Astra F GSI 16V -93
Re: Astra F GSI 16V -93
Kyllä minä vaihtaisin sen kyljen vasemmallekkin puolelle, paljon parempi lopputulos ja huomattavasti helpommat pohjatyöt.
Pyöräkotelot kannattaa mielestäni vaihtaa siitä keskisaumasta ulospäin kokonaan, tuo hommakin on helpompi tehdä kun vaihtaa koko kyljen.
Pyöräkotelot kannattaa mielestäni vaihtaa siitä keskisaumasta ulospäin kokonaan, tuo hommakin on helpompi tehdä kun vaihtaa koko kyljen.
Riittääkö tuohon keskisaumasta ulospäin sisäkaaren vaihtoon tuo pelkkä ulompi korjauspala?telwin kirjoitti:Kyllä minä vaihtaisin sen kyljen vasemmallekkin puolelle, paljon parempi lopputulos ja huomattavasti helpommat pohjatyöt.
Pitää tota vasenta puolta miettiä, siinä kun ei ole tosiaankaan niin paljo mätää ja ei tosiaankaan koko kaarta tartteis vaihtaa, pelkkä reuna riittäis mutta helpompi tosiaan ois se sisäkaari duunata, sitä en kiistä. Meinaa vaan nuukuus just siinä kohtaa iskeä tosin takashan se tulis työtunneissa hyvin äkkiä
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Sämä kirjoitti: Riittääkö tuohon keskisaumasta ulospäin sisäkaaren vaihtoon tuo pelkkä ulompi korjauspala?
Pitää tota vasenta puolta miettiä, siinä kun ei ole tosiaankaan niin paljo mätää ja ei tosiaankaan koko kaarta tartteis vaihtaa, pelkkä reuna riittäis mutta helpompi tosiaan ois se sisäkaari duunata, sitä en kiistä. Meinaa vaan nuukuus just siinä kohtaa iskeä tosin takashan se tulis työtunneissa hyvin äkkiä

Tommoset palat on siitä keskisaumasta alkaen.
V-V kirjoitti:Niin mulla ois muuten noi rieger infinity 2 kaarien muotit, jos tartteet
teetkö ite kaaria vai lainaatko muotteja? paljoko pitäs maksaa jos leiposit nuo levikkeet?
Jep, juuri noita minä olen tilailemassakintelwin kirjoitti:
Tommoset palat on siitä keskisaumasta alkaen.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
FullMetal kirjoitti:V-V kirjoitti:Niin mulla ois muuten noi rieger infinity 2 kaarien muotit, jos tartteet
teetkö ite kaaria vai lainaatko muotteja? paljoko pitäs maksaa jos leiposit nuo levikkeet?
En oo tehny noita kaaria, poijjat joskus kimppatallilla muotitti ja muuttivat sit eri autoon. En kyllä lainaa, mutta myydä ne joutaa. Jos kiinnostaa niin tarkistan kunnon kun ovat tuolla varastossa. YV:llä lisää niin ei mene Sämän topikki ihan OFFIKSI
Impala SS -62
Ford Model A 5W -31
Kadett C City -76 ja -77
Octavia vRS 4x4 -16
Ford Model A 5W -31
Kadett C City -76 ja -77
Octavia vRS 4x4 -16
Helmat ja takasisäkaaret tilasin äsken, ehkä alkuviikosta pitänee tilata ne pintapellit vielä toisesta puljusta jos ei yllätyksiä tule. Arvelin että parempi seisontaankin tuo auto nyt pistää kun ei kuitenkaan ihan heti oo tarkotus ajella.
Rupesin vain miettimään että mites kun niissä vanhoissa helmoissa on niitä niittejä joihin ne helmalevikkeet tulee kiinni. Hitsaanko minä jotakin pieniä naulan kantoja niihin uusiin helmoihin vai laitanko jollain muulla tavalla ne levikkeet takaisin?
Rupesin vain miettimään että mites kun niissä vanhoissa helmoissa on niitä niittejä joihin ne helmalevikkeet tulee kiinni. Hitsaanko minä jotakin pieniä naulan kantoja niihin uusiin helmoihin vai laitanko jollain muulla tavalla ne levikkeet takaisin?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Opelilta saa niitä kiinikkeen kiinikeitä popniitteinä.
Voi hyvällä tuurilla saada jostain tarvikeliikkeestäkin.
Voi hyvällä tuurilla saada jostain tarvikeliikkeestäkin.
Tyhmä kysymys, mutta miten nuo takasivulasit on kiinni?
Reilun kuukauden toimitusaika kylkipelleillä, eipä auta kun odotella. Jotain peltejä oli matkahuoltoon tullut.
Reilun kuukauden toimitusaika kylkipelleillä, eipä auta kun odotella. Jotain peltejä oli matkahuoltoon tullut.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Jep, kiitosRookeri kirjoitti:Sisusta pois ikkunan ympäriltä niin siellä on muovimutterit millä se lasi on kiinni. Ei ole liimattu.
Helmat ja sisälokarit kotiutettu. Yllättävän vähäruosteinen toi takaluukku oli kun otin sen paneelin irti, mutta kuskin ovesta ihan korjattava rupi löytyi. Kuskin puolen helma on joskus auki ollut ja jotain ruostesuojamaalia sinne oli laitettu sekä sitä sikaflexiä saumoihin
Minusta vaan tuntuu että pitää ostaa vielä ihan käyttöauto mitä ei tarttee kun tankata ja ajaa ja jossa edes hitusen matkustusmukavuutta. Kadetilla on kiva kyllä hyvällä säällä ajaa mutta vesikelit ei houkuttele, välillä tilanteita että tartteis porukkaa kuskata sekä tavaraa ja onhan se vähä sellanen räminäkoppi kun ei turhia äänieristeitä. Ja tämän Astran kanssa en kyllä aatellu ruveta kiirettä pitämään niin ei ala masentamaan työn määrä
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Miulla ois edullinen g farkku jouten.... tahi onhan nuita ooppeleita muitakin myynnissä....
Impala SS -62
Ford Model A 5W -31
Kadett C City -76 ja -77
Octavia vRS 4x4 -16
Ford Model A 5W -31
Kadett C City -76 ja -77
Octavia vRS 4x4 -16
Juu, olen kyllä katellut ton sunkin auton myynti-ilmoa mutta voipi olla että ei tuo G farkku oikeen mahottomasti nyt kiinnosta. B Vectroja olen vähä katellut...V-V kirjoitti:Miulla ois edullinen g farkku jouten.... tahi onhan nuita ooppeleita muitakin myynnissä....
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
mullakin ois g farkku
tankattu ja välillä lorautettu vähän ööliä konneesee 
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Tosiaan on nuita G farkkuja ollut ja yksi emännällä tälläkin hetkellä ajussa, vaihtelu virkistäis
Pitää nyt katella että mitenkä tekee, riippuu niin paljon että mitenkä tämän kanssa jaksaa ottautua. Motivaatiohan tulee heilumaan kuin tuuliviiri tämän projektin kanssa mutta päämäärä on selvä.
Pari kuvatusta kun aiemmin otin nuo ne muoviosat irti ja pesin.

Periaatteessa noi helmat ei kyllä aivan älyttömän lahot ole ja tunnustais että se laho ei ois tullut tuolta pellin sisältä vaan että ois tossa pinnassa. Eli hiekkaa tullut levikkeen ja pellin väliin jonka takia nirhautunut ja ruostunut. En vaan tiedä kannattaako sitä riskiä lähteä ottamaan että ne sitten lahoais myöhemmin jos ne nyt hiekkapuhaltais, maalais ja suojais kunnolla, ainoat läpiasti reiät on tuolla kohdalla joka menee kylkipalojen vaihdon mukana uusiin
Helmojen korjauspalat mulla kyllä on hyllyssä.

Takaluukun paneelin alunen tuli irrotettua pesun jälkeen siksi likainen, omasta mielestä toi ei nyt paha ole verrattuna mitä mulla oli yhessä -96 Astrassa.
Kateltava oisko huomenna innostusta lähteä pajalle purkamaan lisää. Sen verran meinaa kyllä olla purettavia muttereita jne että pakko varmaan pussitella ja kirjotella että mistä mikäkin peräisin. Nyt puretut hilut tahtoo olla yhessä purkissa ja muistin varassa, ei tahdo onnistua onnistua samalla tavalla muistilla pelaaminen kuin Kadettin kanssa kun siinä tahto vähä vähemmän olla kaikkea
Pakko kyllä ihmetellä tuota kytkintä vielä. Eli vaikka siellä nyt on uus levy, paineasetelma, painelaakeri ja vaijeri niin mulla on se vaijeri kiritty liki ihan tappiinsa että tuntuma ja toiminta ois normaalin olonen.
Kytkin pelaa kyllä ok eikä ääntele, mutta mietin vaan että voiko tuo johtua mistään muusta kuin siitä että se kytkinharukka ois taipunut jossain vaiheessa, vai voiko tuon haarukan jotenkin väärin kasata (taisin painelaakeria vaihtaessa sitä jotenkin purkaa ehkä turhankin takia)? Piti tätä jo aiemmin kysyä mutta unohtunut.
Tuo vaijeri piti siis jo tuolleen pistää ihan heti kun niputin tuon auton sillon rempan jälkeen ja uudet osat olivat saman mittaiset kuin vanhat kun kasatessa vertasin.
Pari kuvatusta kun aiemmin otin nuo ne muoviosat irti ja pesin.

Periaatteessa noi helmat ei kyllä aivan älyttömän lahot ole ja tunnustais että se laho ei ois tullut tuolta pellin sisältä vaan että ois tossa pinnassa. Eli hiekkaa tullut levikkeen ja pellin väliin jonka takia nirhautunut ja ruostunut. En vaan tiedä kannattaako sitä riskiä lähteä ottamaan että ne sitten lahoais myöhemmin jos ne nyt hiekkapuhaltais, maalais ja suojais kunnolla, ainoat läpiasti reiät on tuolla kohdalla joka menee kylkipalojen vaihdon mukana uusiin

Takaluukun paneelin alunen tuli irrotettua pesun jälkeen siksi likainen, omasta mielestä toi ei nyt paha ole verrattuna mitä mulla oli yhessä -96 Astrassa.
Kateltava oisko huomenna innostusta lähteä pajalle purkamaan lisää. Sen verran meinaa kyllä olla purettavia muttereita jne että pakko varmaan pussitella ja kirjotella että mistä mikäkin peräisin. Nyt puretut hilut tahtoo olla yhessä purkissa ja muistin varassa, ei tahdo onnistua onnistua samalla tavalla muistilla pelaaminen kuin Kadettin kanssa kun siinä tahto vähä vähemmän olla kaikkea
Pakko kyllä ihmetellä tuota kytkintä vielä. Eli vaikka siellä nyt on uus levy, paineasetelma, painelaakeri ja vaijeri niin mulla on se vaijeri kiritty liki ihan tappiinsa että tuntuma ja toiminta ois normaalin olonen.
Kytkin pelaa kyllä ok eikä ääntele, mutta mietin vaan että voiko tuo johtua mistään muusta kuin siitä että se kytkinharukka ois taipunut jossain vaiheessa, vai voiko tuon haarukan jotenkin väärin kasata (taisin painelaakeria vaihtaessa sitä jotenkin purkaa ehkä turhankin takia)? Piti tätä jo aiemmin kysyä mutta unohtunut.
Tuo vaijeri piti siis jo tuolleen pistää ihan heti kun niputin tuon auton sillon rempan jälkeen ja uudet osat olivat saman mittaiset kuin vanhat kun kasatessa vertasin.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
annahan mennä loppuun asti tämän kanssa, nuo tuon ikäiset astrat, vectrat ja muut on aivan samaa huttua..
jos haluat GSI Astran niin teet sen.
jos haluat GSI Astran niin teet sen.