Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
En kysynyt puhelimessa että minkä sulake se oli mut eiköhän se huomenna selviä ja kerron sitte kaikki mitä on vaihettu ja paljonko ne rokottaa.. Ja joo yli 20v vanha merkkiliikkeeseen tuli vietyä siks ku ei meinannu vikaa löytyä millään. Ja eihän sillä auton iällä mitään väliä ole jos sen kerran on tultava vaan kuntoon..
Joo elikkäs metroautos olivat vaihtaneet sen lampun ja muutenki sähköjä korjailleet mittariston luona ja viel kiristäneet laturin hihnan vaikka olin sen itse tehnyt jo.. No näistä veloittivat 530e. Voi vittu sanon minä. Vähä ärähdin ja kyselin et miten vittu voi maksaa noin paljon nii menny nii paljo aikaa vikaa etsiessä. N 4 tuntia oli olleet auton kimpussa ja jotain osia lisänneet sinne 30-40e edestä. Tuleehan toho ALV myös mutta ilmeisesti metroautos on sit tunti noin 100e luokkaa. No sitten ku hain auton niin ei enää mankkakaan toiminut. Tarkistin sulakkeet ja ei ollu palanut. Pieni vihainen soitto metroautoon ja täytyy taas auto viedä sinne perjantaina ku ovat sotkeneet sähköjen kans. Ensimmäinen kerta oli k uvein autoni korjattavaksi ja viel metroautoon ja voin sanoa että en enää ikinä viel tohon putiikkiin!
Mitä osia vaihtoivat 3-40€ edestä ? Täältä saatavat niin hyvät kuin huonotkin neuvot ovat ilmaisia joten hintalaatusuhde on aina erinomainen.
Tuntitaksa korjaamoilla pakkaa olla joka paikassa 70-110 € /h.
Aina kun saat itse jonkin pienen tai ison vian korjattua säästät; päiväpalkasta -> noin viikon palkkaan
Minimi veloitus tahtoo olla aina vähintään ½ tuntia + ALV +osat eli n vajaan satasen
Ps viime kesänä myin v-91 auton josta en rokottanut metroauton korjaushinnankaan vertaa ...
Juho MP lle: 2 eri kertaa ja eri ooppeleihinkin olen virtalukon pohjan vaihtanut kun oireet olivat:
Akku tyhjeni latauksen toimimattomuudesta johtuen, käynnistys ei onnistunut, moottorin kakomista kun virta loppui ..
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/ Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Siis oliko se vika, ettei auto ladannut vain jossain mittarin polttimoissa ? Itellä auto oireilee justiinsa samalla tavalla. Eli akku on ehjä ja laturi uusi mutta ei siltikään lataa..