Putkistosta vähän kysyisin...

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Asiasta mulla ei ole mitään kokemusta mutta mites sitten nuo kiihdytys dragsterit&funny carit joissa tulee joka syliteristä oma (todella)lyhyt putki pihalla?

Toki ne ovat ihan eri asia kun katuputki viritykset mutta kumminin :D
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Kingis_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kingis_ »

:D :lollis: Eikö tuo tosiaan olisi helpompi tehdä yhdellä 2.5" putkella vaikka jonka sitten viimeiseltä vaimentimelta vaan haaroitat?
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

vectraTBO kirjoitti:Asiasta mulla ei ole mitään kokemusta mutta mites sitten nuo kiihdytys dragsterit&funny carit joissa tulee joka syliteristä oma (todella)lyhyt putki pihalla?
Katteleppa mikä siinä kansien välissä möllöttää noissa dragstereissa ;)
Powerhousu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Powerhousu »

vectraTBO kirjoitti:Asiasta mulla ei ole mitään kokemusta mutta mites sitten nuo kiihdytys dragsterit&funny carit joissa tulee joka syliteristä oma (todella)lyhyt putki pihalla?
Mulla on myös pyörähtänyt sama mielessä, mutta näkyyhän siellä varikolla myös paljon niitä joissa ne putket on koottu yhteen.

Kuva
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

TJT kirjoitti:Katteleppa mikä siinä kansien välissä möllöttää noissa dragstereissa ;)
Siis mekaanista ahdintako tarkotat? Toki Ahdetussa ei vissiin vastapaineilla ole niin isoa merkitystä?

Mutta esim. Top Alcohol luokkaa ajoi viime kesänä ainakin yksi nitroautokin jossa siis ahdinta ei ole, Top Alcohol luokassa saa ajaa nitrolla mutta moottori ei silloin saa olla ahdettu.Tässäkin autossa oli suorat putket.

Powerhousu kirjoitti: Mulla on myös pyörähtänyt sama mielessä, mutta näkyyhän siellä varikolla myös paljon niitä joissa ne putket on koottu yhteen.
Juu kyllähän noitakin on nähty, kiihdytyskisoissa oon käyny jo 17vuoden ajan joka kesä. Mutta tosiaan on niitä vapareinakin suorilla putkilla.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Vastaa Viestiin