B-Omegan nestehävikki?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
teusak
'Admiral'
'Admiral'

Re: B-Omegan nestehävikki?

Viesti Kirjoittaja teusak »

Aikoinaan omassa 20 xev kadotti nestettä, ensin vähemmän ja sitten alkoi huveta jo siihen malliin että piti alkaa tutkimaan vikaa.Nestevuotoja ei ulospäin ollut,ja moottori toimi normaalisti.Ajon jälkeen paisuntasäiliöstä kuului lorinaa, ja vesiletkut olivat koneen käydessä kovia ja pakokaasuissa oli höyryä normaalia enemmän.
Kansi irti ja sieltähän se oli kannentiiviste pettänyt,oli vuotanut nestettä nelos-sylinteriin.
Korjauksen jälkeen nestettä ei ole tarvinnut enää lisäillä.
Nalen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Toivottavasti ei tarvitsis alkaa kansiremppaa tekee. Maksaa liikkeessä maltaita, eikä mulla oo muutenkaan mahdollisuutta oikein autoa seisottaa kovin pitkiä aikoja :banghead: Käyttöauto kun on.
Saa nyt nähdä mitä tulee maksaa tuo ilmastoinnin temppuilun korjaus, josko vaikka siinä samalla löytäis nestevuodon.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Omena 3.0
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Omena 3.0 »

Kuuloistais kansipahvilta itellä on 3 litranen vee kuutonen. Ja alle 200 000:ssa tehtiin kansiremontti. Tehtaan pahvit on paskoja. Ne ei kestä jäähdytysnestettä. Pahvi happanee pois välistä jonka jälkeen rupee kansi/kannet hapettumaan. Itellä toi ilmeni just samal taval ja sit ku meni auton alle kattomaan ni moottorin takana oli jäähdytysneste jäämiä. Paja mis auto oli laitettavana ni mun omega sen 15 omega mihin tehdään sama remontti. Eli tyypivika joka ei koske pelkästään kutoskoneita vaan myös muitaki. Ite olen käyttäny vallan punasta glykoolivapaata jäähdytysnestettä. Koska alumiinikannet ei kestä vihreetä. Varsinkaan jos on orkkis kansipahvit viel paikal.
Vastaa Viestiin