Kannattaako moottorin vaihto?
_Jape_ kirjoitti:sinuna ainaki virittäisin tota nykystä
No jos xe maksaa vaikka sen 1000€, niin mitä saat ne moottoriin 1000€:lla? Entä sen jälkeen, jos halutaan sen 200heppaa?
Mutta kuten jo pariin kertaan on todettu, kannattaa unohtaa se 2.5 6pyttynen. Ei vastaavaa hyörtyä, työ ja osa määrään nähden. Kun lähes samalla vaivalla menee se 30hp:tä riskimpi let kone sinne.
Jos taas haluaa homman tehdä viikonlopussa, ja halvalla niin sitten xe.
Täytyy nyt kommentoida tuota etuveto V6 dissausta. Konehan on huomattavasti parempi kuin täältä lukiessa luulisi. Annan vastauksen muutamaan täällä esitettyyn väitteeseen.
- Kuluttaa paljon ->Ko. moottoria on monissa testeissä kehuttu erittäin taloudelliseksi. Omassa pääsee helposti 7 l/100km maantiekulutukseen. Kutosella alkaviin lukuihin pääsee kun oikein pihistelee. Kuluttaa kyllä polttoainetta tarvittaessa. Oma ennätys 40l/150km
- Kallis huoltaa -> Sama huoltoväli kun muissa Opel moottoreissa. Samat öljyt ja sama suodatin. V6:n jakohihna paketti on kokonaista 10€ kalliimpi kuin 16V vastaava.
- Jakohihna on mahdoton vaihtaa itse ja liikkeessä maksaa paljon -> pitää osittain paikkansa. Liikkeessä maksaa yleensä paljon. Olen kuullut myöskin reilusti alle 200€ hinnasta, työn osalta. Joka on ihan paikallaan. Ammattimiehellä ei pitäisi työhön mennä yli kahta tuntia Ensimmäinen jakohihna jonka itse olen vaihtanut oli juuri V6:n hihna. Ja eikä ollut edes niitä työkaluja. Ei vaadi mitään yli-ihmistä. Normaalit autonkorjaustaidot vain, ja kunnon korjaamokirjan.
- Kone on laiska -> Kone ei ole laiska. Käytännössä etuveto V6 moottorissa on tehoa vakonakin reilusti enemmän kun tuo 170hv. Totuus on se että, vakio voimansiirto pilaa moottorin ominaisuudet. Siinä on aivan liian painava vauhtipyörä. Joka pilaa moottorin kierrosherkkyyden. Lisäksi vakio F25 vaihteiston välitykset aivan hanurista. 3 ja 4 vaihteiden välittykset aivan liian pitkät ja perävälitys on myöskin liian pitkä. Vaittamalla 16V/turbon vauhtipyörän ja vaihteiston on aivan eri peli. Käykäähän vaikka katsomassa Jopen laittamat V6 kiihdytysvideot tuolta V6 viritystopicista. Samalla kuulee niitä V6 ääniä.
- Kallis ostaa -> Kaikki on suhteellista. Vähän yli 1000€ saa hyvän täydellisen V6 moottorin, siis vaikka minulta. Jää silti hinta per/hevosvoima pienemmäksi kuin kun täällä tarjotuilla 16V moottoreilla.
- Kallis virittää -> Omassa V6 moottorissa on 300€ virityksillä tehoa reilusti yli 200hv. Ei se niin kallista ole. Hintaa alkaa tulemaan jos kansia aletaan virittämään, mutta maksaahan ne 16V sylinterin kannen rakentelukin.
-Menee heti rikki -> niinkuin tuolla jo kirjoitettiin niin moottorit ovat yksilöitä. Olen ajanut/omistanut monta V6 Opelilla eikä yhdestäkään ole ikinä mennyt moottori rikki. Ja on niillä poljettukin. Muuten ovat olleet rikki usein, mutta ei moottorista. Rikkinäisiä V6 moottoreita olen silti nähnyt monia. Ei kestä yli 100tkm hihnan vaihto väliä. Ei kestä jos on erittää ajaa 10vuotta vanhalla jakohihna. Ei kestä jos jakohinnan kiristin jätetään löysälle. Ei kestä jos jakohihnan kiristin kiristetään väärään suuntaan ym.
Itse hommasin aikoinani V6 kun ei 16V suorituskyky oikein riittänyt ja turboa taas pidin turhan kalliina. Enkä ole katunut.
- Kuluttaa paljon ->Ko. moottoria on monissa testeissä kehuttu erittäin taloudelliseksi. Omassa pääsee helposti 7 l/100km maantiekulutukseen. Kutosella alkaviin lukuihin pääsee kun oikein pihistelee. Kuluttaa kyllä polttoainetta tarvittaessa. Oma ennätys 40l/150km
- Kallis huoltaa -> Sama huoltoväli kun muissa Opel moottoreissa. Samat öljyt ja sama suodatin. V6:n jakohihna paketti on kokonaista 10€ kalliimpi kuin 16V vastaava.
- Jakohihna on mahdoton vaihtaa itse ja liikkeessä maksaa paljon -> pitää osittain paikkansa. Liikkeessä maksaa yleensä paljon. Olen kuullut myöskin reilusti alle 200€ hinnasta, työn osalta. Joka on ihan paikallaan. Ammattimiehellä ei pitäisi työhön mennä yli kahta tuntia Ensimmäinen jakohihna jonka itse olen vaihtanut oli juuri V6:n hihna. Ja eikä ollut edes niitä työkaluja. Ei vaadi mitään yli-ihmistä. Normaalit autonkorjaustaidot vain, ja kunnon korjaamokirjan.
- Kone on laiska -> Kone ei ole laiska. Käytännössä etuveto V6 moottorissa on tehoa vakonakin reilusti enemmän kun tuo 170hv. Totuus on se että, vakio voimansiirto pilaa moottorin ominaisuudet. Siinä on aivan liian painava vauhtipyörä. Joka pilaa moottorin kierrosherkkyyden. Lisäksi vakio F25 vaihteiston välitykset aivan hanurista. 3 ja 4 vaihteiden välittykset aivan liian pitkät ja perävälitys on myöskin liian pitkä. Vaittamalla 16V/turbon vauhtipyörän ja vaihteiston on aivan eri peli. Käykäähän vaikka katsomassa Jopen laittamat V6 kiihdytysvideot tuolta V6 viritystopicista. Samalla kuulee niitä V6 ääniä.
- Kallis ostaa -> Kaikki on suhteellista. Vähän yli 1000€ saa hyvän täydellisen V6 moottorin, siis vaikka minulta. Jää silti hinta per/hevosvoima pienemmäksi kuin kun täällä tarjotuilla 16V moottoreilla.
- Kallis virittää -> Omassa V6 moottorissa on 300€ virityksillä tehoa reilusti yli 200hv. Ei se niin kallista ole. Hintaa alkaa tulemaan jos kansia aletaan virittämään, mutta maksaahan ne 16V sylinterin kannen rakentelukin.
-Menee heti rikki -> niinkuin tuolla jo kirjoitettiin niin moottorit ovat yksilöitä. Olen ajanut/omistanut monta V6 Opelilla eikä yhdestäkään ole ikinä mennyt moottori rikki. Ja on niillä poljettukin. Muuten ovat olleet rikki usein, mutta ei moottorista. Rikkinäisiä V6 moottoreita olen silti nähnyt monia. Ei kestä yli 100tkm hihnan vaihto väliä. Ei kestä jos on erittää ajaa 10vuotta vanhalla jakohihna. Ei kestä jos jakohinnan kiristin jätetään löysälle. Ei kestä jos jakohihnan kiristin kiristetään väärään suuntaan ym.
Itse hommasin aikoinani V6 kun ei 16V suorituskyky oikein riittänyt ja turboa taas pidin turhan kalliina. Enkä ole katunut.
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
Tuossa oli kyllä hyvä tarina v6 vehkeestä
yhdyn ihan täysin tuohon, että moottori on "kesytetty" liiaksi vauhtipyörällä. Onhan sillä helppo lähteä liikkeelle vaikka pystysuoraan seinään, mutta siihen se hyvä siinä ratkasussa jääkin. Vaihdevälit ovat myös pitkät, tahtoo se vääntökuoppa siinä ennen 4000 vähän kiustata vaihdoissa, kun ei haluisi rääkätä ihan punarajalle moottoria.
Ja tosiaan kannattaa muistaa, että calibrojen c25xe koneista ainakin on penkitelty ihan kiitettäviä 190hv lukuja ihan tehdaskuosissakin. Ja saahan siihen v6 koneeseen pelkästään mv6 nokilla jo pientä eloa, sitten vielä kevyempi vauhtipyörä, niin muuttuu vähän spöttisemman oloseksi...
Ja omasta kokemuksesta sanon että jakohihna PITÄÄ VAIHTAA AJOISSA. Ja mielellään kiriä kaikki oikeisiin momentteihin, ja tarkastaa että siellä kopassa ei ole mitään ylimääräsiä mujuja pyörimässä.
Moottoria vaihtaessa on irtomoottoriin varmasti helpompi tehdä itse se vaihto kuin ahtaaseen moottoritilaan, eli ainakin henk.koht. vaihtasin mistä tahansa vaihtoehdosta sen hihnasarjan ja vespumpun sekä tarvittavat vuotavat tiivisteet ennen koneen laittamista paikalleen. Ja kyllähän se punaraitakonekkin kestää kilometrejä aika pirusti jos siihen on vaan öljyjä vaihdeltu ajallaan, ja ei ole särkemällä säretty.
yhdyn ihan täysin tuohon, että moottori on "kesytetty" liiaksi vauhtipyörällä. Onhan sillä helppo lähteä liikkeelle vaikka pystysuoraan seinään, mutta siihen se hyvä siinä ratkasussa jääkin. Vaihdevälit ovat myös pitkät, tahtoo se vääntökuoppa siinä ennen 4000 vähän kiustata vaihdoissa, kun ei haluisi rääkätä ihan punarajalle moottoria.
Ja tosiaan kannattaa muistaa, että calibrojen c25xe koneista ainakin on penkitelty ihan kiitettäviä 190hv lukuja ihan tehdaskuosissakin. Ja saahan siihen v6 koneeseen pelkästään mv6 nokilla jo pientä eloa, sitten vielä kevyempi vauhtipyörä, niin muuttuu vähän spöttisemman oloseksi...
Ja omasta kokemuksesta sanon että jakohihna PITÄÄ VAIHTAA AJOISSA. Ja mielellään kiriä kaikki oikeisiin momentteihin, ja tarkastaa että siellä kopassa ei ole mitään ylimääräsiä mujuja pyörimässä.
Moottoria vaihtaessa on irtomoottoriin varmasti helpompi tehdä itse se vaihto kuin ahtaaseen moottoritilaan, eli ainakin henk.koht. vaihtasin mistä tahansa vaihtoehdosta sen hihnasarjan ja vespumpun sekä tarvittavat vuotavat tiivisteet ennen koneen laittamista paikalleen. Ja kyllähän se punaraitakonekkin kestää kilometrejä aika pirusti jos siihen on vaan öljyjä vaihdeltu ajallaan, ja ei ole särkemällä säretty.
Pihassa: f11 530d, Model 3 LR
Tallissa: Vectra 2000 16v 1990
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin
Kyllä väittäisin että AINA usempi pytty ja isompi tilavuus kuluttaa enemmän, samassa autossa.i_kone kirjoitti: - Kuluttaa paljon ->Ko. moottoria on monissa testeissä kehuttu erittäin taloudelliseksi. Omassa pääsee helposti 7 l/100km maantiekulutukseen. Kutosella alkaviin lukuihin pääsee kun oikein pihistelee. Kuluttaa kyllä polttoainetta tarvittaessa. Oma ennätys 40l/150km
i_kone kirjoitti: - Kallis huoltaa -> Sama huoltoväli kun muissa Opel moottoreissa. Samat öljyt ja sama suodatin. V6:n jakohihna paketti on kokonaista 10€ kalliimpi kuin 16V vastaava.
Jos topikin aloittajalla on jo iso kynnys aloittaa kohtuullisen yksinkertainen moottorin vaihto homma. Niin luulen että se v koneen jakopäänhuolto jää tekemättä. Jolloin se on kyllä kallis. Ja niitä korjaamoja jotka tuohon ei koske, luulis olevan, koska kaikki ei koske tuohon 16v koneen jakopäähänkään...
i_kone kirjoitti: - Kone on laiska -> Kone ei ole laiska. Käytännössä etuveto V6 moottorissa on tehoa vakonakin reilusti enemmän kun tuo 170hv. Totuus on se että, vakio voimansiirto pilaa moottorin ominaisuudet. Siinä on aivan liian painava vauhtipyörä. Joka pilaa moottorin kierrosherkkyyden. Lisäksi vakio F25 vaihteiston välitykset aivan hanurista. 3 ja 4 vaihteiden välittykset aivan liian pitkät ja perävälitys on myöskin liian pitkä. Vaittamalla 16V/turbon vauhtipyörän ja vaihteiston on aivan eri peli. Käykäähän vaikka katsomassa Jopen laittamat V6 kiihdytysvideot tuolta V6 viritystopicista. Samalla kuulee niitä V6 ääniä.
Tekniikkaa vaihdettaessa on laitettava se v6 koneen voimansiirto. Joten suorituskyku on siis huono, suhteessa tehoon. Taas voisin luulla että topikin aloittajalla ei taidot ja osaaminen riitä, voimansiirron rukkaamiseen.
i_kone kirjoitti: - Kallis ostaa -> Kaikki on suhteellista. Vähän yli 1000€ saa hyvän täydellisen V6 moottorin, siis vaikka minulta. Jää silti hinta per/hevosvoima pienemmäksi kuin kun täällä tarjotuilla 16V moottoreilla.
Kaveri osti xe koneen, ja f20 lootan, 750€, kotiin tuotuna, ei minusta paha. Saako jostakin tuohon rahaan v koneen+lootan?
i_kone kirjoitti: - Kallis virittää -> Omassa V6 moottorissa on 300€ virityksillä tehoa reilusti yli 200hv. Ei se niin kallista ole. Hintaa alkaa tulemaan jos kansia aletaan virittämään, mutta maksaahan ne 16V sylinterin kannen rakentelukin.
Miten 300€ +30-40hv? Kerro lisää?
i_kone kirjoitti: -Menee heti rikki -> niinkuin tuolla jo kirjoitettiin niin moottorit ovat yksilöitä. Olen ajanut/omistanut monta V6 Opelilla eikä yhdestäkään ole ikinä mennyt moottori rikki. Ja on niillä poljettukin. Muuten ovat olleet rikki usein, mutta ei moottorista. Rikkinäisiä V6 moottoreita olen silti nähnyt monia. Ei kestä yli 100tkm hihnan vaihto väliä. Ei kestä jos on erittää ajaa 10vuotta vanhalla jakohihna. Ei kestä jos jakohinnan kiristin jätetään löysälle. Ei kestä jos jakohihnan kiristin kiristetään väärään suuntaan ym.
Olet tässä aivan oikeassa.
Että nyt ei kuulostanut liian pahalta, niin kyllä olet tuossa suorituskyvyssä varmasti oikeassa. Kunhan vain voimalinja vastaa konetta.
Mutta koska NE moottorin tilalle laitettaessa v6 kone, on työ ja osamäärä minusta lähellä älytöntä, niin itte en lähtisi sitä tekemään, vaan vaihtaisin jo autoa. Letti kone, nyt on siinä ja siinä kannattaako, työ ja osa määrä edelleen liki älytön, mutta vastaavasti kovempi teho, ja mielestäni parempi viri potenttiaali korvaa sitä kovasti.
Toisaalta tässä tapauksessa aikaa taisi olla koko talvi, joten jos perse kestää ostaa peräkärryllinen osia, tai kolari auto, niin siittä vain. Mutta minusta sitten ehdottomasti turbo.
Jos tuossa on vain peltipuoli kolaroitu mutta etuakselin osat yms. sellaiset ehjät niin tuo tekniikan vaihto on tosi helppo homma. Tuohan menee silloin samaan tyyliin kuin autoa korjatessa eli otat osan irti ja vaihdat toisen tilalle. Sinähän saat kaikki tarvittavat osat tuosta kolariautosta. tekniikkakin vaihtuu helposti kun irroittaa etutolpat ja palkin tekniikkoineen ja nostaa korin pois ja sama sitten toiseen koppaan jne.Calsunen kirjoitti:
Saksasta löytyi v6 nokkapusun saanut calibra 500€.. Siittä sais koneen.
Suosittelen kyllä tuota kuutosmoottoria vaikka ei noissa xe:ssä ja letissäkään mitään moittimista ole vaikka paljon noista kaikista puhutaankin miten huonoja ne on. Useimmiten nuo viat johtuu ihan muusta kuin huonoista moottoreista...yleensä se syy on se huoltojen puute ja jonkun omistajan kohdalla sitten hajoaa jo väkisinkin jotain.
Tuon NE:n virittämisen tosiaan voit unohtaa koska siihen on periaatteessa turha tuhlata rahaa.
Todennäköisesti väärässä.
voinen myös suositella tuon tekniikan/tekniikanluovuttajan hakua Ruotsin puolelta.. Hinnat omasta mielestä edullisia (niin ja tarjontaa) ja toimitusajat nopeita (pari päivää) jos siis purkaamoilta hommaa (bildelsbasen.se, ruotsin varaosahaku) ja esim itse tilasin c30ne moottorin ja ison kasan muuta tavaraa (about 300kg) niin rahtikulut semmoset 60-80€ etelä-ruotsista pohjois-ruotsiin. Toinen hyvä paikka hakea esim toi blocket.se jossa myös yksityiset myyvät osia ja kokonaisia autoja.
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Kannattaisiko siis tuota auton hakemista harkita?omega16T kirjoitti:Jos tuossa on vain peltipuoli kolaroitu mutta etuakselin osat yms. sellaiset ehjät niin tuo tekniikan vaihto on tosi helppo homma. Tuohan menee silloin samaan tyyliin kuin autoa korjatessa eli otat osan irti ja vaihdat toisen tilalle. Sinähän saat kaikki tarvittavat osat tuosta kolariautosta. tekniikkakin vaihtuu helposti kun irroittaa etutolpat ja palkin tekniikkoineen ja nostaa korin pois ja sama sitten toiseen koppaan jne.Calsunen kirjoitti:
Saksasta löytyi v6 nokkapusun saanut calibra 500€.. Siittä sais koneen.
Suosittelen kyllä tuota kuutosmoottoria vaikka ei noissa xe:ssä ja letissäkään mitään moittimista ole vaikka paljon noista kaikista puhutaankin miten huonoja ne on. Useimmiten nuo viat johtuu ihan muusta kuin huonoista moottoreista...yleensä se syy on se huoltojen puute ja jonkun omistajan kohdalla sitten hajoaa jo väkisinkin jotain.
Tuon NE:n virittämisen tosiaan voit unohtaa koska siihen on periaatteessa turha tuhlata rahaa.
Eihän se tekniikan vaihto nyt ihan ylivoimainen ole. Minulle yksinäni ehkä, mutta on autonkorjaaja enoa, isä joka osaa autoja laittaa, samoin setä. Luulisi noilla onnistuvan. Haluaisin nyt kerralla kunnollisen, saattaa kuulostaa jahkailulta näiden moottorien välillä, mutta en haluaisi vaihtaa puolen vuoden päästä uutta..
Ja tuon 8v koneen virittämistä en ole edes tosissani harkinnut. Ei siitä saa mitenkään hyvää ja kestävää 200hp tai yli.
Tuossa muuten linkki mitä autoa tarkoitin
Linkki
Kuvassa ainakin näyttää tosi hyvältä, näyttäs vain pikkupusulta. Jos vain kuljetuskustannukset saa pysymään kurissa niin tuo on kyllä varmasti hyvä luovuttaja.
Kyllä te tuolla porukalla sen koneen vaihdettua saatte, ei siittä ole kyllä epäilystäkään. Sulla pitää nyt vain päättää mitä haluat, ja mitä kannattaa alkaa tekemään.
Mikäs on omega16t sun näkemys, miksi se v6 kannattaa laittaa? Jos ajattelee että samalla vaivalla sinne saa sen turbon? Joka on jo lähtöjään tehokkaampi. Kyllähän tässä kohtaa on ajateltava että siinä v koneessa on sen 170hv, ei voi sen varaan laskea että se on joku perjantai kone, johon on innostuksissa tehtaalla lipsahtanut 20 heppaa liikaa voimaa.
Se voima loppuu kumminkin jossakin vaiheessa, niin kyllä se LET:ti kone taitaa olla otollisempi viriaihio kuin v6? vai?
Kyllä te tuolla porukalla sen koneen vaihdettua saatte, ei siittä ole kyllä epäilystäkään. Sulla pitää nyt vain päättää mitä haluat, ja mitä kannattaa alkaa tekemään.
Mikäs on omega16t sun näkemys, miksi se v6 kannattaa laittaa? Jos ajattelee että samalla vaivalla sinne saa sen turbon? Joka on jo lähtöjään tehokkaampi. Kyllähän tässä kohtaa on ajateltava että siinä v koneessa on sen 170hv, ei voi sen varaan laskea että se on joku perjantai kone, johon on innostuksissa tehtaalla lipsahtanut 20 heppaa liikaa voimaa.
Se voima loppuu kumminkin jossakin vaiheessa, niin kyllä se LET:ti kone taitaa olla otollisempi viriaihio kuin v6? vai?
Tuosta vielä noi koneiden väännöt.toi c20ne hän vääntää jo tyhjäkäynniltä melkeen aina ylös maximit.noita taas kun aattelee esim xe ni tehot 150hp ja vääntöä n25nm enemmän,mut jossain 4500Rpm jälkeen.c25xe tehot ei sit enään siitä ku 20hp eli sen 170 ja siinäkin suht korkeella max vääntö,tosin sitä jo reilummin sen 230nm/ 4200rpm.tosin ne on maximit ja dynokäyrä sattaa piirtää jo alempaa aika mukavaa vääntöä.
mut tuo let on jo alhaallakin mukana suht hyvin,ja taas yläpäässä ihan eriluokkaa tehot.
johan juheksi tarjos omaansa ajettavaks,tuntumaa turbon potkuun saisit ainaki.
En ite tota v6 laittas taas jos alkasin.jokaisessa hyvät ja huonot puolet,ja kuka mistäkin tykkää.
Kantsii olla kärsivällinen ja oottaa ni saattaa saada sen mitä ettii koht hintaan.
mut tuo let on jo alhaallakin mukana suht hyvin,ja taas yläpäässä ihan eriluokkaa tehot.
johan juheksi tarjos omaansa ajettavaks,tuntumaa turbon potkuun saisit ainaki.
En ite tota v6 laittas taas jos alkasin.jokaisessa hyvät ja huonot puolet,ja kuka mistäkin tykkää.
Kantsii olla kärsivällinen ja oottaa ni saattaa saada sen mitä ettii koht hintaan.

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
- hercules
- 'Diplomat'

- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Itekkään en kyllä välttämättä tota v6:sta alkais laittamaan.
Jos helpommalla ja halvemmalla haluaa päästä niin XE, jos taas pelottaa että myöhemmässä vaiheessa tehot loppuu kesken, rahapussi antaa periksi ja aikaa on näpräillä niin turbo.
Tuo v6:sen motin hintahan ei kerro koko totuutta koska alustaa menee vaihtoon.
Samalla vaivalla sinne sen letin jo laittaa jos alustaa alkaa päivittämään, aika helposti saa tehoja irti kiitettävästi.
Mites löytyykö tuosta sun calikasta abseja?
Onko punaraitaista calikkaa tuotu suomeen ilman abseja?
Jos helpommalla ja halvemmalla haluaa päästä niin XE, jos taas pelottaa että myöhemmässä vaiheessa tehot loppuu kesken, rahapussi antaa periksi ja aikaa on näpräillä niin turbo.
Tuo v6:sen motin hintahan ei kerro koko totuutta koska alustaa menee vaihtoon.
Samalla vaivalla sinne sen letin jo laittaa jos alustaa alkaa päivittämään, aika helposti saa tehoja irti kiitettävästi.
Mites löytyykö tuosta sun calikasta abseja?
Onko punaraitaista calikkaa tuotu suomeen ilman abseja?
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Kannattanee kuitenkin huomioida, että se V6 on myös XE... eli C20XE ja C25XE Calibran tapauksessa... Niitä XE:itä kun on muitakin kuin 20XE versioineen, pienempiä ja isompia, kuten esim. C16XE ja X30XE mainittuna.hercules kirjoitti:Jos helpommalla ja halvemmalla haluaa päästä niin XE,
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70