Opel Ascona B 2.5

Keskustelua Opeleista
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

No niin lapset, tämä keskustelu (jota on jo siivoiltu tässä jonkun verran aiemminkin) alkaa taas olla menossa henkilökohtaisuuksiin joka ei ole hyväksyttyä. Olisin poistanut koko ketjun, mutta koska siinä on paljon asiaakin, niin en sitä poista, mutta tältä erää tämä keskustelu saa vähän rauhoittua. Kovasti tunteita kuumentava aihe tämä B-Asconoiden kuutosmoottorimuutokset näyttää ainakin olevan. Pysytään asiassa ja jätetään ne toisten tölvimiset pois.

-admin
0500_Ascona
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja 0500_Ascona »

Tämä tosiaan kuumentaa tunteita ja siihen on montakin syytä eikä pienin ole se että olisin itse halunnut viime kesänä tehdä kyseisen moottoriswapin, mutta se kun leimattiin kaikissa yhteyksissä mahdottomaksi, niin jäi sillä kerralla tekemättä. Ja kyllä jäin hiekkalaatikollakin viimeiseksi... Kyynel. Ja nyt saan pelätä joka yö että poliisisedät käy katsomassa asconan pellin alle... toinen kyynel. Vai puhutaanko seuraavaksi siitä saako tavalliseen Omegaan laittaa Lotarin tekniikan....? Mä aloitan: EI SAA! :lol:
Se nyt vaan on siistiä olla minä!
Amppa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Amppa »

Nyt kun sieraimet on taas tyhjennetty, niin yritetään jatkaa asialinjalla. Toistan AIKAISEMMIN ( :wink: Jyrki )esittämäni kysymyksen ja vastausta odottelen lähinnä Mikolta ja Jyrkiltä, kun Mikolta olen saanut apua ennenkin.
On 2003-09-01 21:56, Amppa wrote:
Otetaanpa pikkuhiljaa selvää niistä bensa- ja kiisselikorin eroista, ku siitä oli aikaisemmin puhe, mutta se topikki kuoli. Kiinnostas vaan siinä mielessä tietää ku vaihdoin etuakseliston diisselistä ja sen osalta erot ei olleet suuret, voin selvittää enemmän jos jotain kiinnostaa.
Olen koko ajan tavallaan luottanut kutosprojektiin, mutta se ei omalla kohdalla ole vielä tullut oikein ajankohtaiseksi. Olisi hyvä jos joku osaisi vastata kysymykseeni, vai alanko soittaa rälläkkää tosin kiisselinkori on menossa paaliin, että siinä mielessä ihan sama vai turvaudunko taas 6970foorumiin. Jos Jyrki haluat niin mä voin lähettää sulle sellasen akrobaattisen kuvasarjan aiheesta Näin-vaihdat-pakoputken-madallettuun-autoon-öljymontussa :grin:

Älkää nyt enää suutahtako, mä ainakin yritin :roll:
Junnu^
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Junnu^ »

Korien eroavaisuuksista en sen enempää tiedä kun muutkaan pulliaiset, mutta omalla kohdallani ainakin riitti kun iskin dieselin jouset eteen. Muita alustamuutoksia ei vaadittu.

--Junnu
Mikko I
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko I »

Varsinaisia vahvikkeita en ole dieselin korissa havainnut. Jos siitä jotain eroa pitää hakea niin se on tietenkin keula, koska dieselissä on se leveämpi syyläri.

Omien tutkimuksieni osalta erot rajoittuvat siihen etuakseliin.
0500_Ascona
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja 0500_Ascona »

On 2003-09-08 12:46, Mikko I wrote:
Varsinaisia vahvikkeita en ole dieselin korissa havainnut. Jos siitä jotain eroa pitää hakea niin se on tietenkin keula, koska dieselissä on se leveämpi syyläri.
Ja kaksi paikkaa akulle jos haluaa eroavaisuuksia hakea, tämä ei todennäköisesti vaikuta kutoskoneeseen... Ja entäs jos autoon on muutoskatsastettu alustan madallussarja...? Aina vaan menee vaikeammaksi...? (Ja tiedän että ei olisi ollut pakko mutta se merkittiin koneen muutoskatsastuksen yhteydessä eli ei kustannuksia ja parempi mieli katsastussedälle...) Ja Diisselin konepelti mulla jo olikin... :lol:
Se nyt vaan on siistiä olla minä!
Einari
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Einari »

Onko kukaan ikinä ajatellut että jos alkuperäiseen diesel koriseen vaihtaa 2.5 kutoskoneen, niin silloinhan käytetään tehojen vertailumallina 2.0 bensa konetta. Eikös tässä taas ole todistettava diesel ja bensamallien erot?
Amppa
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2003-12-18 23:31, Einari wrote:
Onko kukaan ikinä ajatellut että jos alkuperäiseen diesel koriseen vaihtaa 2.5 kutoskoneen, niin silloinhan käytetään tehojen vertailumallina 2.0 bensa konetta. Eikös tässä taas ole todistettava diesel ja bensamallien erot?
Nostit suht vanhan topikin esille, mut ei kai siinä mitään jaksetaanhan näitä puida :smile:

Asconassa käytetään aina vertailu mallina 2.0 E konetta eli 115 hv.

Tämä dieselin ja bensan ero koskettaa lähinnä moottorin (kutoskone) painoa ja muutokset ovat bensakoneiseen dieselin etuakselisto ja dieselin etujouset. Että näin...
Jyrki S
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrki S »

On 2003-12-18 23:43, Amppa wrote:
Asconassa käytetään aina vertailu mallina 2.0 E konetta eli 115 hv.
110 hv.
Amppa
'Diplomat'
'Diplomat'

Tsori, muistin väärin eli ruiskussahan on noi Jyrkin mainitsemat 110 hummaa
Vastaa Viestiin