loistaa :lol:
=Pasi=
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja =Pasi= »

Jupe B kirjoitti:poliisiradiosta kuultua: "kaksi moottoripyörää pakenee itäsilalla. Tuntomerkit: molemmissa kirkas etuvalo ja punainen takavalo...

Vieläkös ne sielläpäin käyttää ns vanhaa järjestelmää? ettei virveä?
Taino, kyllä täälläkin vielä sillontällöin kuulee partioiden keskenään käymiä höpinöitä, kun vanhaa tekniikkaa hyödyntävät.

Mut aika hiljaseks on menny noiden kuuntelu :no:
Jube-setä
'Diplomat'
'Diplomat'

Vähän vanhempi juttu, on täälläkin (ilmeisesti?) jo virve käytössä.
Astra F
Golf III
HD ratikka
J.Toivanen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

juu on, ei ole kaverit kuulleet poliisien höpinöitä ollenkaan :(
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
Vastaa Viestiin