Pikakysymyksiä Opeleista

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Mikä on insignian etuiskarin yläpään mutterin kiristyskireys?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Vectra B x16xel.

Se moottorin ylätuki. Ns koiranluu. Mikä on sen leveys siittä pienemmästä päästä missä on pultin reikä? (Ei se ovaalipää)
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
mellimik
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mellimik »

Tuli tässä koettua niin huonoa työtä erään paikallisen rengasfirman kanssa, että ajattelin kysyä kommentteja täältä. Johtuen pikku säädöstä, vein kesäkumien vaihtoon auton lähes naapurissa olevaan, jollain lailla tunnettuun ketjuliikkeeseen. Ihan ensimmäisenä kiinnitin huomiota siihen, että asentaja, joka tuli ottamaan autonavaimet minulta, oli melko törkyisen näköinen. No, niinhän sitä aina ollaan, kun autojen kanssa tehdään, mutta mietin vaan, että auton avaimet saattavat saada pienen piki/öljypinnoituksen. Kumien vaihdon jälkeen avasin kuskin oven, ja huomasin, että kuskin ovessa, ratissa, penkissä ja vaihdekepissä oli rasvaiset jäljet kaikissa. Mietin hetken, että pitäisikö tämä hyväksyä, vai onko asia täysin väärin. Ajelin kotiin, ja tuli aatoksiin, että suoritan pikasiistimisen heti, ja laitan palautetta firmalle. Sieltä vastattiin heti, että ehdottomasti ei ole mahdollista, koska heillä käytetään aina sisäsuojia, kun asentaja siirtää autoa. Sitten seuraavana päivänä huomasin ulkopesua suorittaessa, että he olivat jättänneet pulttien muovisuojat pyöristä pois, ja lähdin selvittämään asiaa liikeeseen. Selvisi, että ovat laittaneet ne takakontissa roikkuvaan verkkoon, jota en huomannut. Pyörien vaihdon tehdyt asentaja tuli kuitenkin jälkikiristämään renkaita pyytämättä, johon totesin, että sulla ei ole momenttiavainta, eikä alumiinivanteita varten tarkoitettua muovilla suojattua hylsyä. Samaten kysyin, että käytitkö eilen suojia, kun siirsit likaisena autoa, johon kaveri vastasi, että ei nyt tullut käytettyä.. kysymykseen, miksi et käyttänyt, ei tullut muuta vastausta kuin kenkiin tuijottelua. Lähetin sitten firman pomolle viestiä, että isoa luottoa ei ole tuleviin asiakaskäynteihin, johon vielä ei vastattu.

Olinko hankala asiakas, vai onko rengasliikkeellä alhainen motivaatio? Länsiauton asiakkaana ei ole ikinä kokenut vastaavaa.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Hankala asiakas.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
maraukk0
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja maraukk0 »

Ei minun mielestä se tee ihmisestä hankalaa asiakasta jos valittaa aiheesta. Kyllä nyt vähintään istuinsuojaa pitäs käyttää ja vähän putsata käsiään kun asiakkaan autoa alkaa siirtää.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

On tossa tehty virheitä mutta aloittajan tekstistä paistaa läpi pikkusieluisuus.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
_Bäri_
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja _Bäri_ »

Ehkä vähäsen pikkumaisuutta. Mut harva asiakas maksaa autojen likastamisesta? Nykysillä huolto hinnoilla en itse ainakaan hyväksy virheitä, varsinkaan länsiautossa... mut se onki mun henkilökohtainen helvettini :)
Bmw 320D -06
Volvo V70 D5 Awd -06
Ex: Opel Astra Gtc 2.0cdti -12
opelisti77
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja opelisti77 »

Itsekin sen verran tarkka autosta et kyllä varmasti antaisin palautetta :lollis:
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

En tiedä valittaisinko itse tuosta, mutta minua ainakin ärsyttää, kun usein huollon jäljiltä on nahkaratissa rasvaiset jäljet. Istuinsuojaa kyllä käyttävät, mutta esimerkiksi kattoverhoilussa on myös ollut jälkiä. Tämä sis merkkihuollon jäljiltä. Riippuu mekaanikon viitseliäisyydestä, eihän tuo olisi iso vaiva, jos vaikka jollain puhdistusliinalla pyyhkisivät ratin huollon jälkeen. Enpä usko, että ns. premiummerkkien huollossa sallittaisiin auto palautettavan asiakkaalle likaisella ratilla.
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Rookeri kirjoitti:En kyllä itsekään tollasta hyväksyisi. Olen sit pikkumainen tai en nii valittaisin ihan samalla tavalla.
Ja mun mielestä pitääki valittaa. Ei korjaamotkaan saa toimia niinku ittee huvittaa kun on asiakkaan auto kyseessä ja jossei koskaan kukaan valita tai anna palautetta nii eihän se touhu muutu.

Emmääkää tykkäis viiä autoo huoltoon, maksaa siitä isoo summaa ja todets että taas se auto tuli ihan paskasena takasin.
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Iro »

Juho M-P kirjoitti:Hankala asiakas.
Tästä puuttuu heittomerkit.

Paskaa duunia ei pidä hyväksyä keneltäkään, koskaan.
VW Golf 1.4 TSI -17, VW Passat Variant 2.0Dti -15 , Ex: C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Olisin nähnyt paskaset jäljet valkoisen corsani sisustassa. Polttanut hallitusti päreitä. Mennyt esimiehen puheille ja näyttänyt.

Pyytänyt esimiehen hakemaan homman tehneen asentajan paikalle asiallisesti.

Polttanut päreeni ja huutanut asentajan syvimpään helvettiin naama punasena.

Tämän jälkeen mennyt keskustelemaan esimiehen kanssa auton siivouksen korvaamisesta tai järjestämisestä ja sanonut kiitos tästä mahdollisuudesta antaa palautetta, riittää kun käskette heti asentajanne kotiin suihkuun :lol:
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Janza1985
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Janza1985 »

Kyllä mulla olis ainakin sulake palanut, paljo ois kotiin ajellu siivoamaan. Mut moni ei näistä välitä ja nielee vaan tappionsa hiljaa. Siinä varmaan suurin syy, että tämmöstä tapahtuu.
Insignia Hatchback A20DTE
mellimik
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mellimik »

Iro kirjoitti: Paskaa duunia ei pidä hyväksyä keneltäkään, koskaan.
Tätä mä olen itsekin mieltä. Jos on huono asenne hommaan, niin miksi sellaista pitäis rahallisesti tukea?

Toisekseen pikkusieluisuudesta... Jos asentaja tekee ohjeiden näkökulmasta kaikki työnsä osavaiheet väärin, niin mitä se tekee silloin oikein? Vaikea on kuvitella, miten kauan mulle maksais työnantaja palkkaa, jos alkaisin samalla tavalla omiin asiakasprojekteihin suhtautua.
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Totta, ihmettelin taloa rakentaessa/rakennuttaessa, minkälainen työmoraali joillain alalla toimivilla on. Samaan olen törmännyt autoa huollattaessa. Omaa duunia en tekisi päivääkään sillä asenteella, aika äkkiä saisi keräillä kamat ja etsiä uutta hommaa.
Vastaa Viestiin