Calibra Turbo FWD *Lumikki*

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Mixu_N
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Re: Calibra Turbo 2wd (uusia kuvia 27.4.2010)

Viesti Kirjoittaja Mixu_N »

No niin, homma hieman edisty ja samalla karkas käsistä, eli auto päätettiin ylimaalata kokonaan. Nyt vaan sitten kaikki mahdolliset vinkit ja sudenkuopat tähän ettei sitten jälkeenpäin huudella että "olisit tehnyt sen noin, eikä näin!" :arque:

Eilen tapahtu jonkin verran, puskureita modattiin sopiviksi; etupuskuria hieman koverrettiin sisäpuolelta jotta se mahtui tuon isomman välijäähyn kanssa paikalleen, takapuskinta taasen sorvattiin pakoputken kohdalta jotta se istuisi ja hyvin näytti istuvankin.

Auton oikean puolen pohjat on liki saatu tehtyä ja ehkä tänään tarttis alkaa ropeltaa vasenta puolta... Mikäli tästä krapulasta selviää... Sanotaan näin että "Pori oli jälleen vauhdissa..."

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva Ja loppuun hieman Pinohiiren Corsan mallailua...
Ex - Opel Calibra C20LET FWD -92 0-402m 14s / 177km/h, 0-1609m 231km/h
Opel Vectra C 2.8t
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Re: Calibra Turbo 2wd "K.I.T.T.I" (uuet kuvat 7.5.2010)

Viesti Kirjoittaja madi »

mitä suakaan hyövää neuvoa kun teet kuitenkin toisin :)
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
Mixu_N
OCF Member
OCF Member
Viesti:

No niin, nyt autoa on hiottu vielä enemmän ja pikku yksityiskohtia vaille valmista maalaukseen. Huomenna voisi sitten työpäivän jälkee nysvätä noi kaikki pikku kolot käsin kuntoon. Toivossa on hyvä elää.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Opel Vectra C 2.8t
Säpä
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Säpä »

Eipä tässä vaiheessa enää voi ku yhen vinkin antaa eli jos maalautat auton maalaamossa ni itse en ainakaan antas uunittaa maalausta kovin lämpimässä ihan vaan sen takia ettei noi kaarien liimaus porsi vituiks. Tämä vaan sen takia ku oon itse nähny kuinka siinä voi käydä (kyseessä oli autoliikkeen ammatti maalaamo).
Frontera b 4x4 3.2 V6 -00, Vectra c 2.2 dti farkkupaku, 3 X Omega b MV6, Vectra A 4x4 -94, Vectra 2000 4x4, Ascona B 2.2E -77, 2x Ascona B -78 2.2E ja 2.0.
Mixu_N
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Säpä kirjoitti:Eipä tässä vaiheessa enää voi ku yhen vinkin antaa eli jos maalautat auton maalaamossa ni itse en ainakaan antas uunittaa maalausta kovin lämpimässä ihan vaan sen takia ettei noi kaarien liimaus porsi vituiks. Tämä vaan sen takia ku oon itse nähny kuinka siinä voi käydä (kyseessä oli autoliikkeen ammatti maalaamo).

Juu, eipä mitään

Mä olen ajattelut maalaavani auton ihan itse kaverin avulla omassa tallissa. Se on kumminkin suht suotuinen paikka siihen hommaan (muovimatto lattiassa, koneellinen ilmanvaihto, tilava ja saa vaikka 40 asteiseksi). Katsotaan mitä sit saadaan aikaseks... Ainakin pari kokeilua vielä tulee halvemmaksi kuin käyttää maalarilla, jos kolmas yritys menee jo vituiks, niin sitten pitänee viedä jollekulle... :P Ja eikä tohon ole kerran tulossa mitään ultrablingoblongoshinymuthafucka-kiilleväriä, vaan pentti-perus-valkonen, niin ylivoimaisesta keikasta ei voi olla kyse.
Opel Vectra C 2.8t
Keme
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Keme »

Säpä kirjoitti:en ainakaan antas uunittaa maalausta kovin lämpimässä ihan vaan sen takia ettei noi kaarien liimaus porsi vituiks.
Mitenkäs kuumia noi uunit sit o ja mitenkä kuumia noi pintapellit on, jos kesällä paistaa aurinko täydeltä terältä parkissa olevan auton kupeeseen vaikka useampia tunteja?

Ei hyvin tehdyn liimauksen pitäs kyllä olla yhtään milläsäkkään tommosista pikku lämpötilavaihteluista.
JEEEEEEEEEEEEE!
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Keme kirjoitti:
Säpä kirjoitti:en ainakaan antas uunittaa maalausta kovin lämpimässä ihan vaan sen takia ettei noi kaarien liimaus porsi vituiks.
Mitenkäs kuumia noi uunit sit o ja mitenkä kuumia noi pintapellit on, jos kesällä paistaa aurinko täydeltä terältä parkissa olevan auton kupeeseen vaikka useampia tunteja?

Ei hyvin tehdyn liimauksen pitäs kyllä olla yhtään milläsäkkään tommosista pikku lämpötilavaihteluista.
oikea peltiliima ei olekkaan vaan tuollainen sikamassa kyl nousee heti uunituksessa vituiksi. Lämmöt uunissa on joku 60-70e astetta
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Noissa 1K-liimoissakin on yleensä lämpötilankesto -40 - +120 astetta niin luulisi ettei se +60 astetta aiheuta vielä mitään toimenpiteitä.
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Enochian kirjoitti:Noissa 1K-liimoissakin on yleensä lämpötilankesto -40 - +120 astetta niin luulisi ettei se +60 astetta aiheuta vielä mitään toimenpiteitä.
ei muutaku kokeileen ;)
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
MarkuzT
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MarkuzT »

luulin jo että ritari ässä calikkaa rakennellaan ku tekstinä toi K.I.T.T.I :lollis:
Opel Omega B1 x20se -96 Caravan
Säpä
OCF Member
OCF Member

Mixu_N kirjoitti: Juu, eipä mitään

Mä olen ajattelut maalaavani auton ihan itse kaverin avulla omassa tallissa. Se on kumminkin suht suotuinen paikka siihen hommaan (muovimatto lattiassa, koneellinen ilmanvaihto, tilava ja saa vaikka 40 asteiseksi). Katsotaan mitä sit saadaan aikaseks... Ainakin pari kokeilua vielä tulee halvemmaksi kuin käyttää maalarilla, jos kolmas yritys menee jo vituiks, niin sitten pitänee viedä jollekulle... :P Ja eikä tohon ole kerran tulossa mitään ultrablingoblongoshinymuthafucka-kiilleväriä, vaan pentti-perus-valkonen, niin ylivoimaisesta keikasta ei voi olla kyse.
Kyl siit hyvä tulee ku ei ahnehdi ja valaistus pitää olla hyvä myös kyljille ni se helpottaa niiden maalaamista ku näkee missä sumuraja menee.
Frontera b 4x4 3.2 V6 -00, Vectra c 2.2 dti farkkupaku, 3 X Omega b MV6, Vectra A 4x4 -94, Vectra 2000 4x4, Ascona B 2.2E -77, 2x Ascona B -78 2.2E ja 2.0.
Mixu_N
OCF Member
OCF Member
Viesti:

JJ kirjoitti:
Keme kirjoitti:

oikea peltiliima ei olekkaan vaan tuollainen sikamassa kyl nousee heti uunituksessa vituiksi. Lämmöt uunissa on joku 60-70e astetta
Kovasti kyllä vakuuttelivat tuon liiman kestävyydestä ja sopivuudesta tuohon hommaan. Aika sen sit näyttää että miten kestää ja sitten harjoitellaan uusiks jos menee vituiks ajan myötä. Oppirahojahan nuo ovat sitten siinä vaiheessa ja on mua varoitettu, mutta itellä on usko kova. =)
Opel Vectra C 2.8t
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

Ei kait tohon maalaukseen mitään tyhjentävää voi sanoa. Mutta huolellisesti, ja lämpötilat kohdalleen, varsinkin maalauksessa. Maalimyyjä kertoo oikeat lämpötilat ja niitä kannattaa noudattaa. Sillä ns. uunitus lämpötilla kun ei vaikutet muuhun kuin kuivumis aikaan. Eli vaikka 20 astetta passaa jos aikaa on, mutta vaihdella lämpötilan ei kestä kuivumisen aikana.
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Ja tallin kosteuttakin kannattaa hieman tarkkailla ennen maalaamiseen ryhtymistä.
Säpä
OCF Member
OCF Member

Kannattaa laittaa talli lämpimäksi vuorokautta aijemmin ja samalla puhaltaa paineilmalla pölyt katoista ja seinistä ym. Itse olen joko kastellut tallin lattian ennen maalausta tai laittanut uuden puhtaan pressun auton alle ettei sieltä nouse pölyä maalipintaan. Se valaistun on yks tärkeimmistä vasta-alottelevalle ja maalikerrosten väli kuivumis ajat.
Vastaa Viestiin