Astra K
- vectratemmi
- 'Kapitän'

Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mikähän on kun välillä Mikkeli-Kangasniemi-Jyväskylä opel eye sekoilee. Lukee hyvin 80km/h ja näyttää merkin ajotietokoneen näytössä. Hetken kun ajaa ei ole ainuttakaan liikennemerkkiä ja näyttämä muuttuu itsestään 100km/h? Yhdisteleekö tuo järjestelmä jotain navigaattorin tietoja ja ei tiedä talvinopeus rajoituksia?
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Navista hakee. Ollut aiemmin tässä ketjussa puhetta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Jep. Tuo "liikennemerkkien tunnistus" oli kyllä myyntiesitteen suurin kusetus. Luulin sitä ihan hyödylliseksi aivomuistin jatkeeksi, mutta tuntuu konemuistilla olevan minua pahempi dementia. Kyllä mä itsekin sentään sen 30 sek muistan rajoituksen, jonka verran tuo suurinpiirtein näyttää sitä tunnistamaansa liikennemerkkiä, kunnes palaa näyttämään navidatan tietoa. 
Olen tästä aiemminkin kommentoinut, että minulla ainakin toimii pääosin hienosti. Esim. tuossa 7-tiellä Hki-Kotka välillä, jossa on muuttuvat nopeusrajoitukset. Toisinaan on ollut siltatöitä tai kelistä aiheutuneita rajoituksen alennuksia tms. mutta tunnistus on kyllä toiminut moitteettomasti, vaikka rajoituksen muutos olisi pitkäkin pätkä.Askoik kirjoitti: 27 Joulu 2019, 20:46 Jep. Tuo "liikennemerkkien tunnistus" oli kyllä myyntiesitteen suurin kusetus. Kyllä mä itsekin sentään sen 30 sek muistan rajoituksen, jonka verran tuo suurinpiirtein näyttää sitä tunnistamaansa liikennemerkkiä, kunnes palaa näyttämään navidatan tietoa.![]()
Tosin olen kyllä ajanut sellaisillakin teillä, joissa tuota mainittua navin mukaista ohjausta tapahtuu. Aika harvoin tosin tullut vastaan.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Askoik kirjoitti: 27 Joulu 2019, 13:11 Mulla on kolmen vuoden ajan vasen pyyhkijä jättänyt melko herkästi kalvoa just pyyhkijän keskikohtaan, vaikka on sulatkin vaihdettu kerran vuoteen. Viimeksi tuulilasia vaihdettaessa pyysin samalla kiristämään pyyhkijän varsia, mutta eivät tehneet muuta kuin vaihtoivat sulat. Sama ilmiö jatkuu uudellakin sulalla.
Aerodynamiikkakin on huono, kun sulasta roiskuu maantievauhdissa vettä takaisin lasille. Jälkipyyhintää täytyy joskus tehdä lasinpesun jälkeen useita kertoja, ennenkuin lopputulos on tyydyttävä.
Oikea pyyhkijä tuntuis pyyhkivän paremmin. Täytynee seuraavassa huollossa pyytää siirtämään ratti ja polkimet sille puolelle.
Mulla muuten pyyhkii hyvin mutta bosch sulan perivika puskee esiin parin viikon jälkeen jolloin alkaa ns. Piirtää ja jättää harmaan kalvon. Bosch sulalla ollut aina tuo sama ongelma ja vituttanu ku ei muuta sulkamerkkiä oo tähän asti saanu, valeoki olis kelvannu ku se tuntunu toiseksi parhaalta sulalta, bilteman myymät toiminu mulla autois aina pisimpään ja pyyhintälaatu loppuun asti kiitettävä. Niitä nyt ens kuus kokeilen ku tuskin nuo nylyset taas sen kauempaa menee. Ensiasennussulatki näytti olleen bosch merkkiset eikä menny kesäaikaankaa kauaa ku sai uusia ja silloin jo kirosin motonetissä että eikö oikeesti muuta sulkamerkkiä olisi tarjolla. Nyt onneksi asiaan tullu muutos ja saa halpaa ja hyvää sulkaa.
Omien kokemusten perusteella taitaa navista puuttua nopeusrajoitus tieto noilta muuttuvien rajoitusten teiltä.Jape76 kirjoitti: 28 Joulu 2019, 10:13Olen tästä aiemminkin kommentoinut, että minulla ainakin toimii pääosin hienosti. Esim. tuossa 7-tiellä Hki-Kotka välillä, jossa on muuttuvat nopeusrajoitukset. Toisinaan on ollut siltatöitä tai kelistä aiheutuneita rajoituksen alennuksia tms. mutta tunnistus on kyllä toiminut moitteettomasti, vaikka rajoituksen muutos olisi pitkäkin pätkä.Askoik kirjoitti: 27 Joulu 2019, 20:46 Jep. Tuo "liikennemerkkien tunnistus" oli kyllä myyntiesitteen suurin kusetus. Kyllä mä itsekin sentään sen 30 sek muistan rajoituksen, jonka verran tuo suurinpiirtein näyttää sitä tunnistamaansa liikennemerkkiä, kunnes palaa näyttämään navidatan tietoa.![]()
Tosin olen kyllä ajanut sellaisillakin teillä, joissa tuota mainittua navin mukaista ohjausta tapahtuu. Aika harvoin tosin tullut vastaan.
Grandland GS Electric 73kWh 2025
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Minkä merkkisiä sinne on tullut, että tietää etsiä?jarkkis kirjoitti: 26 Joulu 2019, 23:32 Vinkkinä. Nyt saa biltemasta koo astraanki pyyhkijänsulkia. Nuata boschin paskoja saa olla joka kuukausi ostamas eiväkkä oo eres halapoja.
Varmaan tarkoitti, että Bilteman omia sulkia on nyt sopivan mittaisina tarjolla.
Nehän on hinta-laatusuhteeltaan aika mainioita pelejä.
https://pasteboard.co/INDM3hC.png
kjans kirjoitti: 30 Joulu 2019, 13:56Varmaan tarkoitti, että Bilteman omia sulkia on nyt sopivan mittaisina tarjolla.
Nehän on hinta-laatusuhteeltaan aika mainioita pelejä.
https://pasteboard.co/INDM3hC.png
Näin juuri
Moro,
2018 1,6 cdti 136hp automaattiin varaamassa huoltoa ja ajattelin viedä huollon tekemän aseettoman ryöstön takia omat öljyt mukana. Pieni tenkkapoo, kumpi näistä nyt olikaan oikea öljy koneelle (Motonet)?
GM/Saab-LongLife 5W-30 5l "dexos2"
59-0015
Vai
GM-LongLife 5W-30 5l "dexos1" Opel 2013->
59-0234
2. Huolto 50tkm, kaikkinensa 470€( 385€ omilla öljyillä). Kuulostaa kalliilta
2018 1,6 cdti 136hp automaattiin varaamassa huoltoa ja ajattelin viedä huollon tekemän aseettoman ryöstön takia omat öljyt mukana. Pieni tenkkapoo, kumpi näistä nyt olikaan oikea öljy koneelle (Motonet)?
GM/Saab-LongLife 5W-30 5l "dexos2"
59-0015
Vai
GM-LongLife 5W-30 5l "dexos1" Opel 2013->
59-0234
2. Huolto 50tkm, kaikkinensa 470€( 385€ omilla öljyillä). Kuulostaa kalliilta
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -
Syksyllä laitoin boschin aero twin? opelin omien tilalle, joita ehti olla kahdet eli joka syksy vaihtanut sulat.jarkkis kirjoitti: 26 Joulu 2019, 23:32 Vinkkinä. Nyt saa biltemasta koo astraanki pyyhkijänsulkia. Nuata boschin paskoja saa olla joka kuukausi ostamas eiväkkä oo eres halapoja.
En ole huomannut että jättäisi mitään kalvoa tai pyyhkisi huonosti. Tosin en tiedä johtuuko että pesunesteet on lasolia vai siitä että tuulilasiin ja etusivu laseihin laitettiin luovutuspesun yhteydessä, jokin pinnoitus, samalla kun auton maalipinta sai pinnoituksen. Onhan se tosin pyyhkijöiden kohdalta jo aika hyvin hävinnyt tässä 2,5 vuoden aikana.
Tosin tuo "suola" jota tällä nurkalla levitetään tuonne tielle on mallia jää hyvin kiinni jopa pinnoitettuun maalipintaan, niin jää se siihen lasiinkin, jos siihen ei lisää puhdasta tavaraa saa.
Grandland GS Electric 73kWh 2025
Hep! Täältä kyllä puuttuu nuo USB:t ja lämmittimet. Harmillista kyllä, imho, tarjouksessa ne mielestäni oli mukana eriteltynä.tomecotec kirjoitti: 21 Joulu 2019, 21:42 Missähän vaiheessa innovation plus varustetasosta on pudotettu takaistuimien lämmitys ja USB pois? Luulin sellaisien kuuluvan talvipakettiin vaan eipä niitä ole. Kyseessä vm2019 ja rekisteröity elokuussa.
2017 Astra Tourer 1.0T ekotekki 5MT Innovation+. 23tkm rapiat hankintahetkellä ajettuna.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
Astra otettu käytttöön 15.2.19 ja siinä on takapenkin lämmittimet ja USB:t, autossa nahkaverhous.
Nahkapenkit onkin ainoat joissa nuo nykyään saa. Täällä ois 2018 vuoden lopussa otettu käyttöön tavallisella verhoilulla ja edelleen löytyy takapenkkien lämmittimet ja usbit. Uudempiin ei enää saa, ellei ota nahkapenkkejä.Ristoj kirjoitti: 30 Joulu 2019, 18:09 Astra otettu käytttöön 15.2.19 ja siinä on takapenkin lämmittimet ja USB:t, autossa nahkaverhous.
Joo,täälläkin 2018 ja USB;t ja Takapenkinlämmitykset onics kirjoitti: 30 Joulu 2019, 18:44Nahkapenkit onkin ainoat joissa nuo nykyään saa. Täällä ois 2018 vuoden lopussa otettu käyttöön tavallisella verhoilulla ja edelleen löytyy takapenkkien lämmittimet ja usbit. Uudempiin ei enää saa, ellei ota nahkapenkkejä.Ristoj kirjoitti: 30 Joulu 2019, 18:09 Astra otettu käytttöön 15.2.19 ja siinä on takapenkin lämmittimet ja USB:t, autossa nahkaverhous.
Onko normaalia,että Jäähdytysnesteen paisuntasäiliön pinta vajoaa n. 1 cm 15000 km matkalla ?