Aamulla tossa porin maantiekadulla olin koiran kanssa aamulenkillä, ja yks puistokemisti oli menossa tien (rauhanpuisto) yli fillarilla. Suojatiellä on tietenkin valot, joten spuge painoi nappia ja jäi kiltisti odottamaan valon vaihtumista.
Samassa tien toiselta puolelta oli tulossa samalle suojatielle n. 16v tyttö, pyörällä hänkin. No, tyttö painoi tietty nappia varmuuden vuoksi, jolloin tää spurgu rupeaa möykkäämään ja huutaa tien yli: "Älä sää saatana paina sitä nappia, ku mää oon tulossa tältä puolelta ensin!", ja könysi uudestaan painamaan nappia omalla puolellaan.

Repesin ihan totaalisesti.
No valot sitten vaihtui vihreiksi, ja lähdettiin ylittämään tietä. Puistokemistillä oli vähän pystyssäpysymisvaikeuksia, joten lähdössä tuhraantui rutkasti aikaa. Kun tyttö tuli tätä veijaria vastaan, kuului vaan epämääräistä murinaa.

Sitten kun spuge pääsi vihdoin liikkeelle, valot vaihtuivat punaisiksi sen ollessa menossa toisen kaista puolivälissä. Tämän huomattuaan se päästi sellaisen sepporäty-huudon, että linnut kaikkos varmaan koko hautuumaan alueelta. Meinasin katketa naurusta, kun kaveri polkee suojatien yli, ja yhtäkkiä kuuluu: "AAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaAAAAAAA!!!!!!!!!"
Kyllä se sitten kuitenkin ehti ihan hyvin siitä tien yli, kummasti vaan piristi päivää tämä episodi.
Ja olen muuten porissa nähnyt viime syksynä viimeksi sen mamman, joka rahtaa niitä matkalaukkuja parisataa metriä kerrallaan. Tulin joku päivä koulusta fillarilla, niin se oli menossa tiilimäen hesen kohdalla sitä pyörätietä musan suuntaan. Ja kun tulin seuraavana päivänä koulusta, se oli tismalleen samassa kohdassa, mutta tällä kertaa matkalla toiseen suuntaan... Tänä kesänä ei ole kyllä näkyny...