Joo on Di ja DTi turbo käytännössä sama, poissulkien sen että DTI ahtimen kompurakotelon lähtö on vähän vinossa ja DI'ssä suora.M&K Tuning kirjoitti:Onko muuten astran molemmissa 2.0 dieseleissä sama turbo?
Tai paremminkin onko vectran 2.0 DTI:ssä sama turbo/kone?
Ku tulee sellaisesta turbo ja pakosarja mulle ensiviikolla.
Pitää siihen pakosarjaan yrittää mallailla sitä GT25:ta, jos sen saisi siihen laitettua. Pitää laitella tänne edistymistä ja tarvittavia muutoksia jahka pääsee hommaan käsiksi.
(Di'ssä menee ahtoputki suoraan ventiilikopan yli ja DTi'ssä taas ahtoputki menee pitkittäin koneen kulmalle ja siitä IC'lle.)
Laipat yms. on kuitenkin samat ja ilmaa ne pumppaa samalla tavalla.
DTi'ssä on hieman isommat suuttimet.
Di ja DTi eroina taisi olla myös eripaksuinen 2. männärengas osassa vuosia tms. mikä ei vaikuta mitään mihinkään.
On Vectrassa samat X/Y20DTL/DTH.
Luulen että voit kohdata haasteen siinä että noissa moteissa on 3-pulttinen pakopesä-pakosarja laippa koskahan pienirunkoisisissa Garreteissa (GT12-22) on semmoisia (ei kaikissa) ja GT25 taas on keskisuurella rungolla (GT25-35) ja niissä taitaa olla kaikissa nelipulttinen laippa samoin kuin isoissa (GT37-60).
Tämä ei toki tarkoita ettetkö voisi tehdä jonkinlaista adapterilaippaa.
Öljy yms. putket eivät erikoikoisen rungon takia satu suoraan hollilleen kuitenkaan joten siinäsuhteessa ei tule lisävaivaa jos ahdin siirtyy laipan paksuuden takia.
Suuttimet sulta loppuu kuitenkin 25 pumppaaman ilmamäärän takia.
Mulla on ylimääräiset uudet orggis Boschilaiset 2.2 moottorin suutinkärjet jotka käyvät 2.0DTI ruiskurunkoihin joiden osanumero loppuu - 634.
Ne saapi asevelialennuksella jos menee käyttöön & tarpeeseen virimoottoriin.