Aina kova taistelu puheenaiheesta Opel...

Keskustelua Opeleista
Jore
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jore »

On 2003-12-03 16:09, Jupe B wrote:
Toinen parjattu auto on ford.
Tässä aiemmin kahden fordin ja nykyään opelin omistaja, ja VIELÄ hengissä!! :grin:
Henkkis
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Henkkis »

Tänää pistin kaverille luun kurkkuun. (ei meijän foorumin luuta :wink:) Sanoin ku vi**uilevat et ajelen opel kadetilla. Sanoin no sanos että miksi se on pa**a? Perustele kerro mulle kunnolla syy miksi opeli on surkea. Kaveri meni aikas hiljaseks. Alko selittää, kaveri sanos ku on salossa amikses et opeleit huolletaan eniten. Sanoin no hyppäätkö kaivoon jos kaveris käskee? No ei kuulemma hyppää, kysyn no miksi sanot opelia pa**aksi, jos kaverisi sanoo niin? No sit alkaa sanos miks mun kymco (moposkootteri) on pa**ka, no kaverille perustelin, taiwanis tehty, hidas, kylmällä ikävä ajaa, ruma, vaarallinen kuten kaikki potkulaudat (painopiste korkeella), vikoja tulee ikään nähden nopeasti (mun vanha -99 skootteri jokin kampiakseli tjsp. rikki ja 900e korjaus olisi) jne jne. Alkaa itkee et nii ku Pekka sano (nimi muutettu) et nää on pe**eestä, sanoin kuules mulla on ollu tollanen potkulauta ja tasan tarkkaan tiedän noiden ongelmat.

Oli kuulkaa kaveri aikas hiljanen ku käskin kertoo perusteluita ja onko omakohtasia kokemuksia että opel on pa**a.
=Henkkis=® Opel Corsa easytronic 1.2 twinport -05
Ihmeitä teemme hetkessä, mahdottomat asiat vievät vähän enemmän aikaa.
Superi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Superi »

On 2003-12-03 16:57, Markus wrote:
Mielestäni on järkevää opettaa lapset ansaitsemaan itse rahansa, jos aikoo välttyä siltä, että 30v "lapset" tulevat edelleen pyytämään rahaa tai uutta autoa, kun omat rahat eivät riitä. Tapansa kasvattaa kullakin, mutta itse en aio ostaa omille tuleville/mahdollisille lapsilleni autoja, vaikka siihen taloudellisesti olisikin mahdollisuus. Mielestäni ihmiset pitää opettaa nuoresta asti tekemään töitä haluamiensa asioiden eteen, ettei oikea elämä tulisi niin kovana järkytyksenä sitten kun muuttaa pois kotoa. No onneksi valtio kuitenkin maksaa niillekin jonkin näköistä korvausta, jotka eivät ole työntekoon tottuneet, eivätkä halua töihin mennäkään. Tässä oli taas paljon kärjistystä ja yleistystä mukana, joten ei herneitä nenään. Mielipiteensä kullakin...

En siis ole katkera, kyse on enemmänkin periaatteesta.
Yritätkö tosissasi sanoa, että jos on nuorena saanut vanhemmiltaan myös materiaalista huolenpitoa joutuu väistämättä yhteiskunnan elätiksi? Ehkä olen tosiaan elänyt hieman erilaisissa ympyröissä, sillä omista kavereistani "hemmotelluimmat" ovat nykyisin ahkerimpia ja yritteliäimpiä. Hemmotelluimmat lainausmerkeissä siksi, että itselläni ja kaveripiirissä ovat vanhemmat tarjonneet myös henkisesti turvatun kasvualustan. Otokseni on toki kovin suppea, mutta rohkenen väittää, että lapsen materiaalisten toiveiden täyttäminen ei väistämättä johda katastrofiin.

Työntekoa on aina kunnioitettava ja siihen kannustettava, mutta (esim.) lukiolaisen tai ammattikoulua käyvän parhaaksi ei ole liiallinen työnteko. Työtä ehtii elämässä tekemään ihan tarpeeksi, parasta nuoruuttaan ei kokonaan kannata sille uhrata.

Hölmön mielipiteen voin suvaita, sillä mielipidettään voi helposti muuttaa tilanteen muuttuessa tai tietojen parantuessa. Hölmöjen periaatteiden ymmärtäminen on paljon vaikeampaa...
Espoon Jore
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Espoon Jore »

Maailmaan mahtuu paljon totuuksia. Kyllä Markuksen sanassa piilee paljon totuuttakin. Mutta eihän mitään yleistystä voi tehdä suuntaan tai toiseenkaan.
Markus
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Jos luit myös tuon kirjoituksen lopun, niin huomaat varmaan etten ollut täysin tosissani. Siinä nimenomaan lukee, että teksti on hyvin kärjistetty. Väitän kuitenkin, että on ihan terveellistä oppia itse tienaamaan rahat ns. ei välttämättömiin asioihin (auto, stereot, jne.). Kovinkaan monelle lukiolaiselle auto ei ole täysin välttämätön laite, joten miksi vanhempien pitäisi ns. hemmotella lapsiaan ostamalla heille uudet autot. En siis todellakaan yleistä tuota työhaluttomuutta siihen, että vanhemmat ovat maksaneet lasten "lelut" aikanaan, mutta ei se ainakaan minun mielestäni kannusta työntekoon samalla lailla kuin itse tienaaminen. Itse en ole lukioaikana tehnyt töitä muuten kuin kesäisin, ja silti minulla on ollut varaa pitää jonkinnäköistä autoa. Ei se ihan helppoa ole nyt opiskellessakaan, mutta nytkin menen joulun ajaksi töihin, että rahat riittävät myös tähän harrastukseen.
Superi
'Diplomat'
'Diplomat'

Periaatteesi kärjistetysti yleistettynä on siis se, että... :wink:

Aiemmasta viestistäsi sai sen vaikutelman, että katsoit isi-leasingin johtavan myöhempään työhaluttomuuteen. Tarkennus oli siksi paikallaan. Olet varmasti oikeassa siinä, että työtä tekemällä oppii rahan arvon suhteuttamaan eri tavalla kuin jos saisi tarvitsemansa tekemättä mitään. Uskon kuitenkin työhalukkuuden olevan sidoksissa huomattavan syvälle omaan arvomaailmaan, siten että pienet elämän helpotukset tai hemmottelut eivät siihen vaikuta. Kotoa voi saada yllättävän voimakkaita vaikutteita...

Olen edelleen sitä mieltä, että hyvän kotikasvatuksen saaneita lapsia ei voi materialla pilata. Samoin katson yhä, että moni suhtautuu isi-leasingiin järjen sijasta katkeruudella.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Eipä ollut minulla omaa autoa ollenkaan lukioaikoina, eikä inttiaikanakaan. Faijan GL ja GLT-Volvoja lainasin tarvittaessa ja kavereiden autoilla pyörittiin kaupungilla, omaa kun ei ollut. Intin jälkeen vasta itse ostin kulkuvälineen omalla rahalla ja taisinpa joutua pankista lainaakin ottamaan. Kulkuväline oli kaiken lisäksi Ford Taunus, 7 vuotta vanha eli tänä päivänä sitä vastaisi 1996 vuoden Mondeo siis, joten se ei ollut edes kovin halpa siihen aikaan, 60% alkuperäisestä uuden hinnasta oli vielä jäljellä alle 100k ajetussa Tanarissa. Tanari kesti omat mokat, ja yli 100k ajoa kunnes oli aivan selvä. Sitten olikin jo hyvä aika siirtyä Opelilla ajamaan, joilla on tullutkin sen jälkeen ajeltua jo kymmenisen vuotta. Mutta kyllä tuo itse maksettu oli aina itse maksettu silloinkin.
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

On vähän keskustelu mennyt sekavaksi, mutta pääpointtina näillä "Isiliisinki suks" sälleillä on se, että ottaa kupoliin sällit, jotka saavat asioita ilmaiseksi ja tämän jälkeen omaavat ikävän asenteen toisten itse maksamiaan ajoneuvoja kohtaan...
Ei aina tajuta, millaista on käydä töissä ja elää rahahuolien paineessa.
En kuitenkaan tarkoita, että heistä ei tulis kunnollisia tuottavia yhteiskunnan jäseniä, mutta kehitysvaiheessa saattavat ottaa kupoliin :smile:
sauli
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja sauli »

Siis ei mua ota kupoliin, jos jonkun faija on ostanut sille hienon auton. Se on itse asiassa hieno homma. Se ottaa kupoliin, jos joku tulee mulle naureskelemaan, että "onpas kiva kun faija on ostanut sulle auton." Mieluummin mä oon ylpeä siitä, etten oo iskän rahoja tarvinnut, vaan selvinnyt itse.
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

Kuinka monelta löytyy pihasta IHAN IKIOMA,EI LAINA-AUTOA?

Minulla on sellainen.100% oma
Ja vielä omilla rahoilla ostettu

<font size=-1>[ This Message was edited by: SportVectra on 2003-12-07 15:42 ]</font>
Markus
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Itseltä löytyy kaksi, mutta ovathan nuo melko vanhoja. Osasyy on tosin se, että vähäpäästöisiä ei saa virittää vapaasti. Voisihan noista toisen vaihtaa uudempaan, jos vaikka isi maksaisi :wink:.
OCF Sprinttikunkku 2010

Viesti Kirjoittaja Ville »

Mulla on 4 velatonta ja yksi josta on vielä vähän pätkää jäljellä, mutta kaikki on ostettu täysin omalla rahalla (omaahan se pankista otettukin on.. :smile: )eli vanhemmilta en ole saanut penniäkään (tai senttiä).

Myös kaikki aiemmat autoni ovat omalla käteisellä ostetut. Ainut missä isä jeesas ekan auton kanssa, oli että minun ei tarvinnut maksaa (välillä järkyttävän suurta) sähkölaskua.
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Superi
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2003-12-04 15:01, JSa wrote:
Kuinka monelta löytyy pihasta IHAN IKIOMA,EI LAINA-AUTOA?

Minulla on sellainen.100% oma
Ja vielä omilla rahoilla ostettu

<font size=-1>[ This Message was edited by: jasa on 2003-12-04 15:02 ]</font>
Mitä tarkoitat omalla? Että rekisteriotteessa lukee oma nimi omistajan kohdalla? Että täyttää muuten kaikki omistajuuden tunnusmerkit? Vai että autoon ei olisi käytetty ulkopuolista rahoitusta?
heka84
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja heka84 »

Mulla on kanssa oma auto alla, tai siis pihalla, mutta kuitenki. Ei oo mikään sairaan kallis uus katukilpuri, mutta kuitenki. _LÄHES_ kaikki rahat mitä tohon mun 1.6i KAT -90 Veccuun on menny ja menee on mun omia. Piti alkaa rakentaa sitä, mutta jäi kun muutin mamman kaa samaan kämppään ja intti on edessä.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, kun mulla oli aikasemmin Citikka AX (faija makso puolet), niin kyllä se ottaa pattiin ku jengi sanoo: "ompas sulla paska auto! mikset ostanu parempaa?" Mutta aina voi sanoo takas et mikäs auto sulla on? Mutta se on fakta, että kukaan kenellä on oma auto, ei oo mun autoo ikinä tullu tosissaan morkkaamaan.

Toivottavasti ei menny kovin sekavaX! x)

edit: auton vuos unohtu... :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: heka84 on 2003-12-05 10:57 ]</font>
Dominator
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Heps eli joo nyt on "se oma auto" ollut pihassa ja nyt seisoo talven talliss... Sitä ennen ollu asko oli "isin" synttärilahja jonka se makso ja itte sit maksoin kaikki rempat yms... mielestäni oli hyvä diili vaikka ei auto kallis ollutkaan! Nyt siis on manta joka on ostettu omalla rahalla mitä töistä oon saanut suurella vaivalla säästettyä :wink: eli mitä en ryypännyt...

Mut näistä "isi leasing" jannuista vielä et ehkä eniten niissä ottaa kupoliin se jos nämä henkilöt alkavat "elvistelemään" autollaan miten "minä" ostin tämmösen ja miten "minä" laitan siihe sitä ja tota... vaikka siis totuudessa se on se "isi" joka kaiken kustantaa ja joku muu joka siihen asennukset yms tekee...
Eli joidenkin asenne on se mikä ottaa kupoliin välillä, hienoahan se on jos isällä on vara ostaa pojalleen auto millä pääsee sitten kruisileen! Mutta sitä omaa asennetta passaisi vähän miettiä välillä...

Huoh tulipas kauhea saarna... mutta toivottavasti joku on samaa mieltä asiasta?
*Domi from Saarijärvi*
*Kesäkiesi* Manta B 77 Berlinetta
*käyttis* Vectra C1 2.0T farkku
"ei se vauhti vaan SE tyyli..."
Vastaa Viestiin