toi mun corsa jotenkin tuntuukin vähän laiskalta verrattuna tohon ex-corsaan.. josta siis siirrettiin ruisku tohon nykyiseen.. ny menee OT mutta tuomas, voipi olla että huomenna olis aikaa hakee ne roippeet jaloista pois jos oot paikalla...voisin soitella jossain vaiheessa huomennaTuomas kirjoitti:Opel ei varmasti ole koskaan suositellut matalaoktaanista noille koneille, koska ne on suunniteltu korkeaoktaaniselle. Opelilta kyllä löytyy ohjeet miten säätää kone matalaoktaaniselle jos sellaisella jostain syystä haluaa ajaa, ja kyllähän niitä aikoinaan säädeltiinkin.leinoan kirjoitti:opel suositteli 95 den käyttämistä ja sytytyksen säätöä ko.polttoaineelle
TM aikoinaan testasi mitä tuo säätö tekee suorituskyvylle. Esimerkkiautona oli Corsa 1.2S, josta mittasivat suorituskykyä 95:llä ja 98:lla. 95:llä ohituskiihtyvyys huononi noin kaksi sekuntia, eli todella paljon.
Aikoinaan sillä 95:llä sai sentään puhtaamman omantunnon kun se oli lyijytöntä. Nykyään kun korkeaoktaaninenkin on lyijytöntä jää hyötypuolelle muutaman euron säästö vuositasolla. Mahtaako kannattaa.
1.3s lohkoon---> 1.2s kansi? (ohc)
Kyllä ainakin silloin kun itse olin pikkujamppa, oli matalaoktaanista bensaa jota mökkiautoonkin (Fiat 127) ihan ilolla tankattiin. Eikä siitä nyt niin mahdottoman kauan ole, kun olen sentään vuosimallia -81.leinoan kirjoitti:Sitä ihmettelin siinä -91 kadetissa,että missä päin maailmaa ajetaan 91 okt? kun valitsimessa oli vaihtoehdot 95/91
Suurin osa opel kuskeista on hieman vajaita.
©Skeidett
©Skeidett
Aivan-niin oli,mutta se ei ollut lyijytöntä ja tuo nimenomainen -91 katti sitä lyijytöntä vaatii....Presterin kirjoitti:Kyllä ainakin silloin kun itse olin pikkujamppa, oli matalaoktaanista bensaa jota mökkiautoonkin (Fiat 127) ihan ilolla tankattiin. Eikä siitä nyt niin mahdottoman kauan ole, kun olen sentään vuosimallia -81.leinoan kirjoitti:Sitä ihmettelin siinä -91 kadetissa,että missä päin maailmaa ajetaan 91 okt? kun valitsimessa oli vaihtoehdot 95/91
Enkä ole törmännyt vaikka vuosimalli on -66, mutta todettakoon etten ole kyllä paljon matkustellutkaan...eli jossainpäin (saksa) sitä on varmaan käytetty.
- Swifty
- 'Kadett'

Joskus kuulin, että 1.3 ohc koneen kannessa olisi isommat venttiilit ja jäykemmät jouset, kuin 1.2S koneessa. Kuulin myös sellaista, että esim Corsan 1.3 ohc koneen kansi sopisi bolt on 1.2S lohkoon. Pitääkö tämä paikkansa? Entäs millä tavalla venttiilit on sijoitettu 1.3 kannessa? Sopivatko ne edes jotenkin 1.2S mäntien uriin?
Entäs 1.3 kannen ulkoiset muodot? Identtiset 1.2Sään? Sopiiko 1.2S Pakosarja 1.3seen?
Entäs 1.3 kannen ulkoiset muodot? Identtiset 1.2Sään? Sopiiko 1.2S Pakosarja 1.3seen?
Look at Opel later!
1,2:n ja 1,3:n kannet on lähes identtiset keskenään, ainoastaan palotilan muoto on erilainen 1,2:n suuremmasta porauksesta johtuen. Venttiilit, jouset ja kanavat ovat täysin samanlaiset. 1,3:n kansi menee heittämällä 1,2:n päälle, mutta kovin monta syytä moiselle yhdistelmälle en keksi koska 1,2:n oma kansi on siihen parempi.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B