CIH R6 -Koneiden viritys
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Alkoi sen verran vaivata että kävin oikein mittaamassa ja jos nyt oikeat nastat sattui mistä mittasin niin C30NE:n versio näytti kiinni 140 ohm ja C30SE:n 180ohm.
Sama numero niissä on kuitenkin molemmissa päällä joten siitä voisi näin maalaisjärjellä ajatella että ovat täysin sama osa.
Sama numero niissä on kuitenkin molemmissa päällä joten siitä voisi näin maalaisjärjellä ajatella että ovat täysin sama osa.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
Mul oli ainaki erinumerot just niissä hiililevyissä.. siis se nelinumeroinen luku. Runkohan niissä on sama mutta vastusarvot eri, aivan.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Niin ja alkuperäinen on aivan ehyt ja hyvä... kuhan kokeilin kun sattui sellainen ylimääräisenä olemaan.. Vastaa ehkä hieman vaisummin kaasuun mutta ainakin näin 2päivän ajolla näyttäisi vievän vähemmän soppaa..P. Lanttola kirjoitti:Eli vanha oli kulunut? Kun noissahan on sama ilmamäärämittari.Virimies kirjoitti:C30NE ilmämäärämittariin vaihdoin C30SE -koneen hiililevyn -> Kulutus tippui
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
ok. kävin tänään penkissä ja tulos oli
156Hv--->~180Hv ja vääntöä ~250Nm ~4000rpm
Seokset olivat kohdillaan ja auto oli melkein vähäpäästöinen vaikka ei ole kateja
Auto on C30LE ja paljonkos siinä on vakiona vääntöä, kun ei ole mitään hajua?
Autoon on tehty seuraavaa:
Kansi Kansisetilla, joka sisälsi about seuraavaa
Kannen madallus
Kanavien kohdistaminen
Venttiilit vaihdettu isommiksi
vaihdettu 24V omegan nokka-akseli
Suorat putket ilman katteja
ilmanputsariboxissa parempi suodatin ja puskurita menee 120mm putki suoraan boxiin kiinni
Kysymys onkin kun ei oikein itsellä ole tietoa, että mitäs kannattaisi seuraavaksi tehdä, että saisi noi lukemat kutakuikin
200Hp / 300Nm
Tarvitseeko omegan boxia ohjelmoida uudestaan jos vien nokan Koneistamoon ja pyydän niitä jyrkentämään sitä hiukan?
Auttaako isompi välijäähdytin mitään vapaastihengittävässä autossa?
Pitäisikö kaataa hieman viskiä bensan sekaan ?
Onko vapaavirtaus suodatin parempi kuin mun oma viritelmä?
Autosta voisi tietysti tehdä 4.0 litraisen, mutta tarvitaanko kiertokangen vaihdon yhteydessä tehdä jotain muuta osien vaihtoja?
Eiköhän siinä ole guruille tarpeeksi kysymksiä näin tiistai illaksi. Kiitoksia jo etukääten vastauksista. Kesä tuli ja auto lakkasi kulkemasta
156Hv--->~180Hv ja vääntöä ~250Nm ~4000rpm
Seokset olivat kohdillaan ja auto oli melkein vähäpäästöinen vaikka ei ole kateja
Auto on C30LE ja paljonkos siinä on vakiona vääntöä, kun ei ole mitään hajua?
Autoon on tehty seuraavaa:
Kansi Kansisetilla, joka sisälsi about seuraavaa
Kannen madallus
Kanavien kohdistaminen
Venttiilit vaihdettu isommiksi
vaihdettu 24V omegan nokka-akseli
Suorat putket ilman katteja
ilmanputsariboxissa parempi suodatin ja puskurita menee 120mm putki suoraan boxiin kiinni
Kysymys onkin kun ei oikein itsellä ole tietoa, että mitäs kannattaisi seuraavaksi tehdä, että saisi noi lukemat kutakuikin
200Hp / 300Nm
Tarvitseeko omegan boxia ohjelmoida uudestaan jos vien nokan Koneistamoon ja pyydän niitä jyrkentämään sitä hiukan?
Auttaako isompi välijäähdytin mitään vapaastihengittävässä autossa?
Pitäisikö kaataa hieman viskiä bensan sekaan ?
Onko vapaavirtaus suodatin parempi kuin mun oma viritelmä?
Autosta voisi tietysti tehdä 4.0 litraisen, mutta tarvitaanko kiertokangen vaihdon yhteydessä tehdä jotain muuta osien vaihtoja?
Eiköhän siinä ole guruille tarpeeksi kysymksiä näin tiistai illaksi. Kiitoksia jo etukääten vastauksista. Kesä tuli ja auto lakkasi kulkemasta
"Tykkään dokaa Visalla ja liikkuu iteäni isompien naisten kanssa."
jopi kirjoitti:
"1."vaihdettu 24V omegan nokka-akseli
"2."Kysymys onkin kun ei oikein itsellä ole tietoa, että mitäs kannattaisi seuraavaksi tehdä, että saisi noi lukemat kutakuikin
200Hp / 300Nm
"3."Auttaako isompi välijäähdytin mitään vapaastihengittävässä autossa?
Pitäisikö kaataa hieman viskiä bensan sekaan ?
"4."Autosta voisi tietysti tehdä 4.0 litraisen, mutta tarvitaanko kiertokangen vaihdon yhteydessä tehdä jotain muuta osien vaihtoja?
"5."Onko vapaavirtaus suodatin parempi kuin mun oma viritelmä?
"6."Eiköhän siinä ole guruille tarpeeksi kysymksiä näin tiistai illaksi. Kiitoksia jo etukääten vastauksista. Kesä tuli ja auto lakkasi kulkemasta
Vastauksia:
1. Ennennäkemätöntä ..luulisin..
2. Vaihda vaikka vakio nokka takaisin..
3. Ei sinne varmaankaan enään isompaa kannata laittaa, ellei sinun puskurisi takana ole n. +300 asteista ilmaa.. Viskiä voisit kokeilla ja käydä penkillä katsomassa tulokset ihan mielenkiinnosta..
4. Kannattaa sinne varmaan kampiakselikin vaihtaa, sekä viisi muuta kiertokankea.
5. Luulisin, jos oma viritelmäsi koostuu välijäähdyttimestä ja 120mm letkusta
6. Joo.. Kyllä näillä kysymyksillä yöunet menettää...
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
-
- 'Senator'
- Viestit: 574
- Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: garage
- Viesti:
no hö...
ja siis on korvattu se 3000 alkuperäinen putki, joka tulee siitä puskurin takaa ilmanputsari boxiin kiinni, isommalla. Ei saa vinoilla. Mun koulussa ei ollut auton asennus linjaa ja kaikkea ei voi ekalla kertaa tietää.
Ihan asiallisia vastauksiakin saa antaa, jos nyt vaikka sattuisikin olemaan niin, että olen esittänyt asiat hieman hömelösti...
ja siis on korvattu se 3000 alkuperäinen putki, joka tulee siitä puskurin takaa ilmanputsari boxiin kiinni, isommalla. Ei saa vinoilla. Mun koulussa ei ollut auton asennus linjaa ja kaikkea ei voi ekalla kertaa tietää.
Ihan asiallisia vastauksiakin saa antaa, jos nyt vaikka sattuisikin olemaan niin, että olen esittänyt asiat hieman hömelösti...
"Tykkään dokaa Visalla ja liikkuu iteäni isompien naisten kanssa."
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
No en ruvennut niitä aukomaan, mun kaaliin ei vaan meinannut millään mahtua että niissä on kopassa sama numero vaikka vastusarvo on eri...Realsanta kirjoitti:siis siinä piirilevyssä on sama numero? en tarkoita mitään mittarin kantta sitte on ihme homma jos sama nro on piirilevyssä ja antaa eri arvoa
Ajatellaanpa vaikka että joku tilaa tuolla numerolla uuden ilmamäärämittarin niin mistäs sitä tietää kumman version saa?
niinpä niin aivan ei käyny taas mun mielessä tuo varmaa kyllä kysyy et onko 12v vai 24v kone kai? tai no ei tiedä aika rahamies pitää olla jos uuden ostaaAjatellaanpa vaikka että joku tilaa tuolla numerolla uuden ilmamäärämittarin niin mistäs sitä tietää kumman version saa?
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben