opel calibra turbo -93
Re: opel calibra turbo -93(c20let) laittelua...
nii tuol oli aikasemmin nimimerkil hsk kirjotellu jostai puskurist nii mul on sen vanha puskuri 
ai no nythän mä hokasin et tarkotit hsk:n puskuria 
edelleen tarviis tietoa et millä noi vanteet olis hyvä vahata ja millä porukka yleensä on vahannu ne. Ei tarviis nii perkeleesti jynssätä joka pesukerralla...
Olisiko kaikkein helpoin vaihtoehto laittaa niihin kerros lakkaa päälle?
-Onnellisen Pojan Emäntä Lähti-
en nää tota vaihtoehtoa tarpeelliseksi... edelliset vanteet vedin vannevahalla, mut jätti jokseenki ohuen kerroksen sitä vahaa siihen vanteen pintaan ja siksi kyselen jos joku tietäis paremman ja vahvemman vahan tohon vanteelle....Astvec kirjoitti:Olisiko kaikkein helpoin vaihtoehto laittaa niihin kerros lakkaa päälle?
Kannattaa kokeilla Simoniz original vahaa, eli tuolta se ensimmäinen pyöreä puteli: http://www.siivonen.fi/simoniz_autonhoitotuotteet.htm
Itse tuolla vahasin juurikin kiilloitettuja vanteiden kehiä ja kestää kyllä hapettumatta kunhan pari-kolme kertaa kesässä vahaa ja pitää puhtaana.
Edit.
Taisit muuten tätä calikkaa tarjota mulle vaihdossa joskus kesällä, mulla oli se sininen farkku-bmw.
Itse tuolla vahasin juurikin kiilloitettuja vanteiden kehiä ja kestää kyllä hapettumatta kunhan pari-kolme kertaa kesässä vahaa ja pitää puhtaana.
Edit.
Taisit muuten tätä calikkaa tarjota mulle vaihdossa joskus kesällä, mulla oli se sininen farkku-bmw.
joo kiitti tiedosta kokeillaan tolla simonizillä. Joo voi olla et tyrkytin vaihdos calia jos se bemmi oli se mis oli se garretin kopioahdin mikä falskas ölppääRuSi kirjoitti:Kannattaa kokeilla Simoniz original vahaa, eli tuolta se ensimmäinen pyöreä puteli: http://www.siivonen.fi/simoniz_autonhoitotuotteet.htm
Edit.
eipä oo calibra paljon edenny motivaation puutteen vuoksi
takaluukusta verhoiluja vasta purettu pois, cooleriakaan ei oo pahemmin kerenny sovitella 
mitenkäs sait takaluukusta ne sivuverhoilut pois? kun itelläkin tarvis ne purkaa poies. 
-
powerofopel
- 'Diplomat'

siis luukusta vai kontista?GhosTi^ kirjoitti:mitenkäs sait takaluukusta ne sivuverhoilut pois? kun itelläkin tarvis ne purkaa poies.
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
siis ne sisä sivuverhoilut ronkista, missä on ne ensiapulaukun luukku ja joku toine luukku toisel puolel pääsis tsekittää et mitä vesi on tehny tuhoja siel
siinä mihin hattuhylly tulee kiinni niin siinä muoviosassa on torx ruuvit molemmin puolin sellaisen pienen peitelevyn alla niin ne pois ja sit vaan raottelemaan varovaisesti sitä verhoilukokonaisuutta pois, tostaki operaatiosta on jo pian kuukausi ni ei enää muista tarkalleen miten se ny oli, mut ku tutkit sitä verhoilua tarkemmin niin hokaat miten se on kiinni, mullakaa ei valitettavasti ole kuvia tästä operaatiosta, mut jos jollain muulla on nii vois vaikka lisäillä niitä tänne...GhosTi^ kirjoitti:siis ne sisä sivuverhoilut ronkista, missä on ne ensiapulaukun luukku ja joku toine luukku toisel puolel pääsis tsekittää et mitä vesi on tehny tuhoja siel
eilen tuli hommattua e36 m3 bmw:n helmalevikkeet(muovia) niitä joutuu lyhentämään n.10cm ajatuksena leikata pala pois välistä ja kolvata yhteen ja sit noi tunkin reijät mitkä bemmin helmois on nii nekin kolvata samalla umpeen.
Ja sit olis osatarvettaki eli vänkärin ovelle on kova tarve jos joltakulta löytyis RUOSTEETON ovi halvalla ilman oviverhoilua mut muuten täydellinen ni tarjota voi yv:llä tai tekstaria numeroon 0500-663307 ja jos etelä-pohjanmaan seudulta löytyy ni sekin plussaa muttei välttämätöntä...
lähinnä osien haalimiseen menny huomio calibran kans, sais osat kasaan ni vois ruveta edistymäänki pikkuhiljaa.
Ja sit olis osatarvettaki eli vänkärin ovelle on kova tarve jos joltakulta löytyis RUOSTEETON ovi halvalla ilman oviverhoilua mut muuten täydellinen ni tarjota voi yv:llä tai tekstaria numeroon 0500-663307 ja jos etelä-pohjanmaan seudulta löytyy ni sekin plussaa muttei välttämätöntä...
lähinnä osien haalimiseen menny huomio calibran kans, sais osat kasaan ni vois ruveta edistymäänki pikkuhiljaa.
Joku voi ottaa tämän v*ttuiluna, toinen taas ei mutta minkä takia Calibran alkuperäiset puskurit ja helmat pitää lähes jokaisessa rakentelukohteessa korvata jollain blingblinglasikuitutuning-osilla?jarkkis kirjoitti: -korisarja
ja omia mielipiteitään/ideoita voi vapaasti esittää, mutta turhanpäiväistä vittuilua en jaksa kommentoida eli asialliset kommentit huomioin...
Onnea rakenteluun, etupäätä kannattais hiukan tiputtaa alemmas tai perää nostaa niin että auto olis hiukan etukenossa.
Volvo 242 L -77 2.3 T & Volvo 940 -98 2.3 T
Opel Calibra -92 4x4 Turbo
EX - Toyota Carina -89 1.6 GL Lippalakki
Opel Calibra -92 4x4 Turbo
EX - Toyota Carina -89 1.6 GL Lippalakki
kiitoksia mielipiteestäsiTurbo 242 kirjoitti:Joku voi ottaa tämän v*ttuiluna, toinen taas ei mutta minkä takia Calibran alkuperäiset puskurit ja helmat pitää lähes jokaisessa rakentelukohteessa korvata jollain blingblinglasikuitutuning-osilla?jarkkis kirjoitti: -korisarja
ja omia mielipiteitään/ideoita voi vapaasti esittää, mutta turhanpäiväistä vittuilua en jaksa kommentoida eli asialliset kommentit huomioin...Noh, onneks meillä on tallissa ajovaloja lukuunottamatta koriltaan orkkis Calibra.
Tämä oli minun mielipide ja tuntuu että olen sen kanssa aika yksin.
Onnea rakenteluun, etupäätä kannattais hiukan tiputtaa alemmas tai perää nostaa niin että auto olis hiukan etukenossa.Minun mielestä.
Niin ja toi takapää näyttää kuvis siltä et olis alempana ku etupää, mut nyt ku on tallis tasasella alustalla ni on prikulleen vaakatasos ja perää en aio korottaa, sitte se vasta joltain amis autolta näyttääki ku takapää korkeemmalla ku etupää