Pettikö pumppu ( VP44) ?
Re: Pettikö pumppu ( VP44) ?
Nopeusennätystä ei tullut, mutta pumpunrunko vaihdettu ja korjattuun boksiin kiertokulma-anturi tästä vaihdokista. Kone käy, mutta keksi nyt alkaa polttamaan ahtopaineanturin vikavaloa P1125 muistaakseni. Mikä olisi rikkonut anturin itsekseen? Tuossa taitaa olla sähköissä vikaa, kun vaikuttaa, että hehkutuskäskyä ei saada perille. Eli starttaa todella huonosti, mutta lämpötunnistin irrotettuna hyrähtää heti.
No tuo ahtopaineanturin vikakoodi jää sinne jos konetta pyörittää epähuomiossa liitin irti,itselle käynyt noin.Tuollainen hehkutuskäskyyn reagoimattomuus voi olla lievä ecu vikakin,joutuuehkä virittämällä tuon korjaamaan jos ei vika selviä.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Höh, tuo painevikahan oli irrotettu johto hukkaportin solenoidista
Vielä tulee käynnistettäessä P1335, mutta ei jää aktiiviseksi. Tässä tosiaan voipi olla sähköissä nirhaumia tai sitten ecussa, kun flektiä pyörittävä sähkö katosi jo pari vuotta sitten 
Tuo P1335 tulee käynnistyksessä takasin ja kone käynnistyy jotenkin vaivasesti suoraan tyhjäkäyntikierroksille. Johtuneeko itse tinatusta käytetystä kiertokulma-anturista
Parin sekunnin empimisen jälkeen käy normaalisti (alkaa reagoida kaasupolkimeen), ottaa kierroksia ja vetää kuin pieni eläin. Ahdon huiput 1,3 bar (pyyntö 0,9bar).
onko ykk anturi oikein, pultti kiritty, ei kahta o-rengasta välissä yms..
aikoinaan mulla heitteli käynnistyksessä tuota koodia, mutta hävisi heti käynnistyttyään. oli 2 o-rengasta tiivistämässä jollonka kärkiväli kasvaa liian suureksi hammaspyörän ja anturin välissä
aikoinaan mulla heitteli käynnistyksessä tuota koodia, mutta hävisi heti käynnistyttyään. oli 2 o-rengasta tiivistämässä jollonka kärkiväli kasvaa liian suureksi hammaspyörän ja anturin välissä
Astra H caravan -04 1.9cdti
Commodore a coupe -69 3.0i
Käytin eilen irti ja putsasin paikkoja, jos vaikka olisi jäänyt jotain väliin, mutta ei vaikuttanut mitään. Mistä sinne toinen o-rengas tulisi, kun saman anturi ruuvaan takasin? Yksi ruskea siinä anturipulikan kaulalla kyllä oli. Käytös on juuri samanlainen kuin yllä lainatussa.jarppav kirjoitti:onko ykk anturi oikein, pultti kiritty, ei kahta o-rengasta välissä yms..
jos ois vaihdettu anturi niin silloin vois jäädä se vanha o-rengas sinne lohkonpuolelle..rgs1 kirjoitti:Mistä sinne toinen o-rengas tulisi, kun saman anturi ruuvaan takasin?
jos huvittaa mittailla niin tässä tuohon vikaan mittauksia
Mittaa jännite seuraavien liitinnapojen välillä: syt virrta päällä
K70 Ohjainlaite - diesel
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 90(40P)
&
Maatto
-pienempi kuin 0,3 V
K70 Ohjainlaite - diesel
&
Maatto
-suurempi kuin 500 kOhm
K70 Ohjainlaite - diesel
&
K70 Ohjainlaite - diesel
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 98(40P)
-800 ... 1100 Ohm (sama pitäisi tulla ykk anturin pinneistä, en muista mistä niistä..)
Kytke yleismittari vaihtovirran mittausta varten.
Mittaa jännite seuraavien liitinnapojen välillä:
K70 Ohjainlaite - diesel
&
K70 Ohjainlaite - diesel
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 98(40P)
Virta-avain virtalukossa asennossa III
Ohje:
Moottori ei käynnisty.
-suurempi kuin 0,5 V

Astra H caravan -04 1.9cdti
Epäilykset kohdistuu itse tinattuun kiertokulmaanturiin,mulle tinasi Malassu tuon kuulemma laittaa vielä lakan päälle.Natsat on niin pienet että itse ajattelin että tuo tinaus ei multa kyllä onnistu.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Astra G 1.6 8V
En minä tuota nastojen pienuutta osannut epäillä, kun ei tarvinnut kirveen kokoisella kolvilla turata. Folioon tinaaminen voisi ollakin kyseenalaista, mutta mikä sen liitoksen parin sekunnin jälkeen korjaisi? Lakkaakin töhötin.
Onko tosi ettei näissä ole tankissa erillistä siirtopumppua ja auto on siis 2.0dti veera -97 farkku ? Huoltomies väittää että joissain malleissa siirtopumppu olisi ? Auto ei siis lähe käyntiin..löpöä ei tule suodatinkupille asti ja huoltomies epäilee että siirtopumppu ois sökö. Itestä vaikuttaa kuitenkin syöttöpumppu vialta ja kuitenkin kilsoja on jo 450tkm alkuperäsellä takana. Veikkaan että n. kuukausi sitten tehty pa-suodattimen vaihto oli pumpulle se viiminen niitti
.
Ei ole tuossa siirtopumppua,ei noita huoltomiehiä kannata uskoa
Millaisia vikakoodeja antaa?Aika hyvin kesti pumppu vuodet-ajomäärä,,ellei joskus aiemmin ollut jo vaihdettu.
Millaisia vikakoodeja antaa?Aika hyvin kesti pumppu vuodet-ajomäärä,,ellei joskus aiemmin ollut jo vaihdettu.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Astra G 1.6 8V
No sitähän minäkin ettei pitäis olla
. Autosta on nyt saatu yks ainoa vikakoodi ja se oli hehkun lämpötilanturin. Anturi vaihdettu, eikä käynnisty. Muita vikakoodeja eivät ole saaneet irti. Voi olla ettei pojilla ole kunnon vikakoodien lukulaitetta. Ainoa mikä tekee asian vaikeaksi on että lähimpään kunnon korjaamoon on 300km
ja ite olen 400km päässä. Hinaamallahan tuo pitäis lähtiä käyntiin jos pumppu ei ole sökö ja kyseessä ois vaan pahimman sortin ilmavaiva ? Pumppu on kyllä alkuperäinen koska löytyy uudesta asti huoltohistoria.
Ei ne aina anna vikakoodia,tai sitten viallinen ecu antaa jonkun aiheettoman vikakoodin.zeimi kirjoitti:No sitähän minäkin ettei pitäis olla. Autosta on nyt saatu yks ainoa vikakoodi ja se oli hehkun lämpötilanturin. Anturi vaihdettu, eikä käynnisty. Muita vikakoodeja eivät ole saaneet irti. Voi olla ettei pojilla ole kunnon vikakoodien lukulaitetta. Ainoa mikä tekee asian vaikeaksi on että lähimpään kunnon korjaamoon on 300km
ja ite olen 400km päässä. Hinaamallahan tuo pitäis lähtiä käyntiin jos pumppu ei ole sökö ja kyseessä ois vaan pahimman sortin ilmavaiva ? Pumppu on kyllä alkuperäinen koska löytyy uudesta asti huoltohistoria.
Opcomilla vois kokeilla ja pyörittää startilla,näkisi syötön määrän ja tuleeko pyörintätietoa pumpulta.Kyllähän tuon boxin varmaan Malassu saa korjattua,saat sen paranneltuna takaisin eikä tarvi enää leviämistä pelätä
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Astra G 1.6 8V
Mietin vain että jos siitä pumpusta on se ennakonsäädinkin jumissa niin sittenhän ei aivojen korjaus paljoa helpota, vaan tarvis koko pumppu vaihtaa
?
Onkos tämä DTL:lä. Silloin saattaa pumpun korjaus olla vaikeampaa. Tarvittaisi vähintään puoli-ilmainen vaihtari 
E: onhan tuo Malassu näköjään saanut tämän ketjun aloittajan ainakin liikkeelle
E: onhan tuo Malassu näköjään saanut tämän ketjun aloittajan ainakin liikkeelle