itsehän kehuin tuota autoa poistetussa kommentissa.. mun mielestä hyvä rodi aihio tai tuunaus aihio luokkaa auton omistajaan kuin aikakauden ihmisistä puhuminen jolle tuokin kelpaisi
Opel "2 liter" 1935
Re: Opel "2 liter" 1935
eikö tuo nyt ole kuitenkin aatun aikainen keksintö vai eikö herra elänytkään tuolloin
oli miten oli poistakaa vaikka tääkin kommentti sitten
itsehän kehuin tuota autoa poistetussa kommentissa.. mun mielestä hyvä rodi aihio tai tuunaus aihio luokkaa auton omistajaan kuin aikakauden ihmisistä puhuminen jolle tuokin kelpaisi
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Samoilla linjoilla ata:n kanssa eli yritetään edes pitää asialinjalla nämä asiakeskustelut, vaikka se vaikuttaakin sisäpiiriläisestä tiukkapipoiselta. Kyllä minä ainakin aika äkkiä lähtisin sellaiselta palstalta kirkkoveneeseen, missä työllä ja vaivalla entisöidystä harvinasuudesta todetaan vaan että "hyvä rodiaihio". Kelatkaa nyt hei jätkät vähän, nyt ei olla amiksen tupakkipaikalla vaan globaalissa tietoverkossa!ata kirjoitti:Tämä ei ole mikään huumoritopicci. Luepa vaikka uutta Mobilistia kuinka helppo mobilistiharrastajien on lähestyä merkkikerhoa ja sitten täällä tulee kaikenmaailman "huumorikommentteja" 4 vuotta aiemmin laitettuun topicciin yhdestä Suomen vanhimmista Opeleista kertovaan topicciin. Että jos sen huumorin pitää siellä vitsialueella joka on sitä varten perustettu eikä tulla pelleilemään asiallisiin ketjuihin oikeasti wanhoista autosta eikä mistään youngtimereistä.Realsanta kirjoitti:jaahas sensuuri iski ja poistettu mun kommetti
kuka tunnustaa kelle modelle oli liikaaeikö yhtää huumoria ole
vai ollut pipo kireellä
Ei ole pipo kireällä, mutta tuollaiset kommentit tämänkaltaisessa topicissa ovat omiaan karkoittamaan vanhempien autojen harrastajia jos sellainen ketjun tai foorumin löytää.
Mielestäni koko tämänvuotisen keskustelun tässä topicissa voisi poistaa.Realsanta kirjoitti: oli miten oli poistakaa vaikka tääkin kommentti sitten
kyllä! tällä alueella esiteltyjä autoja pitää vain kehua ylistää jumaloida ja kehoittaa jatkamaan samalla tiellä! Ja jos ei kehu vaan parkasee vähän ikävemmän kommentin joka ei EHKÄ ole monen lukijan mieleen niin loppuun pitäisi ilmeisesti pahoitella omia sanomisia ja että se oli vain oma mielipide kun ilmeisesti nykyihmiset eivät osaa sitä itse päätellä.Jukka T kirjoitti:Mielestäni koko tämänvuotisen keskustelun tässä topicissa voisi poistaa.Realsanta kirjoitti: oli miten oli poistakaa vaikka tääkin kommentti sitten
Niinkuin sanoin, omasta mielestä tuo on hyvä rodiaihio siinä missä muut museopommit on hyviä rakentelu ja kilpa-aihioita, ei tartte ilmeisesti pahemmin hitsailla kun kori näyttää olevan hyvässä kunnossa joten siltä osin ei hirveesti raasta hermoja kun autoa laittelee. Eli konepeitto pois, madallusta ja v8 ruuvin kans keulalle näkyviin. Jos tällaisen näkemyksen esittäminen karkottaa rakentelijan foorumilta niin ehkä silloin on parempi mennäkkin.
Ja joo, ei olla ei ja hyvä niin, koska siellä kopilla TUSKIN suunnitellaan mitään muutakuin siipeä ja levikettä riisikippohin. Eli kaukana ollaan 30-luvun opelin roddaamisesta.Jukka T kirjoitti:Kelatkaa nyt hei jätkät vähän, nyt ei olla amiksen tupakkipaikalla vaan globaalissa tietoverkossa!
-Janne
ex Corsa E OPC PP 2018
ex Corsa E OPC PP 2018
-
Money For Nothing
- 'Kadett'

Auto on ollut poissa liikenteestä nyt useamman vuoden. Faija halunnut myydä autoa jo jonkun aikaa, itse olen tätä vastustanut. Nyt kuitenkin taitaa ainoaksi vaihtoehdoksi ostaa itse tuo auto, muuten omistus siirtyy perheeltä pois. Eli nyt sit vissiin pitäs ruuvata toi kesäksi ajoon. 
Insignia 2.0t 4x4 -14, Opel Six -35
Saab 9000 Aero - 97, KTM Super Duke Gt
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it".
ei saa myydä! pitäkää vaan hyvissä käsissä toi. ja kuvia ja juttua vaan tännekin kun jotain tapahtuu
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
-
Money For Nothing
- 'Kadett'

Jos nyt lähiviikkoina pääsis aloittelemaan. Jarrut, nesteet ja muutama vuotopaikka olisi ainakin tarkoitus käydä läpi. Ohjaussimpukka pitäisi tarkastaa, tämän tosin jätän todennäköisesti ulkopuoliselle hoidettavaksi. Uusi akku ja bensat vielä, tämän jälkeen voisi harkita käynnistystä. Pitäs yrittää projektikuvia napsia, autosta joutaisi muutenkin ottamaan uusia kuvia, edelliset alkavat oleen jo kovin vanhoja, filmikameralla otettuja. Tallissa ei ole paljon yleiskuvia mahtunut ottamaan.
Käyttöauton huolto syönee hiukan aikaa lähiaikoina, pitäisi sekin saada liikenteeseen.
Käyttöauton huolto syönee hiukan aikaa lähiaikoina, pitäisi sekin saada liikenteeseen.
-
Money For Nothing
- 'Kadett'

^ Lähiaikoina on venyvä käsite...
Projekti pyörähtänyt eteenpäin. Auto on nyt katsastettu! (mukava yllätys, itse kun olen ollut useamman viikon poissa töiden johdosta)
Kuulemma lähti vielä öhh... 6 vuotta(?) vanhoilla bensoilla käyntiin.
Vielä on kuitenkin läpikäytävää ennenkuin liikenteeseen kunnolla uskaltaa. Ohjaussimpukka, uusi akku, vuotava rengas ym, mutta vaativammat työt on delegoitu osaavimpiin käsiin, eli varmaan etenevätkin. Sais nyt tallista pihalle, niin pääsis auton pesemään ja ottamaan muutaman tuoreemman foton.
Projekti pyörähtänyt eteenpäin. Auto on nyt katsastettu! (mukava yllätys, itse kun olen ollut useamman viikon poissa töiden johdosta)
Kuulemma lähti vielä öhh... 6 vuotta(?) vanhoilla bensoilla käyntiin.
no voi hyvä ihme mikä peli. helmiä, tuota.. possuille.
Eihän tämän ikäisessä autossa nyt tartte ihan joka vuoden päälle olla... ei ole tällaisen auton arvostus ainakaan pudonnut tässä muutaman vuoden aikana. Jokainen 1930-luvun Opel on tänä päivänä harvinainen. Ja liikenteessä oleva ja katsastettu vielä harvinaisempi. 
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
-
Money For Nothing
- 'Kadett'

Joo pitää olla kiitollinen että on ollut talli kaikki nämä vuodet (ja vielä maksuton), jossa auto on saanut maata. Katsotaan nyt kauanko tuo mahdollisuus vielä on, silloin alkaakin sitten kova miettiminen että mihin auto sitten säilytykseen. Pihalla en halua säilyttää edes yötä. 
Vaasassa on automuseo tarjonnut ilmeisesti talvisäilytyksen ainakin aiemmin tiloissaan hyvin inhimillistä korvausta vastaan, mutta säilytykseen viennin ja haun ajankohta ei ole silloin itse päätettävissä. Eli auto pitää hakea pois sovittuna päivänä.
Ensi viikolla tarkoitus hakea uusi akku, tällä hetkin laina-akulla käyntiin. Samoin tuo rengas pitäisi paikkauttaa. Syyläri pitäisi ilmeisesti "huuhdella", aiemmin ollut satunnaisia lämpöongelmia, keulan purku jäänee omalle vastuulle. Mutta saa asian ja auton tunteva kaveri katsoa ensiksi nuo muut ajoon vaikuttavat epäkohdat kuntoon.
"Yllättävän" painava laitos tuo, faijan muisteluiden mukaan ~1300kg. Lähinnä veto-ongelma tulee, ei taida Saabin 1800kg riittää traileriin ja Ooppeliin.
Vaasassa on automuseo tarjonnut ilmeisesti talvisäilytyksen ainakin aiemmin tiloissaan hyvin inhimillistä korvausta vastaan, mutta säilytykseen viennin ja haun ajankohta ei ole silloin itse päätettävissä. Eli auto pitää hakea pois sovittuna päivänä.
Ensi viikolla tarkoitus hakea uusi akku, tällä hetkin laina-akulla käyntiin. Samoin tuo rengas pitäisi paikkauttaa. Syyläri pitäisi ilmeisesti "huuhdella", aiemmin ollut satunnaisia lämpöongelmia, keulan purku jäänee omalle vastuulle. Mutta saa asian ja auton tunteva kaveri katsoa ensiksi nuo muut ajoon vaikuttavat epäkohdat kuntoon.
"Yllättävän" painava laitos tuo, faijan muisteluiden mukaan ~1300kg. Lähinnä veto-ongelma tulee, ei taida Saabin 1800kg riittää traileriin ja Ooppeliin.
Tuolla tän ketjun ekalla sivulla olevassa viestissä on tehtaan ilmoittamat arvot:Money For Nothing kirjoitti:"Yllättävän" painava laitos tuo, faijan muisteluiden mukaan ~1300kg. Lähinnä veto-ongelma tulee, ei taida Saabin 1800kg riittää traileriin ja Ooppeliin.
Empty weight kg: 1060 (six seater: 1200)
Payload kg: 440 (six seater: 600)
Eli noiden mukaan siis omapaino tyhjänä 1060 kg ja kokonaispaino olisi noiden summa eli 1500 kg. Suomessa omapainoon rekisteritiedoissa lisätään vielä kuskin paino.
Nuo ovat ehkä sedanin painot, mutta tällaisessa rungollisessa autossa ei avoautossakaan tarvitse olla mitään ylimääräisiä vahvistuksia, eli välttämättä ei pitäisi olla isoa eroa sen takia.
-
Money For Nothing
- 'Kadett'

^ Faija tosiaan muisti tuon kokonaismassan, omassa oli merkattu suunnilleen samaksi kuin edellisessä mainittu.
Auto pääsi tänään lyhyelle lenkille, eli lyhyt koeajo suoritettu, samalla haettiin vähän tuoreempaa bensaa.

Auto pääsi tänään lyhyelle lenkille, eli lyhyt koeajo suoritettu, samalla haettiin vähän tuoreempaa bensaa.

Tällaisen auton arvostus on kyllä todella korkealla, on kyllä niin hieno ja viimisen päälle entisöity opel!
Tällasen auton kun oot käsiis saanu ni ei ikinä myyntiin.
Tällasen auton kun oot käsiis saanu ni ei ikinä myyntiin.
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
On kyllä hyvässä kunnossa