mulla on ollu 2.2pensa -97 oli mittarissa 465tkm kun purkasin kannen pois ja ostin kansivikaisen 2.2 -98 300tkm sintran jonka tein ylös ja kyllä mä ainaki tykkään tuolla ajella kaiken kaikkiaan... kulutus pyörii meiän sekalaisella ajolla siinä 10l/100km.
huollettavuuden hankaluudesta sen verran että, paljon on asenteesta kiinni kuinka hankalaa on.
ulkonäkö/tuunaus on ainakin madalluksen suhteen minusta aika hankala, 18" vanteet ja 225/45 kumilla renkaan kaarelle saaminen tarkoittaa olematonta maavaraa..
Juu elikkä tuli tuo Sintra haettua ja viikonlopun kokemuksella voisin sanoa että ooppeli on ooppeli ajettavuudeltaan Eli se ei ollenkaan huonolta vaikuta. eihän tuo nätti ole, mut jos pikku hiljaa rakentelis kun aika ja talous antaa myöden. Ensimmäisenä pitää hommata liukuovien "rullat" ja etuoven saranat kun on aika hyvin kulahtaneet, mutta toimii kuitenkin vielä.
Nostetaampas tätäkin, kun tila-auto olis hakusessa. Eli onko Sintrassa näitä esim Omegalle tyypillisiä vikoja mm vuotavaa bensatankkia, ja kaikkea sitä pikku vikaa, mihin Omegoiden kanssa saapi aina varautua?
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Taitaa Sintran viat olla enemmän sieltä alkuperämaasta peräisin. Sähkövehkeet kun on tehty sinne ameerikan talveen, niin kaikki pelaa kesällä, mutta talvella vähän niin ja näin. Siis korin osalta.
Minulla on moottorina se dieselversio ja se on aitoa Opelia tukkeutuvine imukanavineen ja pakokaasunkierrätysjärjestelmineen. Niistä voisi kirjoittaa kirjan. Jaa, mutta se taitaa jo löytyä tuolta tekniikka-osiosta.
Dieselissä ei niitä hevosia kauheasti ole, mutta vaunua (pientä sellaista) seitsemän vuotta vetäneenä arvostaa vääntöä. Eikä kulutuslukematkaan nouse kuin 9-12 litran paikkeille vaunun kanssa. Toisaalta ei kyllä mene alle 7 litran kuin emännän hellässä ajossa.
Varaosapuoli hoituu kunhan muistaa tiskillä, että sama X-kone löytyy dieselinä 9-3:sta Saabista ja Fronterasta. Ja korin ja alustan osat tilaan virosta (Alvadi.ee). Esimerkiksi Ajovaloumpiot oli Viron pojalla 75€ kappale, kun täältä et saa alle 300€. Jarruosat ja nivelet löytyy myös jenkkiliikkeistä sopuhintaan Trans-Sportin ninikkeellä jos ei viron pojilla ole hyllyssä..
Sitten vielä kysymys. Nyt en löytänyt mistään käsijarrukenkiä. Mistä ne saisi nyt halvimmalla. Pitäis kohta leimata tää rakkine.
Minä luovun tästä Opelista kohta kun lapsetkin lähtee pesästä, mutta jos jollain on kysymyksiä diesel-Sintrasta, niin käyn täällä foorumissa välillä kurkkaamassa.
Terveisin.
Uusi täällä mutta kokemusta kys. autosta n. 3 vuotta.
3.0 bensa. Kulkee hyvin, mukava ajaa, helppo muunneltavuus ym.
Kulutusosia mennyt paljon viime aikoina uusiksi.
Nyt hakusessa etuvakaaja ( halki! )
Raidepäät menee taas uusiksi samoin etupyörän laakeri ( koko napa siis ).
Noissa navoissa on sitten hintaeroja väliltä 670 e - 120 e.
Eli jos jollain seisoo elimenluovuttaja pihassa niin saapi tarjota osia.
Kaivelin tällaisen vanhan ketjun, mutta mitä nuo 3.0 automaatit on tottuneet popsimaan bensaa? Ajo itsellä sellaista laiskan pulleaa 60-80km/h ja kilsoja niin vähän vuoteen, että hieman korkeampikin kulutus menisi. Alkaa pipoa kiristää tuo henkilöautoon itsensä viikkaaminen.