Huono käynnistyvyys
Re: Huono käynnistyvyys
Onkos tähän milloin vaihdettu tulpat,jakajankansi ja pyörijä??
Kun en mielestäni asiaa huomannut ?
Ja jokos se laturi on vaihdettu ehjään ?
Jos lataus putoaa liki 13volttiin niin ei tuo laturikaan tosiaan ole häävissä hapessa.
Ja siitä 2.0 Vecusta käy niin laturi kuin starttikin tuohon kadettiin ja miksei koko konekkin.
Leimankin saa kun vaihtaa ne vectran etujarrut siihen.
Jos lataus putoaa liki 13volttiin niin ei tuo laturikaan tosiaan ole häävissä hapessa.
Ja siitä 2.0 Vecusta käy niin laturi kuin starttikin tuohon kadettiin ja miksei koko konekkin.
Tulpat on vaihdettu joku aika sitten,kansi ja pyörijä myös.tulpanjohdot on kyllä ollu jo varmaan 1½ vuotta.Tai olen muutaman uuden johdon vaihtanu siinä välissä,ku on ollu ylimääräsiä.Laturia ei ole viellä vaihdettu.Mittaan viellä ton startin että vuotaako se tai jotain.Juu,koneen vaihto on kyllä käyny mielessä,mutta en sitten tiedätelwin kirjoitti:Onkos tähän milloin vaihdettu tulpat,jakajankansi ja pyörijä??
Opel Kadett E 1.8i GT -89
Ite en edes miettisi et vaihdanko koneen jos pihassa on 170 tkm ajettu 2.0 kone...
Kiinni vaan ja leimalle,sähköjä pitää vähän tehdä mutta muuten on tosi simppeli homma kun tuo kadetti on jo valmiiksi isolohko.
Kiinni vaan ja leimalle,sähköjä pitää vähän tehdä mutta muuten on tosi simppeli homma kun tuo kadetti on jo valmiiksi isolohko.
No ellen nyt saa tota mitenkään normaalisti toimimaan,ni kyllä se kone varmaan vaihdetaan 
Opel Kadett E 1.8i GT -89
Onhan noissa aina omansa.ja jos kaikki alkais kirjotteeleen mitä korjailee itekkin ni kyllä ei loppua tuu noitten kanssa.mut se riippuu itestäs ja millai saat sen toimimaan.ja missä kunnossa se on lopulta.pääsethän sillä kuitenkin sit kun toimimaan alkaa jonkun aikaa ainakin ja voit suunnitella sitä toista sit sen jälkeen kun tuosta lopullisesti loppuu mielenkiinto tai meno.sithän sulla jää 1,8 kansi ,nokka, imusarja tuosta virityksenä 2.0 lohkoon.Mutta aina on hommaa,teit niin tai näin.sitä on auto harrastus.Kimi 87 kirjoitti:No ellen nyt saa tota mitenkään normaalisti toimimaan,ni kyllä se kone varmaan vaihdetaan

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
No eipä tuosta 18SE koneesta oikeastaan muuta viriosaksi ajateltavaa jää kuin pienempi palotilallinen kansi.
Imusarjahan on sama kuin 2.0 koneessa,ruisku vain on eri tuossa taitaa olla Le3 jetronic ja 2.0 on sitten motronic.
Imusarjahan on sama kuin 2.0 koneessa,ruisku vain on eri tuossa taitaa olla Le3 jetronic ja 2.0 on sitten motronic.
No taas mennään asoiden adellä,mut sen 1,8 sarjanhan tarvii siihen kanteen,kun 2,0,eikäy tietääkseni.ruiskuhan vaihtuu tietysti jos aikoo muutosta tehä.Ja nokka,eikös se oo tiukempi just 1,8 sissa.?E:tais olla identtiset 2.0 ;laan.En mä muista miks sen siihen moni lykkää.telwin kirjoitti:No eipä tuosta 18SE koneesta oikeastaan muuta viriosaksi ajateltavaa jää kuin pienempi palotilallinen kansi.

Voi...v että on vaikeaa tajuta 18 SE ja 18E koneen erot...
Kun tuossa 1.8 GT:ssä sattuu olemaan tuo 18SE kone ja siinä ON sama imusarja kuin 2.0 koneessa.
Ainoa ero on kannen palotilan koossa,ja voi venttiileissäkin olla jotain pientä eroa.
Josko tk vähän miettisi ennenkuin suoltaa tuota tekstiä sivukaupalla.
Ja anteeksi tämä menee nyt aikapahasti OT:ksi...
Kun tuossa 1.8 GT:ssä sattuu olemaan tuo 18SE kone ja siinä ON sama imusarja kuin 2.0 koneessa.
Ainoa ero on kannen palotilan koossa,ja voi venttiileissäkin olla jotain pientä eroa.
Joo täytyy varmaan miettiä,kun en oo ollenkaan miettinyt mitään.Oon kuitenkin tässäkin alusta asti ollu yrittämässä auttaa ja saada neuvottua.Oma neuvos kun et viittinyt ees lukee alusta,niin" vaiha kone vaan suoraan".Ei sun tarvii lukee mun kirjotuksia jos se noin vaikeeks olon tekee.telwin kirjoitti:Voi...v että on vaikeaa tajuta 18 SE ja 18E koneen erot...![]()
Kun tuossa 1.8 GT:ssä sattuu olemaan tuo 18SE kone ja siinä ON sama imusarja kuin 2.0 koneessa.![]()

Sopiiko, että keskitetään voimavarat pelkästään siihen, että voidaan auttaa topicin aloittajaa löytämään ratkaisun ongelmaansa? Ei herneitä, kiitos. Tsemppiä kaikille 
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Kyllä 
Mulle ainakin.tässä mitään muuta ongelmaa mulla ainakaan oo ,kun auton vikaVsq kirjoitti:Sopiiko, että keskitetään voimavarat pelkästään siihen, että voidaan auttaa topicin aloittajaa löytämään ratkaisun ongelmaansa? Ei herneitä, kiitos. Tsemppiä kaikille

Itse suosittelisin että mittaat sen latausjännitteen suoraan laturin + navasta ja sen jälkeen akulta.
Jos laturilta tulee se liki 14v ja akulle voltin verran vähemmän suosittelisin vaihtamaan laturilta startille tulevan kaapelin ja samoin startin ja akun välisen kaapelin.
Itse olen törmännyt pariinkin kadettiin missä hävisi reilu voltti latausjännitteestä tuonne kaapeleihin.
Jos uudet kaapelitkaan ei auta tuon jännitteen ylhäällä pysymiseen niin sitten olisi aiheellista vaihtaa se laturi.
Kyllä tuon latausjännitteen pitäisi kierroksilla nousta suuremmaksi kuin 13,15v vaikka olisi kaikki mahdollinen kuormitus päällä.
Suotavaa olisi että jännite pysyisi jossain 13.5-14v paikkeilla säätimestä riippuen.
Tulppien kastelu todennäköisesti johtuu siitä että jännite putoaa liian alas ja kipinä ei ole riittävän tehokas sytyttämään seosta.
Työnnettäessä auto käyntiin startti ei ota virtaa ja näinollen kipinä on tehokkaampi ja seos syttyy paremmin.
Joten jos starttikin on jo ehtoopuolella niin voisi olla hyvä vaihtaa sekin,startissa saattaa käynnistettäessä ankkuri ottaa hieman kenttään kiinni ja näin ollen virta ei tahdo riittää.
Vielä tuohon akun purkamiseen,onko autossa stereot,vahvistimia ?
Jos on saattaa purkaa myös sitä kautta.
Jos laturilta tulee se liki 14v ja akulle voltin verran vähemmän suosittelisin vaihtamaan laturilta startille tulevan kaapelin ja samoin startin ja akun välisen kaapelin.
Itse olen törmännyt pariinkin kadettiin missä hävisi reilu voltti latausjännitteestä tuonne kaapeleihin.
Jos uudet kaapelitkaan ei auta tuon jännitteen ylhäällä pysymiseen niin sitten olisi aiheellista vaihtaa se laturi.
Kyllä tuon latausjännitteen pitäisi kierroksilla nousta suuremmaksi kuin 13,15v vaikka olisi kaikki mahdollinen kuormitus päällä.
Suotavaa olisi että jännite pysyisi jossain 13.5-14v paikkeilla säätimestä riippuen.
Tulppien kastelu todennäköisesti johtuu siitä että jännite putoaa liian alas ja kipinä ei ole riittävän tehokas sytyttämään seosta.
Työnnettäessä auto käyntiin startti ei ota virtaa ja näinollen kipinä on tehokkaampi ja seos syttyy paremmin.
Joten jos starttikin on jo ehtoopuolella niin voisi olla hyvä vaihtaa sekin,startissa saattaa käynnistettäessä ankkuri ottaa hieman kenttään kiinni ja näin ollen virta ei tahdo riittää.
Noita kaikkia tossa matkan varrella on koitettu mittailla ja laturin arvot siellä rajamailla,mutta kuitenkin verrattavissa moniin mitkä mittauksissa käyneet ja toimivia.Tuo ainut kun ei oo oikeen saanut selvää että purkaako se akku silloon kun kengät irti,ni purkautuuko itsestään.jolloin se vika jäisi siihen akkuun.Toki osat on vanhoja ja virran kulku heikompaa.Laturin purkumittaus nyt ilmeisimmin saatu selville ettei pura sieltä.starttia oli viimeseks eliminoimassa.kun ei tiiä sitä paljonko purkaa,valon palaminen himmeänä kyllä kello,stereon muistikin aikaan saa.telwin kirjoitti:Itse suosittelisin että mittaat sen latausjännitteen suoraan laturin + navasta ja sen jälkeen akulta.
Jos akku laturi irrallinen,niin laita latautumaan ja jos paremmin toimis irrallaan ladatussa,jos se ottaa ees virtaa tarpeeks vastaan.

Mutta jos lataus ajonkin aikana putoaa tuonne 13,15v ja ajo on lyhyttä kaupunkiajoa suurella kulutuksella niin ei se akku ehdi varautua täyteen missään vaiheessa.
Joo jos akun jännite putoaa alle 12v vaikka kengät on irti niin silloin kyllä on akussa vikaa.
Joo jos akun jännite putoaa alle 12v vaikka kengät on irti niin silloin kyllä on akussa vikaa.