Vectra C GTS vs. Audi A4

Keskustelua Opeleista
Opel Astra
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opel Astra »

Oletko huomannut että tällä foorumilla 99,9% keskusteluista joissa on käsitelty muita automerkkejä kuin Opelia on käyty osiossa "yleinen keskustelu"..

Esim osiossa "Opel-keskustelu" sen sijaan on 99,99%:sti kässitelty Opeleita..pl tämän topicin kaltaiset aiheet..

Joten: YMMÄRSITKÖ sinä Yskän?? :smile:

Niin..ja oletko muuten huomannut että OCF-foorumilla on myös iso liuta moderaattoreita..joiden tehtävä on pitää keskustelua tietyissä rajoissa..

Mahdatko kuulua heihin..?
Tuli vaan mieleen..
Yleisellä osiolla keskustellaan erilaisista asioista, mutta jos täällä aloitetaan puhumaan vaikka koivun mahlasta, niin viimeistään toisella sivulla on juttua Audista.

Kuten tiedät, en ole moderaattori. Ja jos olisin niin parille henkilölle olisi tullut jo jäähyä. Olen ihmetellyt miksi moderaattorit katsovat tällaista paskaa läpi sormien, olisivat edes huomauttaneet asiasta. Lisäksi ihmetyttää miten aikuiset miehet tulevat toiselle foorumille kehumaan omia autojaan. Ja jos yhtään lohduttaa, niin sä olet teistä se, jolla on lievempi Audi-fetissi eli se pienempi paha...

Jotta Opel-foorumista ei tulisi sinun ja Crystalin väliseen Audi-keskustelun kanava (kuten kävi tuossa toisessa topikissa, jossa väittelitte ovatko autonne hintansa väärtejä), niin ehdotankin, että vaihdatte Crystalin kanssa sähköpostiosoitteita ja alatte miehekkääseen Audi-kirjeenvaihtoon, IHAN TOSI!
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

On 2005-02-02 16:20, Opel Astra wrote:

ehdotankin, että vaihdatte Crystalin kanssa sähköpostiosoitteita ja alatte miehekkääseen Audi-kirjeenvaihtoon, IHAN TOSI!
Heh, tää oli hyvä :grin:
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
deore
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja deore »

Loppujen lopuksi pojat tämä teidän yritys lynkata mä&crystal on lapsellista toimintaa, jota on Suomessa harrastettu iät ja ajat. Siitähän se oma ego lämpiää kun pääsee porukalla tekemään 1-2 yksilöstä silmätikun. Tulee ihan alakoulu mieleen.

Kai tähän topikkiin Audi nyt kuuluu, kun kerta kysyjä on ostamassa uutta autoa ja harkitsee Audin ja Vectran välillä! Herranjestas..

No, mutta asiaan. Jos budjetti venyy 28 tuhanteen asti, niin siinä sarjassa saa jo vajaavetoisia 1.8T-A4:sia, jotka on ajettu 50-70t, ja 20-30t vähemmän ajettuja 20.T-Vectroja. Itse päätyisin tuossa kategoriassa Audiin, taloudellisista syistä, koska vaikka autolla on ajettu enemmän, niin Vectran hinta tulee silti nopeammin alas. Kun Vectrassa alkaa olemaan 60-100t ja ikää 1-2 vuotta enemmän niin hinta on painunut reilusti alle 20 tuhannen. Toki Audinkin hinta laskee, mutta on ne piru vaan arvostettuja autoja vaihtomarkkinoilla. En itse pidä Audia käytettynä mitenkään ylivoimaisena autona, mutta samoin kuin joku VW Golf, ne ovat vanhoinakin vielä aivan sikahintaisia.

Molempia autoja ajaneena sanon myös, että IMO laatuvaikutelma A4:ssä on parempi kuin Vectrassa. Hyviä autoja molemmat, mutta Opelit eivät oikein hohda kuin ihan uusina, ja epäilen että C-Vectra tulee olemaan vanhempana melko huonosti arvonsa säilyttänyt auto. Syy: korimallia on markkinoilla pidetty epäonnistuneena ja lisäksi taakkana on edeltäjien luotettavuusongelmat (kuvitellut ja todelliset). Se voi kyllä olla hyvä ostos 4-5-vuotiaana jos arvioni hintakehityksestä toteutuu. Varsinkin kun uusi malli (D-Vectra?) ilmestyy niin vanhojen hinta voi pudota reilustikin.
all love is unrequited
unique
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja unique »

oma GTS oiskin hieno..*huoh* :smile:
Astra G 1.6
Astra H 1.7
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2005-02-02 16:20, Opel Astra wrote:

Yleisellä osiolla keskustellaan erilaisista asioista, mutta jos täällä aloitetaan puhumaan vaikka koivun mahlasta, niin viimeistään toisella sivulla on juttua Audista.
NO EI MUUTEN PIDÄ PAIKKAANSA!!!!!

Ylipäätäänkin olen pyrkinyt hyvin pitkälti pitäytymään foorumin osiolla "yleinen keskustelu"..koska jos oikein Suomenkieltä ymmärrän, se tarkoittaa että sillä osiolla on lupa keskustella lähes kaikesta maan ja taivaan välillä..tai ainakin asioista jotka edes löyhästi liittyvät autoihin (joihin myös Opel kai kuuluu..?!)

Ne harvat kerrat kun kirjoitan esim "Opel-keskustelu"-osioon liittyvät mielestäni pääsääntöisesti suoraan otsikon mukaiseen aiheeseen..ja jos otsikko on "A4 vai GTS" niin aika vaikea on ottaa asiaan kantaa tuomatta esiin Opelin lisäksi Audia..ja jos satuit huomaamaan niin tosiaankin näkemykseni topicin aloittajan kysymykseen oli "ILMAN MUUTA GTS.."..joten saanko jatkaa "elämääni" Opel-foorumilla? :smile: :smile:

Ps. mistäs hitosta sinä tai kukaan muukaan tiedätte kuinka paljon minä ja "crystal" käymme keskenämme keskustelua privaatisti,sähköpostilla tai "oikeassa elämässä"..meinaan vaan että jos tiedät niin sitten ilmeisesti seuraat sähköpostejamme, puhelutietojamme ym ym..ja käsittääkseni se on Suomessa suunnilleen laitonta..
MB CLK320 -04 + BMW335Cia (tulossa)
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2005-02-02 17:08, deore wrote:
Toki Audinkin hinta laskee, mutta on ne piru vaan arvostettuja autoja vaihtomarkkinoilla. En itse pidä Audia käytettynä mitenkään ylivoimaisena autona, mutta samoin kuin joku VW Golf, ne ovat vanhoinakin vielä aivan sikahintaisia.
Jep..käytettyjen autojen arvonlasku onkin sellaista "tiedettä" että sitä ei varmaan kukaan osaa edes oikein selittää..

Väittäisin että loppujen lopuksi siinä kuitenkin pätee kysynnän ja tarjonnan laki..joten ne säilyttävät hintansa hyvin joita kysytään paljon ja vähemmän kysyttyjä on pakko tarjota halvemmalla jotta ne menevät kaupaksi.
Kysynnän määräytymisellä puolestaan ei välttämättä ole juurikaan tekemistä sen kanssa mitkä ovat ko auton todelliset laatu- ym ominaisuudet. Kysyntä määräytyy minusta hyvin pitkälti mielikuvien perusteella..eli jos jokin auto mielletään halutuksi..syystä tai toisesta..niin sitä myös liikkeistä kysytään..hyvin pitkälti pelkkien mielikuvien perusteella siis.

Ja juuri tästä syystä luulen että olet hyvinkin oikeassa kun veikkaat että C-Vectran arvo tulee laskemaan keskiarvoa nopeammin..ja jälleen vain mielikuvien takia..EI siksi että Vectra olisi missään suhteessa huono.

Ja onhan niitä eroja esim Audienkin (hyihyi..kirosana.. :smile: ) kesken. Esim etuvetoisten A4:sten ja A6:sten arvo tippuu suunnilleen samaa tahtia kuin muidenkin vastaavien autojen, sen sijaan käytetyt quattrot ovat (myyjien mukaan) hyvinkin kysyttyjä autoja käytettynä ja ne yleensä myydään hyvin nopeasti..joten niiden arvo myös säilyy huomattavasti paremmin kuin etuvetojen.
MB puolestaan pitää minusta hyvin keinotekoisesti..mutta onnistuneesti..uudehkojen vaihto-Mersujen hintoja lähes järjettömän korkeina..jolla pyritään säilyttämään tietty imago "luokkansa parasta..ja kalleinta"- tyyliin..kuten MB joku aika sitten asiakaslehtensä mainoksessa ilmoitti..

Käytetyn auton arvo on siis varsin monitahoinen juttu ja riippuu aikas monesta tekijästä..joista useimmat kuitenkin perustuvat ihan muuhun kuin puhtaaseen faktaan.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

On 2005-02-02 21:24, mä wrote:
Ps. mistäs hitosta sinä tai kukaan muukaan tiedätte kuinka paljon minä ja "crystal" käymme keskenämme keskustelua privaatisti,sähköpostilla tai "oikeassa elämässä"..meinaan vaan että jos tiedät niin sitten ilmeisesti seuraat sähköpostejamme, puhelutietojamme ym ym..ja käsittääkseni se on Suomessa suunnilleen laitonta..
Toi on ihan asiallinen huomautus, sillä kyseistä asiaa eivät tuntuneet tietävän Soneran johto tai poliisit :wink:.

Toi on vähän kaksipiippunen juttu, mutta 1.8 vapari vastaan 2.2 bensakone vetää isompi pitemmän korren. Siinä löytyy toisella tapaa vääntöä jo joutokäynniltä, se mukavoittaa ajamista ruukassa. 2-litrainen on huomattasti parempi Vokkelossa
1.8 verrattuna, muttu siltikin Opeli.

Ajoltaan uskoisin Vectran vetävän pitemmän korren, C-Vectralla ajokokemukset ovat minulla turhan lyhyet, mutta lyhyellä lenkillä jätti hyvän kuvan.

1.8 tomaatti Octaviassa tuo onneton alavääntö ei tullut niin pahasti esiin automaatissa (sama moottori kuin A4sessa, mutta poikittain asennettuna).

Hintansa Audi pitää todennäköisesti paremmin, mutta C-Vectra on myynyt uutena aika heikosti, joten siitä ei ole ylitarjontaa käytettynäkään.

Siis nykyisten kokemusten pohjalta C-Vectra (osaahan sitä moottorin tarvittaessa korjata :sad:).

j.h

"Mistä sitä vieras tietää, ettei taloon kaivoon saa kusta."
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

On 2005-02-02 21:24, mä wrote:
Toi on ihan asiallinen huomautus, sillä kyseistä asiaa eivät tuntuneet tietävän Soneran johto tai poliisit :wink:.

Toi on vähän kaksipiippunen juttu, mutta 1.8 vapari vastaan 2.2 bensakone vetää isompi pitemmän korren. Siinä löytyy toisella tapaa vääntöä jo joutokäynniltä, se mukavoittaa ajamista ruukassa. 2-litrainen on huomattasti parempi Vokkelossa
1.8 verrattuna, muttu siltikin Opeli.

Ajoltaan uskoisin Vectran vetävän pitemmän korren, C-Vectralla ajokokemukset ovat minulla turhan lyhyet, mutta lyhyellä lenkillä jätti hyvän kuvan.

1.8 tomaatti Octaviassa tuo onneton alavääntö ei tullut niin pahasti esiin automaatissa (sama moottori kuin A4sessa, mutta poikittain asennettuna).

Hintansa Audi pitää todennäköisesti paremmin, mutta C-Vectra on myynyt uutena aika heikosti, joten siitä ei ole ylitarjontaa käytettynäkään.

Siis nykyisten kokemusten pohjalta C-Vectra (osaahan sitä moottorin tarvittaessa korjata :sad:).

j.h

"Mistä sitä vieras tietää, ettei taloon kaivoon saa kusta."
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

On 2005-02-02 21:37, mä wrote:
Väittäisin että loppujen lopuksi siinä kuitenkin pätee kysynnän ja tarjonnan laki..joten ne säilyttävät hintansa hyvin joita kysytään paljon ja vähemmän kysyttyjä on pakko tarjota halvemmalla jotta ne menevät kaupaksi.
Kysynnän määräytymisellä puolestaan ei välttämättä ole juurikaan tekemistä sen kanssa mitkä ovat ko auton todelliset laatu- ym ominaisuudet. Kysyntä määräytyy minusta hyvin pitkälti mielikuvien perusteella..eli jos jokin auto mielletään halutuksi..syystä tai toisesta..niin sitä myös liikkeistä kysytään..hyvin pitkälti pelkkien mielikuvien perusteella siis.
Tuo on aivan totta. Vertaappa vaikka a-vectraa ja calibraa samoilla varusteilla ja kilometreillä,niin voin veikata että calibrasta pyydetään enemmän(pl.4x4 turbo),vaikka kyseessä on "sama" auto.
Ja onhan niitä eroja esim Audienkin (hyihyi..kirosana.. :smile: ) kesken. Esim etuvetoisten A4:sten ja A6:sten arvo tippuu suunnilleen samaa tahtia kuin muidenkin vastaavien autojen, sen sijaan käytetyt quattrot ovat (myyjien mukaan) hyvinkin kysyttyjä autoja käytettynä ja ne yleensä myydään hyvin nopeasti..joten niiden arvo myös säilyy huomattavasti paremmin kuin etuvetojen.
Tuli huomattua,kun autoa vaihtaessani harkinnan alla oli < vm00 a4 1.8t quattro.
Todella harvassa oli minkään sortin varustelua.
Ei ilmastointia,pappamallin penkit jne. ja hintaa silti aika reilusti verrattuna vajaavetoiseen.

<font size=-1>[ This Message was edited by: TJT on 2005-02-02 22:23 ]</font>
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

Käytetyn auton hinnoitteluun ei vaikuta mikään yksittäinen asia.Siihen loppuhintaan vaikuttaa aika moni asia.mm: Auton kunto,huollot,kolarointi,kilometrit,millä hinnalla auto tuli vaihdossa sisään,ym.

Yleensä vähänajetut huippukuntoiset autot maksaa enemmän,luonnollista!

Ai niin,jotkut olivat huolissaan minun ja "mä":n keskusteluista.Ollaan monesti siviilissä yhteydessä,ihan jees heppu toi "mä" on.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2005-02-02 23:10, crystal wrote:
Käytetyn auton hinnoitteluun ei vaikuta mikään yksittäinen asia.Siihen loppuhintaan vaikuttaa aika moni asia.mm: Auton kunto,huollot,kolarointi,kilometrit,millä hinnalla auto tuli vaihdossa sisään,ym.
Tuo on kaikki aivan totta..silloin kun puhutaan käytetyn auton arvonmäärityksestä tietyn mallin yksilöiden sisällä, mutta mallien..sanoisinko jonkinlainen "perusarvo" määräytyy hyvin pitkälle sen mukaan mitä tuolla edellä on esitetty.
Eli kysyntä/tarjonta..ja niihin puolestaan vaikuttaa olennaisesti ostajien mielikuvat ko autosta..siis hyvin pitkälti muut asiat kui faktat..ja vastaavasti siis mallisarjan eri yksilöiden välillä hinnan määrää hyvin pitkälti juuri nuo faktat mitä toit esille.
Jube-setä
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jube-setä »

takaisin alkuun vaihteeks. Jos vaihtoehtoina ois noi topicin aloittajan mainitsemat ja se opel ei sitten kiinnostaisikaan niin ennemmin ottasin skoda octavian ku A4:n. Huomattavasti halvempi,paremman näkönen (mun mielestä) ja SAMA AUTO!!!
Prätkässä on munaa tarpeeks,ei tartte rinkelipussia! (herneherneherneherne :smile: )
Astra F
Golf III
HD ratikka
Bomega
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomega »

On 2005-02-03 06:13, mä wrote:

Tuo on kaikki aivan totta..silloin kun puhutaan käytetyn auton arvonmäärityksestä tietyn mallin yksilöiden sisällä, mutta mallien..sanoisinko jonkinlainen "perusarvo" määräytyy hyvin pitkälle sen mukaan mitä tuolla edellä on esitetty.
Eli kysyntä/tarjonta..ja niihin puolestaan vaikuttaa olennaisesti ostajien mielikuvat ko autosta..siis hyvin pitkälti muut asiat kui faktat..ja vastaavasti siis mallisarjan eri yksilöiden välillä hinnan määrää hyvin pitkälti juuri nuo faktat mitä toit esille.

Kyllä, mä on taasen asian ytimessä(ky ja ta-laki). Tuohon second-hand autojen hintaan on yritetty jopa kaavaa keksiä jossain kauppatieteen laitoksessa(uskokaa tai älkää). Mutta se menee aikalailla tietyn syklin mukaisesti, eikä kovin lineaarisesti edes.

Tulee tavallaan kysynnän ja tarjonnan huippuja, ja sitten siitä seuraava notkahdus onkin isompi "väärään suuntaan". Sama kuin korjaisi vanhaa takavetoista autoa liukkaalla, pieni korjaus tekee suuremman vastaheiton, ja taas meno tasoittuu.

Yhteistä kaikille tilastoille on tosin(kuten kirjoitin) noissa isommissa/kalliimmissa autoissa, notkahdukset ovat aina yhtä pieniä. Koska noissa ei tule sellaista että jokainen Pertti Perusinsinööri haluaisikin sellaisen. Syynä tähän on valitettavasti suomen autojen hinnat.

Ja ettei mennä aiheen ulkopuolelle. Molempia kysymyksen autoja ajaneena. Vectran ottaisin noista kahdesta no. vaihtoehdosta.

En ajattele arvon säilymisen kannalta, vaan ajettavuus, tilat. Ja oikeasti, pienillä parannuksilla tuosta Vecusta saa minusta ihan oikeasti tyylikkään auton. Pikku audi taas näyttää liikaa volkkarilta vaikka voissa paistaisi.
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Ja yksi asia mikä vaikuttaa erittäin olennaisesti auton hintaan,ilman kauppatieteen laitosta on se,että millä hinnalla saat autosi edes kaupaksi.

Nimittäin aika monella "pyrkyrillä" on mennyt tulot,tai tulojen liiallinen odotus pieleen.Silloin tulee tilanne eteen,että joudutaan realisoimaan omaisuutta hinnalla millä hyvänsä,eli pankki tai rahoitusyhtiö myy.Silloin myydään maksettuun hintaan tavarat pois,oli hinta melkeinpä mikä hyvänsä.Jonkajälkeen tasoitetaan erät.

Mitkä jää vielä maksuun,ne peritään maksuohjelmalla myöhemmin erissä.Eli auton hintaan vaikuttaa niin moni tekijä,riippuu missä olosuhteissa autoa kulloinkin myydään,eli yhtä kaavaa auton hinnalle ei ole.

Kaksi kaverusta omistaa saman auton samoilla kilometreillä,toinen voi saada paljon "tuottavamman" kaupan toiseen verrattuna.Riippuu niin monesta tekijästä,ja mihin rakoon auton vaihto tulee.Toki on olemassa aina oletustilanne minkä mukaan mennään.
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2005-02-03 08:31, Jupe B wrote:
Jos vaihtoehtoina ois noi topicin aloittajan mainitsemat ja se opel ei sitten kiinnostaisikaan niin ennemmin ottasin skoda octavian ku A4:n. Huomattavasti halvempi,paremman näkönen (mun mielestä) ja SAMA AUTO!!!

(herneherneherneherne :smile: )
Missään topicissa ei ole ollut vaihtoehtona vanhaa corsaa. :smile: herneherneherneherne
Vastaa Viestiin