Megasquirt

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Omega-3000
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 91
Liittynyt: 03 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Omega-3000 »

Onko joku tethnyt kyseistä laitetta Opelin x25xe koneeseen. Lähinnä mietityttää tuo boksin liitin ja johtosarja, että käykö se tuohon Opelin liittimeen suoraan? Ja toimiiko täten kaikki mittarit, anturit yms? Vai tarviiko sen kans kikkailla kuin paljon?
Lehtonen
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 268
Liittynyt: 11 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Lehtonen »

Ei millään pahalla, mutta jos tietotaito tolla tasolla niin kannattaa unohtaa se mega... Miksi se edes pitäisi siihen saada?
päälikkö
'Senator'
'Senator'
Viestit: 369
Liittynyt: 24 Helmi 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja päälikkö »

yleensä jos tollasta meinaa asentaa niin mikään ei mee suoraan paikoille vaan näpräämistä on ja paljon -(z)- -(z)- :lol:
Omega-3000
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 91
Liittynyt: 03 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Omega-3000 »

No kyseiseen laitteeseen en ole perehtynyt, mutta työn alla on x25xe moottori johon tulee avarretut kannet, jyrkemmät nokat ym. Ja yksi vaihtoehto olisi säätää auto juurikin megasquirtin avulla. Elektroniikka-alan tunnen varmasti paremmin kuin herra lehtonen, mutta megasquirt on uusi tuttavuus, joten jos joku tietää nämä liitin asiat niin voisi ne kertoa ihan vittuilemata..
ascona_hx40
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: garage
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ascona_hx40 »

Ei tuossa Lehtosen kommentissa ollut pätkääkään vittuilua. Autoelektroniikkaan hiemankin perehtynyt henkilö tajuaa, että boxi ei käy suoraan auton johtosarjaan eikä kaikki anturit välttämättä toimi out of the box. Ellei ole perehtynyt autoelektroniikkaan ja moottorin ohjauksen perusteisiin niin kannattaa valita muu tie kuin megasquirt.

Jotkut ecu-valmistajat ovat tehneet bolt-on kittejä joihinkin moottoreihin, mutta Opelin V6seen en ole nähnyt missään tarjolla moista.
Tonskulus
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 236
Liittynyt: 27 Kesä 2005, 20:45
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Tonskulus »

Asensin le-jetronicin tilalle, 30E kuutoseen, megasquirtin käyttäen hyödyksi alkuperäistä johdotusta. Vaihto kesti n.2 tuntia.
Kaasuläpän kytkimen tilalle potikka ja ilmamäärämittarin tilalle imuilman lämpötila-anturi. Eli aikalailla helposti ja kivuttomasti tuo projekti sujui.
Ei tarvitse isompia muutoksia itse ruiskuun siis tehdä. Nyt vaan kovaa säätöä vielä edessä :)
Monellaisii takaveto-ooppelei ollunnaa
Jani Mukkala
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1077
Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

Ihan mielenkiinnosta että onkohan kukaan vielä laittnut tuota MS:ää opelin v-6:n?
Vastaa Viestiin