C20XE ja A Vecun rakentajat!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Paikallinen katsastusmies sanoi ettei koneen vaihdosta tule edes prosentteja, sillä se on saman kokoinen kuin alkup. (2.0S alunperin siis) ja ahtamaton. Ainoa prosentit tulevat siis laatikosta ja mahdollisesti sähköistä
---------------------------------------------
Hehe...

Joo, kuten on ennenkin todettu, niin ei ne katsastusmiehet tiedä mistään mitään.
Toi on minusta hyvin outoa että suikkalakki on noin tietämätön lakipykälistä sekä muutoskatsastuskäytännöstä! Mitenköhän monelle tekniikanvaihtoa suunnittelevalle kyseinen suikkapipo on jakanut essonbaari-tietoaan ja aiheuttanut siten itse muutoskatsastus tapahtumassa lisä ongelmia?

Joka ikinen kerta kun auton moottori vaihdetaan toiseen se pitää muutoskatsastaa ja siitä tulee prosentteja!

<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2002-08-26 13:18 ]</font>
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

tarkennus:
prossat menee moottorista vain ensimmäisen moottorinvaihtokerran yhteydessä
(siis myös toisesta vakiomoottorista)

muutoskatsatus taas pitää tehdä joka kerta jos moottorin malli/tyyppi muuttuvat
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Toi on minusta hyvin outoa että suikkalakki on noin tietämätön lakipykälistä sekä muutoskatsastuskäytännöstä! Mitenköhän monelle tekniikanvaihtoa suunnittelevalle kyseinen suikkapipo on jakanut essonbaari-tietoaan ja aiheuttanut siten itse muutoskatsastus tapahtumassa lisä ongelmia?
Ei tuo koske edes vain tuota kyseistä tapausta, vaan onhan tässäkin foorumissa säännöllisesti puhetta tapauksista joissa katsastusmies on mutupohjalta antanut väärää tietoa. Netissä on myös jonkin katsastusaseman pitämä palvelu (<A HREF="http://www.katsastus.net/index1.html">w ... tus.net</A>), jossa ihmiset voivat kysellä katsastusasioista katsastusmiehiltä. Tuollakin on jaettu paljon virheellistä tietoa.

Jos suunnittelee autoonsa muutoskatsastusta, niin kannattaa ehdottomasti selvittää ne säännöt ensin itse ennen kuin menee sinne katsatukseen katsastusmiehen mielivaltaisen ja muistinvaraisen tulkinnan mukaan.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
puuhapete81
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja puuhapete81 »

mulla on eerittäin rakennettu vecculi. kyseinen auto oli syntyessään 1.6s 5ov eli kuin naisen tavara: -pieni päältä ja iso sisältä.viimeisen kahden vuoden aikana keulille on ilmestynyt 20 xe kone, huom. ilman kattia, koskei alkuperäisautossakaan ollut, vapaavirtaus suodin, erittäin vapaasti hengittävä putki, boxi ,jne.. auton alle on vaihtunut alustasarja vain 40mm madaltava, koska autolla pitää myös voida ajaa, myös abs jarrut ovat juuri laiton alla...
Tehdas lupaa kys. koneelle 156hv:n tehoon ja kiihtyvyyden 0-100km/h 8s. oma autoni ei ole käynyt penkissä, mutta kiihtyvyydeksi on mitattu 7.1s eli jotain apuva on toimenpiteistä ollut.
Gese
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Gese »

Niin, ja kun noista vääntökäyristä sun muista oli tuossa juttua aiemmin, mulla C20XE, huippuvääntö 206,6Nm on tuossa 4230 r/min kohdalla ja 1700 r/min jälkeen koko ajan yli 150 Nm.

Ja onhan se todella kierroskone, huipputehot on 5930 r/min kohdalla ja huippunopeus 6610 r/min kohdalla.

Kiva mylly pyörittämään renkaita...
Vastaa Viestiin