Astra 2,2 Z22SE-moottori, kaupan purku?

Keskustelua Opeleista
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Astra 2,2 Z22SE-moottori, kaupan purku?

Viesti Kirjoittaja Kuke »

Jeroi kirjoitti:Multa katkes varmaa jakopääketju just 2.2 vectra b2 sport caravanista. Vituttaa hieman. Lupasivat noin tonnin laskua korjaukseen ja melkeimpä konevaihtoa voi ruveta jo miettii. Ja söi muuten viimisen puolenvuoden aikana vitusti öljyä. Laitoin talven aikana 2 kertaa 2l koneesee ja kuukausi sitten kone otti 4l öljyy lisää huollossa ja nyt oli synyi jo 3 viikossa 2l pois. Eli, mun vinkki muille on jos kone alkaa kuluttaa paljo öljyy ni sit kannattaa myydä vitun nopeasti auto eteenpäin tai sitten 60km vauhtii puuhun jos o kasko. Ite en tajunu, ja nyt vakutuusyhtiö on kirjannut tkenisen vian ja roska menee mun pikkiin. Ja koneel on ajettu 160tkm.
Ei sitte tullu mieleen huollosta kysellä että mikä vikana kun öljy maistuu? Mun vinkki muille on jos kone alkaa kuluttaa paljon öljyä tai pitämään outoa kolinaa ni sit kannattaa painua huoltoon vitun nopeesti :hammer:
Katatonia
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Katatonia »

Mitäköhän siitäkin tulisi jos ihmiset ajaisivat autonsa aina puuhun kun tulee vikaa :lollis:
Tuli semmoinen mielikuva päähän kun jollakin puhkee rengas ei suotana nyt lysäytän tän puuhun ja haen uuren tilalle :bye:
Puhun vähän ja silloinkin vain täyttä sontaa.
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

Jeroi kirjoitti:Multa katkes varmaa jakopääketju just 2.2 vectra b2 sport caravanista. Vituttaa hieman. Lupasivat noin tonnin laskua korjaukseen ja melkeimpä konevaihtoa voi ruveta jo miettii. Ja söi muuten viimisen puolenvuoden aikana vitusti öljyä. Laitoin talven aikana 2 kertaa 2l koneesee ja kuukausi sitten kone otti 4l öljyy lisää huollossa ja nyt oli synyi jo 3 viikossa 2l pois. Eli, mun vinkki muille on jos kone alkaa kuluttaa paljo öljyy ni sit kannattaa myydä vitun nopeasti auto eteenpäin tai sitten 60km vauhtii puuhun jos o kasko. Ite en tajunu, ja nyt vakutuusyhtiö on kirjannut tkenisen vian ja roska menee mun pikkiin. Ja koneel on ajettu 160tkm.
Tuohan olisikin oikein kuningasidea myydä se vakuutusyhtiölle kun autoon tulee tekninen vika. Sitä ideaa kutsutaan nimellä vakuutuspetos ja siitä saa mukavan mustan merkinnän kaikkien yhtiöiden järjestelmään, merkinnän rikosrekisteriin ja myyntikiellon vakuutuksiin. Aika matalalla on moraali jos tämän tapauksen ongelma on se että nyt vakuutusyhtiö on teknisen vian kirjannut ja muuten sen tekisit...
Jeremi Roivas
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jeremi Roivas »

No emmä ny oikeasti ajaisi puuhun, kuhan puhuin vitutukseen. No alkanu pikku hiljaa selvetä et auton myyny liike suostui alustavasti tulemaan vastaan, GM finalnd miettii nyt 2 päivää kuuluuku tämä tyyppivika, joka olisi pitäny hoitaa jo merkkiliikkeessä aikoja sitten edellisen omistajan saadessa kutsun, heidän takuun piriin. Kertoivat käsittelevän tyyppivikoja tapauskohtaisesti.

Tarkennan vielä, tapauksessani on kyseessä mitä todennäköisimmin ketjunkiristäjän jumiutuminen, joka saa ketjun löystymään ja venttiilien ajotus menee kuralle ja ne nakuttavat mäntiin. ELi tod näk menee venttiilit uusiks, ja koko jakopää vaihtoon ja koneistusta päälle. Ketju ei mun tapauksessa ole katkenut koska auto käy ja pystyy ajamaan eteenpäin. Eräs käyttäjä täällä on tutkinut vectran jakopäitä ja todennut vian olevan aina kiristäjässä, vaikka minullekkin autoliikkeestä tuputetaan et johtuu öljyn puutteesta, mikä on myös opelin virallinen selitys tälle tyyppivialle.
Astra 1,6 G Caravan 2000
Jeremi Roivas
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jeremi Roivas »

Hassuja maksatte jakopään osista, ebäyssä ne on 95£ eli 120€ suuripiirtein... aika tyyristä tuol opel puljus...

Ja omasta asiastani, korjamo on todennut heidänmielestään, että oljypumppu on mennyt paskaski, joka aiheutti oljyn syömisen jota havaittii auton ostosta lähtien... ja siksi siis jakopää alkoi ajastaa venttilejä hesan reissulla päin mäntää ja kiertokangen laakerit paskaksi. No korjaamo sanoo et uuden koneen vaihto tulee halvemmaksi ku alkaa korjaamaan tätä konetta. GM ilmoitti että mun 2.2se ei kuulu jakopäävikaisiin autoihin, vaikka taas kerran kysees on jakopään ongelmista. Jakopää tosin on ehjä mun autossa, mutta oliskohan hypännyt yhden hampaan. GM ilmoitti että koska auto on 2001 malli ja ajettu 160tm ei auto ole enää heidän takuun piirissä, ja asia on minun ja myyjäliikkeen välinen asia. Myyjäliike on suostunut korvaamaan 20%, joka lasketaan että autonelinikä on 200tkm, ja autolla on ajettu 160tkm eli 80% eliniästä, joten heille jää maksettavaa korjauksesta 20%. Kuluttaja-asia mies sanoi, että todennäköisesti heidän virkamiehet antaisivat asiasta lausunnon, että myyjän suostuma 20% korvaus pidetään kohtuullisena, sillä en voi mitenkään todistaa myyjän virhettä kaupassa vaikk mukana oli kaveri, muija, ja sisko. Autoliikkeen kun ei tarvi mainita esim öljynkulutuksesta, vaan sun on koeajolla ilmeisesti itse se todettava ja tiedettävä siten mitä ostat. Että tälläistä turkkuses.
P3
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja P3 »

meinaatko ostaa vielä montakin Ooppelia ?
Vastaa Viestiin