Viikonloppuna kuulin tosi hyvän: poliisit oli pysäyttäneet suhtkoht isokokoisen isännän ajamassa huonokuntoisella autolla. Siitä sitten kilpiä irti ottamaan ja mies oli sanonut: " Turhaan niitä kilpiä päästelet , saat pitää koko auton" ja siihen se auto oli jäänyt-poliisit olivat vielä joutuneet työntämään auton tien sivuun läheisen puun alle.
Tais olla joskus keväällä kun taas kerran meni Auranlaakson abc:lle, kurvasin pihan läpi yhteen niistä invaruuduista.. No poliisimaijahan sieltä sitte jostai ilmestyi ja kurvas viereiseen invaruutuun.
Nousivat autosta ja laittivat ovet lukkoon.. koputti ikkunaani (soitin kännyllä niin siks vielä autossa istuin). Avasin ikkunan ja kysyivät että tiedänkö mikä ruutu tämä on johon oon pysäköiny. sanoin et juu, ja iskin invalapun kojelaudalta polliisin käteen.
Samalla sanoin et kai teilläkin ko. lappu on? kun samanmoiseen ruutuun ajoitte?
Hetken rupattelivat ja siirsivät maijansa "normaaliin" ruutuun.
Periaatteessahan poliisi saa kai niihinkin pysäköidä, mutta eikai se ihan korrektia ole jos kahville olivat menossa.
pikkuveli huusi kännipäissään ikkunasta poliiseille :-runkkariiiit! no poliisit autolle ,pikkuveli niskaperseotteella maijaan ja poliisiasemalle puhutteluun.
kerran tuli pysäytys kun ei pysähdytty stop-merkkiin ,meillä oli sillon toyota mr2,poliisit pysäytti ja alko autoo ihmetteleen.kyseli siinä autosta kaikenlaista ja kehu että kyllä on komee ja kun meinas lähtee niin käänty takas että hei sakot piti antaa...
otettiin kaverin kans kisaa kaupungis se lähti pikkutietä oikomaan jos pääsis mun ohi ja poliisitpa siellä 40 alue ja tais kaverilla olla vauhtii reilut sata....pysähtyi ja kaivo jo kortin esille kunnes huomas että entinen panohan se sieltä kävelee virkapuku päällä!ei tullu ees sakkoja....
taannoin tehtyämme jotain typerää jouduimme putkaan ja poliisi multa kyselemään kavereiden tietoja kun eivät itse suostuneet kertomaan.siinä sitten väitin että en tiedä kun lempinimet.no aamulla kun pääsin pois niin poliisi mulle tokas että kannattais varmaan tutustua tähän toiseen kun teillä on 2 vuotta ollu sama osote.....oli siis mun poikakaveri.
Joskus aikoinaan kun julkijuopottelu oli sakotettava pahe niin kaverini oli perjantai-iltana kaupungilla,aikeinaan mennä ravitsemusliikkeeseen.No,pohjiahan piti tietysti ottaa ja sitä varten oli viinapullo mukana joten ei kun pienelle sivukujalle kurkkua kostuttamaan.Samalla hetkellä kun pullo oli huulilla täytti kujan hillitön valomeri,poliisipartio oli ajanut ohi ja huomannut epäilyttävää liikehdintää kujalla.Valokeilassa avonainen viinapullo huulilla ei juuri tarvinnut selitellä joten ei kun poliisiautoon ja kamarille.
Viinapulloa lavuaariin tyhjentäessään katseli toinen poliiseista vuoronperään sekä tyhjenevää viinapulloa että kaveriani ja kysäisi vittumaisesti virnistäen että"No,tekeekö pahaa?",johon kaverini"Ei ollenkaan,hyvinhän toi viemäri vetää."(Oli ammatiltaan putkimies,joten ammatillinen näkökulma aiheeseen,ei ehkä sitä mitä poliisi odotti...).
Polliisit kerran pysäytti minut "kosken suoralla", kun oli tullu ajettua aiemmin 64km/h viiden kympin alueella... Noh, poliisi sakkoa kirjoitellessa rupesi kyselemään minun kadetista. Kyseli että onko huohotin putki tullu kateltua, kun talvi oli just alkamassa... Muutenkin heitteli vinkkejä kadeemin hoitoon kirjoitellessaan sakkoja... jotenkin tilanne huvitti.
Kuitenkin paras keissi hommassa oli se, että mulla oli lompakossa 600€ 20-50€:n seteleinä. Olin just menossa tallinnaan, ja lompakossa oli silloin omat ja silloisen emännän rahat. Poliisi ojensi mulle 115€:n lapun, ja mie rupesin siitä lompakosta laskemaan rahoja , että olikos se 115€. Molemmilta peti pokka...
OCFormulatietäjä 2012 & 2019
My memory's not as sharp as it used to be. Also, my memory's not as sharp as it used to be.
Ajelin tuossa porissa paikallista pillu-ralli lenkkiä ja tuossa tiilimäen nesteen kohilla tuli vastaan maija. No mäpäs ajattelin kokeilla tuota legendaarista juttua ja polkasin kaasun pohjaan maijan kohdalla ja paukutin rajottimeen hetken.. Ajattelin ensin että ei edes reagoi mutta keskellä risteystä heitti ympäri ja pillit päällä tuli pysäyttämään. Siinä sitten oltiin tien sivussa ja poliisi pyysi ajokortin ja rekisteriotteen. Noh, niissä ei mitään ongelmaa ollut mutta pyysi nousemaan autosta ja tulemaan auton taakse, ihmettelin että mitä pask*a? Ne sitten päätti kitistä tummista takavaloista, "kyllä näistä nyt ihan hyvin näkee mutta maalit pitäisi poistaa". Totesin itse siihen vain että en mä näistä mitään tiedä, ne oli tuollaiset kun ostin tän. Sitten seuraavaksi alkoi tenttaus siitä alkuperäisestä pysäyttämisen syystä. Poliisi: "Onko sulla kaasun kanssa jotain ongelmia?". Ripeästi vastasin siihen poliisille että kakkonen ei oikeen pysy päällä, että meni vapaalle. Ja täysin selitys läpi poliiseille, ei mitään kitissyt enään, ajattelin että sakkoa lykkäävät jostain. Ajokortista ne vielä huomasi kun oli se väliaikainen kortti, että se vanheni samana päivänä kuin myönnetty, poliisit ja itse siinä naureskeltiin. Antoi vielä puhalluspillin lahjaksi kun oli kuulemma tyttöjä autossa, että voin antaa sen nille.
Tapahtuipa juuri tässä uudenvuodenaattona. Oltiin kavereiden kanssa turussa viettämässä vuodenvaihdetta (joo joo, itsekin ihmettelin miks v*tus Turkuun??). Kaveri päätti sytyttää roomalaisen kynttilän keskustan alueella ja poliisi tietenkin näki tapahtuman...
Maija ajoi diskovalot päällä viereemme ja huusi että sakot tulee. Kaveri sitten kysyi että heitänkö maahan vai pidänkö kädessä? (palloja vielä lenteli) Poliisi sanoi että pidä kädessä..
Tämän jälkeen kaverilta pyydettiin henkkareita ja kaveri sai täysin rehellisesti vastata että ei ole kun otitte kortin pois eilen.. Poliisi kyseli että miksi, nooh ylinopeudesta jne.. Poliisi tenttasi kaiken mahdollisen siittäkin tapahtumasta, mikä auto, missä ym...
No ei siinä mitään, poliisit takavarikoivat kaveriltani vielä yhden jäljelle jääneen roomalaisen ja takavarikointi-ilmoitusta kirjoittaessaan otin Thunder-Kingin taskusta ja annoin sille toiselle poliisille. ja sanoin : siinä on sit yks sullekki ettei tuu riitaa.. Vitsi upposi myös poliiseihin ja siinä sitä sitten esiteltiin melkein kalakaverina poliisiauton laitteistoja...
Muutama vuosi sitten kaksi tuttua oli palaamassa illanvietosta
polkupyörällä ajaen ja kävi vastaavanlainen dialogi:
- Jahas, toinen pois sieltä pyöräntakaa!
- Ei täällä ole kuin yksi.
- No niin, heti pois sieltä tai viedään pyörä
- Etu- vai takapyörä??
Niinhän siinä sitten kävi että kaverit saivat maijakyydin kotiin
ja pyörän hakivat seuraavana päivänä asemalta pois.
Jannu ajanut vasen parkki/lyhkänen valo pimeänä ja poliisi
pysäyttänyt ja kysellyt syytä miksi toinen puoli pimeänä.
Tähän kaveri sanoi että juu vaihdetaan, on vaan palanut.
Poliisi huomauttelee, että joku luulee moottoripyöräksi.
No siitä jannu fiksuna että "luuletteko te sitten kun toi toinen
valo palaa että siinä ajaa kaks moottoripyörää rinnakkain?"
Naps ja voitto kotiin.
Tuli tossa kerran... tai siis "yks kaveri" ajo kerran "hieman"
ylinopeutta ja kuinkas ollakkaan olikin polliisit jo kohta perässä.
Poliisi asteli asteli vierelle ja kysy, et tulikos äsken katottua mittaria!?!
Kaveri siihen: Joo... on siellä viel puol tankkia.
Ja näin saatiin aikaan hieman suurempi pikavoitto.
Kaveri oli liikenteessä hieman pakoputkivammaisella välineellä, eli
pakosarjan jälkeen pääsi kaikki kaasut vapauteen.
Poliisi siitä sit pysäyttään, kävelee ikkunalle ja kysyy: "Taitaa olla putkessa reikä?"
Tähän kaveri: "Joo, muuten se olis tankoo!"
Ja pikavoiton kanssa kotiin...
Seuraava herra pysäytettiin ylinopeudesta, konstaapeli käveli taas
ikkunalle (kuten niillä tapana on).
Kaveri veivaa ikkunaa auki, ja poliisi heti moittii:
"Tuli ajettua hieman ylinopeutta"
jätkä katteli sekunnin ihmeissään, ja vastas "Mulle on käynyt joskus
ihan samalla lailla"
ja veivas röyhkeesti ikkunan kiinni.
Kaveri oli ajanu 100 alueella 100 ja tuli 80 alue, mutta kaveri jatko satasta.
No poliisit tietenkin pysäytti ja tuli kysymään pahana
että "Osaatkos lukea!"
Johon kaveri vastasi hymyillen: "Kyllä, kuinka voin auttaa?"
Virkavallan halventamisesta sakot!
Kaikista autoista tulee joskus ooppeleita. Ooppeleista vaan vähän aikaisemmin.
^^ Aikoinaan kanssa kun tuli vielä poliisiradiota ahkerasti kuunneltua sekä kotona että autossa oli oma skanneri. Niin toki monenlaista tuli kuultua, mieleen jäi ainakin kun partioauto oli heseluukulle menossa. No keskuksen väki toki pyysi heidän tuomaan myös sapuskaa heille.
- "Turku sata (keskus), tuokaapas tännekin sejase -ateriat"
- "Turku XXX selvä... tilataan ja tuodaan. ollaan justkohta luukulla"
muutaman minuutin hiljaisuuus (tekevät siis tilausta jne)
- "Turku XXX tuota.. mikäs partio olisi lähellä linja-autoaseman heseä? Huomattiin juuri että kummallakaan ei ole rahaa maksaa näitä tilauksia. lompakot jääneet asemalle"
- "123 on tässä lähellä ja lompakot mukana, tullaanko A:na? *naurua*"
- "XXX joo tulkaa vaan.. aika jono jo perässä tässä drive-inissä"
Yks tuttu poliisi oli partioimassa kylillä hiljasena päivänä ku vastaan tuli auto ilman valoja. Ku ei ollu muutakaan tekemistä ni koukkasivat perään ja pysäyttivät. Aattelivat käydä sanomassa et valot päälle.. No tää tuttu polliisi kävelee auton luokse ja kaivaa rintataskustaan kynän jolla koputtaa sivuikkunaan. Kuski kattelee tyynesti eteenpäin ja veivaa ikkunaa auki. Sit kurottaa ikkunasta pihalle ja puhaltaa siihen poliisin kädessä olleeseen kynään.. Oli sit uusinnassa vetässy päälle pari promillee
Yks kaveri kävi kysymäs poliiseilta kun olivat parkissa, että onko tämä mtv3:sen auto? poliisit oli vastannu että kuinka niin. Kaveri sano, että kun siellä istuu kaks pöllöä.
Toinen juttu on kun meni kans parkissa olevan poliisiauton luo ja poliisit veivas ikkunan auki niin sitten sano poliiseille että hei teillä on ikkuna auki ja lähti juokseen karkuun.