Vectra C 3.2 huohotinputki jäätynyt

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

Re: Vectra C 3.2 huohotinputki jäätynyt

Viesti Kirjoittaja HraBeigeV6 »

jiivee666 kirjoitti:En tehny... tarvikkeet oli hommattu et vois seuraavana viikonloppuna irrotella mutta se oli jo myöhäistä.
Nyt olen puhdistanut letkun, onko pelkoa että toi tukkoon uudestaan heti vai voiko puhdistuksen turvin ajella hyvin mielin tämän talven?
Uskoisin, että kyllä voi ajaa. Itse olen ajellut kutosella toista talvea ja nyt meni tukkoon. En usko, että tuosta ole koskaan puhdistettu huohottimia. Oliko muuten kova duuni itse tehdä tuo? Tarviiko irroitella rojua tieltä pois ollenkaan?
pasik77
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pasik77 »

solumuovia eristeeksi joo. Oon ajellu ainaki kolme talvea ja kertaakaa ei oo jäätyny ku on joka talvi pelkät letkut putsattu.
vectra 2.0t sport -07, astra 1.8 sport-01
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

pasik77 kirjoitti:solumuovia eristeeksi joo. Oon ajellu ainaki kolme talvea ja kertaakaa ei oo jäätyny ku on joka talvi pelkät letkut putsattu.
Täytyypä putsata/putsauttaa aina ennen talvea huohotinletkut sitten ja nakata uudet öljyt koneeseen.
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Joo ei ollut mikään älyttömän paha homma, tosin hiukan vittumaisessa paikassa (ahtaassa) sai koplata ne klemmarit auki.,
Käsikin kun on iso kuin pannulapanen niin ei mahdu ihan pieneen rakoon. Se toinen huohotusletkuhan menee ihan siitä imusarjan takimmaisen muovin alla
jonka näkee heti kun kiskasee sen lätkän pois siitä. Paisari oli mulla kiinni sellasilla pikaklipseillä et kun sitä kallistaa ja vetää eteenpäin niin se tulee pois,
antoi hyvin tilaa hommalle. putkasin molemmat letkut ja Käärin parikerrosta solumuovia päälle, toivotaan että toimii.
Tosiaan paljon mitään ei tarvinnut purkaa jossei paisarin siitoa lasketa eikä sekään ole pakollinen jos kädet mahtuu.
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

Kiitos hyvästä ohjeesta. Eiköhän näillä pianonsoittajan sormilla sit homma etene ihan hyvin, kun eteen tulee. :-) Pitänee tota solumuovia itsekin laitella sinne. Onko sulla maskissa mitään pahvia? Aattelin itse viritellä jonkinmoisen suojan siihen.
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'

Ei ole vielä mutta ajattelin laittaa. Ois jotain ohutta mustaa muovilevyä mitä siihen maskin taa laittais, porais pari reikää ja sit muutamalla maskin ruuvilla se kiinni sinne
Autokin liikkuu taas, toivotaan nytten että tämä oli tältä talvelta tässä... Kumma ettei ole keksitty jotain varmistushommaa että jos huohotin tukkoon ja paineet alkaa nousee,
jossain voisi olla joku tulppa mikä pomppais pois ja säästäis tältä. Mutta eikait tätä osattu ottaa huomioon. Mulla on yks ylimääränen penkinlämmittimen elementti, kohta käärin sen letkun ympärille ja viritän niin että se alkaa lämmittää aina ku laittaa lohkiksen kiinni :D
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

Nyt ei tiedä, että itkeekö vai nauraako. Just hinautin vekkulan korjaamolle. Öljyä ulos. Tulee mieleen, tehtiinkö huohottimille mitään. Epäilen vahvasti, että ei. Tiivistettä siihen ei vaihettu.
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'

Siis tuliko öljyt pihalle jo toistamiseen? Omituista kyllä.. En kyllä itsekkään vaihtanu mitään tiivisteitä eikä se ole vuotanut vielä mistään.
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

jiivee666 kirjoitti:Siis tuliko öljyt pihalle jo toistamiseen? Omituista kyllä.. En kyllä itsekkään vaihtanu mitään tiivisteitä eikä se ole vuotanut vielä mistään.
Tuli joo. Kolme päivää kerkesin ajaa töihin ja takaisin. Nyt pari kilsaa pääsin kotoonta ja sama lehahdus hyttiin. Pysäytin, pelti auki ja sieltä se valutti taas. En oikein keksi muuta ku, että ne ovat vain pitäneet auton lämmössä. Uudet öljyt koneeseen ja ajoa. Ei huohottimen putsausta.
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'

Se voi olla, aika perseestä tollanen.. Teetkö nyt itse vai vietkö vielä korjaamolle?

e:luki siis et hinautit jo korjaamolle
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

jiivee666 kirjoitti:Se voi olla, aika perseestä tollanen.. Teetkö nyt itse vai vietkö vielä korjaamolle?

e:luki siis et hinautit jo korjaamolle
Korjaamolle..molle..molle :-) Ei tos pihalla pysty näillä keleillä mitään tekee. Ku postaustas luki ni ahdasta on tehdä se. Nyt täytyy kyllä selvittää heti ma aamusta, että mitä sille on tehty. Onko huohottimia putsattu mitenkään. Ku järkeilisin näin. Ma auto lämpöseen, käytetty kone kuumaks, pesty kone, uudet öljyt, annettu kuivua. Ajettu lenkki. Kaikki ok. Ei vuoda. Ajoin ti ja to. Mössöt putkissa alkoi taas jäätyä. Pe auto pihassa. Tänään piuhan päästä ajoon. Tukossa/jäässä letkut. Öljyt ulos.
Jos putket ois putsattu, niin ei kai ne olis näin nopeesti mennyt jäähän ja aiheuttanut samankaltaisen oireen. Tietty, mikä muu voisi aiheuttaa ton sit? Diagnoosi oli kuitenkin korjaamolla huohotinvika.
pasik77
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pasik77 »

Tais sittenki jäädä herroilla letkut putsaamatta. Eihän ne voi jäätyä jos sielä ei ole mitään mikä jäätyis.
vectra 2.0t sport -07, astra 1.8 sport-01
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

pasik77 kirjoitti:Tais sittenki jäädä herroilla letkut putsaamatta. Eihän ne voi jäätyä jos sielä ei ole mitään mikä jäätyis.
Sitä epäilen itsekin. Jos ne putsas, niin miten sen tekivät. Nyt en kyllä aio olla ainut maksumies tässä asiassa.
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boah »

Kannattaa varmaankin selviittää minkätyyppisiä sähkölämmittimiä muut merkit ovat ongelmamoottoreihinsä asentaneet. Jos niitä voisi soveltaa myös Vectrassa. Jäähdytysnesteellä lämmitys on toinen vaihtoehto.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

Boah kirjoitti:Kannattaa varmaankin selviittää minkätyyppisiä sähkölämmittimiä muut merkit ovat ongelmamoottoreihinsä asentaneet. Jos niitä voisi soveltaa myös Vectrassa. Jäähdytysnesteellä lämmitys on toinen vaihtoehto.
Kuten tuossa Tuulilasin jutussa kerrottin, ovat jotkin merkit tosiaan viritelleet vastuksia putkiin. Opelin maahantuojalla ei ollut esittää mitään apua asiaan.
Vastaa Viestiin