Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Oho, toivottavasti palautuu vielä takaisin. Sitä se auton keventäminen taitaa teettää, just näistä heppoisen tuntuisista joskin hyvän näköisistä materiaaleista jne. tulee välillä pikkuautomainen fiilis, vaikkapa Insignia A:han verrattuna. Mutta onhan näissä satoja kiloja painoeroakin, joten tämän ymmärtää.
Muistelin tässä mikä on ollut viimeisin autoni, jossa ei ole ollut takuuaikaisia korjaustarpeita: Honda Accord 2.0 Aut Executive 2012. Tosin ei siinä tällaisia hienouksia ollutkaan, mutta enempää ei kaipaisikaan. Esim. Sähköinen takaluukku ja kattoluukku toimi moitteetta. Mutta laiska se oli automaattina.
Muistelin tässä mikä on ollut viimeisin autoni, jossa ei ole ollut takuuaikaisia korjaustarpeita: Honda Accord 2.0 Aut Executive 2012. Tosin ei siinä tällaisia hienouksia ollutkaan, mutta enempää ei kaipaisikaan. Esim. Sähköinen takaluukku ja kattoluukku toimi moitteetta. Mutta laiska se oli automaattina.
Onneksi ei oo tullu sitten totutettua itteensä tohon "luuulkona" ajeluun ku sit olis kans montulla tuo kohta
Onhan ne vähän hepposen tuntuset nuo ovipahvit muoviosat et ei niihi varmaa hirveesti kärsi "nojailla" 
Tämä asia vieläkin mietityttää. Onko kellään hyvää ratkaisua?marqus kirjoitti:Mites tonne farkun takatilaan saa lisää valoa? Vasemmassa sivussa se yks tuikku joka ei paljoa auta kun lätkäkassi sinne laitetaan.
Onko kattopaneelissa paikkaa valopisteelle piilossa?
Kökkö suunnittelu toi 1 valopiste sivulla
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Laita 6-elementtinen ledi, jossa kaikki ledit osoittaa konttiin. On hehkulamppua kirkkaampi. Saattais olla mulla noita vielä jokunen ylimääräisenä. Laita privaa jos kiinnostaa.
Uusien Opelien 2018 hinnastot on näköjään ilmestyneet Opel-sivuille. Muutaman satasen on Astrojen hinnat laskeneet, ainakin pienipäästöisten.
Onko joku vielä päivittänyt Heren 2018 karttoja, että olisiko vähän paremmat? Oman MY17.5 vakiokartat on ainakin ihan järkyttävän vanhat. Naapurissa 2015 valmistunutta isoa tietä ei löydy lainkaan.
http://opel.navigation.com/product/Cata ... elEMEA/EUR
Toimisikohan tuo tikku useaan autoon?
-
SportsT_Innovation
- 'Admiral'

Puhelinmallistasi riippuen suosittelen käyttämään AndroidAutoa tai Carplayta. Miksi turhaan maksaa auton omien karttojen päivityksestä, kun noissa kartat ovat aina ajan tasalla ilmaiseksi? Ja ainakin Android Autolla Google Maps toimii loistavasti ja voittaa kyllä auton oman navin.markusle kirjoitti:Onko joku vielä päivittänyt Heren 2018 karttoja, että olisiko vähän paremmat? Oman MY17.5 vakiokartat on ainakin ihan järkyttävän vanhat. Naapurissa 2015 valmistunutta isoa tietä ei löydy lainkaan.
Itse tulee käytettyä Android Auton kanssa Wazea, kun tullut jo tuossa todettua, että jos kartassa on jotain vikaa ja siitä raportoi, niin aika nopeasti päivittyy kartta. Niin ja waze näyttää nopeuden.SportsT_Innovation kirjoitti:Puhelinmallistasi riippuen suosittelen käyttämään AndroidAutoa tai Carplayta. Miksi turhaan maksaa auton omien karttojen päivityksestä, kun noissa kartat ovat aina ajan tasalla ilmaiseksi? Ja ainakin Android Autolla Google Maps toimii loistavasti ja voittaa kyllä auton oman navin.markusle kirjoitti:Onko joku vielä päivittänyt Heren 2018 karttoja, että olisiko vähän paremmat? Oman MY17.5 vakiokartat on ainakin ihan järkyttävän vanhat. Naapurissa 2015 valmistunutta isoa tietä ei löydy lainkaan.
Tosin välillä google maps löytää nopeammin sijainnin mitä tuo waze, mutta tuohan johtuu puhtaasti siitä että google maps hyödyntää auton gps signaalia ja waze puhelimen.
Grandland GS Electric 73kWh 2025
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Tuolla linkin foorumilla ainakin moni lisännyt toiseen reunaan myös lampun. Saattoi olla siellä muitakin ketjuja aiheesta.marqus kirjoitti:Tämä asia vieläkin mietityttää. Onko kellään hyvää ratkaisua?marqus kirjoitti:Mites tonne farkun takatilaan saa lisää valoa? Vasemmassa sivussa se yks tuikku joka ei paljoa auta kun lätkäkassi sinne laitetaan.
Onko kattopaneelissa paikkaa valopisteelle piilossa?
Kökkö suunnittelu toi 1 valopiste sivulla
https://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?f=12&t=257
Mä vaihdoin jo kaikki sisäpolttimot ledeille ja kabiinissa kyllä näkee kivasti.otj kirjoitti:Laita 6-elementtinen ledi, jossa kaikki ledit osoittaa konttiin. On hehkulamppua kirkkaampi. Saattais olla mulla noita vielä jokunen ylimääräisenä. Laita privaa jos kiinnostaa.
Mun täytyy vissiin availla tota oikeaa sivupaneelia että oisko siellä mitään lähes plug&play tyyppistä valmiutta.
En mitää räpellyksiä halua tehdä vaan taidan ostaa samanlaisen valon toiselle puolelle. Oikean kokoinen reikä ja nätti upotus samoille kohdille vastapuolelle.
Kattopaneelissa oleva valopiste ois ollu paras ratkaisu.
5-ovisessa kontinvalo näyttäis olevan ylempänä kuin farmarissa,
Kaikenlaista harmia......
Tervehdys ja hyvää uutta vuotta forumille! Ennen kun lähden Astrani kanssa huoltoa kohti niin ajattelin kysäistä onko muilla ongelmia talvikeleillä (olettaen että on jotenkin riippuvainen säästä, huurtuminen tms.) Opel Eyen ja liikennemerkkien tunnistuksen kanssa. Nyt viimeisillä vähänkään pidemmillä reissuilla merkkien tunnistus on tippunut pois (virheilmoituksena automaattisessa liikennemerkkien tunnistuksessa este tai vastaava) päältä aina n. 20 min ajon jälkeen. Niin ja tästähän on loogista tietysti ilmoittaa kuljettajalle jatkuvasti mittariston näytöllä, tämä ärsyttää huomattavasti enemmän kuin se että kamera ei toimi. Ajon aikana tunnistus saattaa hetkellisesti käydä takaisin päällä tippuakseen vain päältä heti uudelleen. Useimmiten kamera toimii taas kun auto on pysähdyksissä hetken ja lähdetään uudelleen liikkeelle. Kameran kohta tuulilasista puhdas, onko jotain muuta mitä voisi itse kokeilla? Autoon vaihdettiin tuulilasi kuukausi sitten, olisiko jotain voinut mennä siinä pieleen joka vasta nyt alkoi oireilemaan.
Itselläni auttoi kun laittaa puhalluksen manuaaliasetulsilla lasi/jalat ja riittivän kovalle. Automaatilla lasi huurtuu tosi helposti
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17

Miatan ohjeet, eli puhallus lasille ja lisäksi vielä ilmastointi päälle, niihin huurut lähtee ja homma toimii.
Jalkojen kopistelu lumesta ja kumimatot voi kans auttaa. Mulla kumimatot enkä kerää luntakaan sisälle, eikä koskaan huurtumisongelmia. Ilmastointiki pois päältä 99% ajasta. Toki mun ajos alle 1h käyntiajat on tuntematon käsite.
Oon kaikille kehunu hyvää ratinlämmitintä. Nyt se on hiipunu paris päiväs. Hidas ku mikä eikä näpikkää pala
Oon kaikille kehunu hyvää ratinlämmitintä. Nyt se on hiipunu paris päiväs. Hidas ku mikä eikä näpikkää pala
Yli 1h ajoilla siis meinaan, et kosteus kuivuu autosta eikä kuukauden vanhat lumet aina uudesta sula joka ajokerralla.