Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Eikös nuo ole lähinnä keräilyautoja.. vähän valmistettuja erikoismalleja joiden hinnoittelu ei yleensäkään perustu mihinkään järjelliseen. Täytyy olla upporikas, kahjo tai opel-fanaatikko maksaakseen moisia summia 90-luvun alun hyvin rajallisen valmistusmäärän autosta.
Jos himona on pelkästään saada suorituskykyinen Ooppeli, niin asian voi toteuttaa verraten järkevämmin ja edullisemmin, vaikka A-Omegan koppaankin.
Mutta ostakaa ostakaa . Ei vaan parane yrittää ajaa kilpaa semmottella kun wanha C-rekordikin näkyy kulkevan kovempaa
Tuotantoautoista tuo oli aikoinaan siellä nopeimmassa päässä, vertaus vanhaan Rekordiin on sikäli vähän ontuva. Kulkeehan tuokin kovempaa kun pistää kulkemaan. Mihinkä hintaan saa minkäkin verran vauhtia ei todellakaan ole merkitsevää Lotus Omegan kaltaisten erikoisuuksien kohdalla. Ne ovat erikoisuuksia ja keräilykappaleita. Kuka tahansa voi rakentaa nopean auton, mutta aitoa erikoisuutta ei saa kuin ostamalla alkuperäisen.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Eli noiden kohdalla siis ostetaan isolla rahalla pelkkä kultaisen 90-luvun muistoihin perustuva imagoarvo, ei mitään konkreettista. Jos haluaa pelkästään muistella ja hehkutella menneillä, niin joku muutaman tonnin museoauto on varmaan järkevämpi tikki.
motorsport kirjoitti:Eli noiden kohdalla siis ostetaan isolla rahalla pelkkä kultaisen 90-luvun muistoihin perustuva imagoarvo, ei mitään konkreettista. Jos haluaa pelkästään muistella ja hehkutella menneillä, niin joku muutaman tonnin museoauto on varmaan järkevämpi tikki.
Ja nehän vasta ovat hulluja jotka maksavat 20-luvun kanttiautoista 30000€. Eihän niillä edes pääse sataa ja jarrujakaan ei juuri ole kuin vähän takapäässä... JA 80 vuotta vanha, eihän niillä mitään tee.
Nojoo, oli vähän ot, mutta kumminki.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
hote kirjoitti:^niinpä.. soittakaa omistajalle ja käykää kattomassa, nii selviää moni kina minä soitin ja sain kuulla eri tarinoita mitä iigor kertoo..
käykää tutkimassa auto ja kertokaa näkemyksenne. kyllä mäkin osaan puhelimessa autooni kehua..
hote kirjoitti:^niinpä.. soittakaa omistajalle ja käykää kattomassa, nii selviää moni kina minä soitin ja sain kuulla eri tarinoita mitä iigor kertoo..
kyllä mäkin osaan puhelimessa autooni kehua..
Joo minä kutenkin olen rehellinen kaveri. Kun myyn jotain niin kertoo asiat niinkun ne on.. meistähän on tietysti moneksi.. jotkut tykkää näköjään kusettamisesta.
motorsport kirjoitti:Eli noiden kohdalla siis ostetaan isolla rahalla pelkkä kultaisen 90-luvun muistoihin perustuva imagoarvo, ei mitään konkreettista. Jos haluaa pelkästään muistella ja hehkutella menneillä, niin joku muutaman tonnin museoauto on varmaan järkevämpi tikki.
Onhan nuo tuon suoritus arvot tänäkin päivänä kovia. Ja unohtamatta hyviä jarruja ym.
Ja tosiaan kuinka moni nykypäivän sedani auto menee tehdas kunnossa sen vajaa 300km/h
Itselläni on yli 400tkm ajettu perus omega jonka tiedän olevan paljon nopeampi radalla ja varmaan moottoritielläkin tiettyyn noputeen asti mutta se on kyllä maksanutkin yhtä paljon kuin lotus omega
Mutta se on rakennettu ja jos saman rahan olisi laittanu Lotus omegan viritykseen niin veikkaisin että se olisi jo aika raaka laite.
Itse en minkään auton kohdalla arvosta täyttä orggis kuntoa vaan saahan noita erikois autoja muuttaa sillä mielellä että sen voi palauttaa orggis asuun.
Niin Juzzi, mietippäs vaikka millanen auto omasi olisi kilon paineella ja muutamalla simppelillä muutoksella voimansiirrossa...
Ehkä rakenteluun keskittyneen henkilön ei pitäisi kommentoida näitä keräilyjuttuja, mutta sisäinen peikko aina käskee tekemään niin . Siinä on varmaan se, ero että toinen näkee paljonko postimerkillä kulkee paperia paikasta a paikkaan b ja toinen näkee että paljonko niitä merkkejä on tehty.
Kun joku ihmetteli mitä Lotus Omega on maksanut aikoinaan uutena, niin minulla tässä on nuo hinnat. Lotus Omegaahan myytiin vain Saksassa, joten nämä ovat siis Saksan hintoja silloisina Saksan markkoina.
Perushinnat ilman lisävarusteita Saksassa uutena
Lotus Omega .........125000 DM
Omega Evo 500 ........89400 DM
Omega A 3000 24V ....52930 DM
Omega A 3000 .........46250 DM
Omega A 2.6i ..........38475 DM
Omega A 2.4i ..........30361 DM
Omega A 2.0i ..........28392 DM
Omega A 1.8i ..........25830 DM
Tuosta voi laskea montako tavallista uutta Omegaa olisi Lotuksen hinnalla saanut... tai Evon. Ja se mikä arvo on tänään, ei todellakaan mene edes samassa suhteessa...
EWO-500 kirjoitti:Mistäs ATA noin edullisen Evon hinnan löysit?? Mulla Esitteessä lukee 92220DM
Irmeli Senukin maksanut vain 99700DM
Noi hinnat on vanhalta Opelin cd-rom-levyltä Opel Model Range 1899-2000 mistä teknisiä tietoja ja valmistusmääriäkin aina lunttailen. Siinä oli tuollainen hinta Evolle ja noille muille malleille. Ja kyseessä oli siis perushinta ilman mitään lisävarusteita.
motorsport kirjoitti:Niin Juzzi, mietippäs vaikka millanen auto omasi olisi kilon paineella ja muutamalla simppelillä muutoksella voimansiirrossa...
Ehkä rakenteluun keskittyneen henkilön ei pitäisi kommentoida näitä keräilyjuttuja, mutta sisäinen peikko aina käskee tekemään niin . Siinä on varmaan se, ero että toinen näkee paljonko postimerkillä kulkee paperia paikasta a paikkaan b ja toinen näkee että paljonko niitä merkkejä on tehty.
Kun tietäisitteki mitä kaikkea on suunniteltu...
Mitään järkeähän tuota konstruktiota ei olisi ahtamalla "pilata" kun olisi paljon halvempia ja helpompia lähtökohtia tehdä voima moottoria Toyotan moottori (2JZ)
käykää tutkimassa auto ja kertokaa näkemyksenne. kyllä mäkin osaan puhelimessa autooni kehua..
Käykääs joku vaikka Tampereen jannuista katssomassa tuo Lotari. Tosiaan uutta ei kannata odottaa näkevänsä, sillä autolla on muistaakseni ajettu n.170tkm.