CIH R6 -Koneiden viritys
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4174
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Nostetaan tätäkin pitkästä aikaa kun luin läpi ja kysyttävää jäi. Suunnitelmissa matkalaukun pakokaasuahtaminen; 30le aihiona, jos tuohon etsisi isompiventtiilisen c30ne kannen niin ilmeisesti yhä puristukset jotain 9 luokkaa..? (Puhtaasti arvailtuna) Vai kannattaako vaihtaa myös (c)30ne alakerta? Kanavien kohdistus ja siistintä. Turbovehkeiden nokka-akseliasiat mulle vähän vieraita, vain käsitys jäänyt että miedolla mennään vs. Vaparit, mutta minkälainen olisi se hyvä? Säädettävä moottorinohjaus aikeissa kyllä, mutta paljoa 2k päälle rahua tuohon en järkeä näe enää sijoittaa kun 300-400hp saa sillä rahalla jo helpomminkin. Lähinnä nostalgiasyistä tuota moottoria meinasin vielä tuolla pitää. Auto on '88 Senator.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Ihan ok puristussuhde nykypäivänä. Säätö järjen kanssa, ni toimii hienosti ja kestää. Toimii ihan bensallakin.
Se vakio on täysin hyvä ja 100% toimiva myös ahtimen kanssa.
Toi säädettävä moottorinohjaus on tärkeä ja sen säädöt vielä tärkeämmät. Säädöillä se moottorin kesto tehdään. Oman mielenkiinnon ja harrastuneisuuden mukaan vaan valitsee sopivan purkin. Speeduino tai Mega ajaa täysin saman asian kuin merkkipurkit.
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Männät on pehmeet, ei kestä juuri ahtamista.
Eikö C30LE:ssä oo vielä matalampi puristus mitä 9,0
Eikö C30LE:ssä oo vielä matalampi puristus mitä 9,0
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4174
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Käsitin että 30le puristukset olisivat luokkaa 8,5 ja 30ne jotain 9,2-9,5 hujakoilla, eroja männissä ja palotiloissa. Joten kummastakaan mitään enempää tietämättä ynnäilin mutuna tuon 9 keskiarvon Mäntäpäivitys tuo lisää kuluja ja työtä, mutta toisaalta ei kai sit kannata huonoa rikottavaksi rakennella kun rahaa ja vaivaa menee anyway, joten mitkä olisivat paremmat? Vai suoraan jokin muu alakerta?
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Kyllä se vakiomännillä nipussa pysyy, jos ajaa järkipaineilla ja säädöt kohdallaan.
Ascona -72
Kadett E "gsi 16v"
Lotus Omega
Kadett E "gsi 16v"
Lotus Omega
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Mulla ainakin tuo hukan entinen commodore,kestänyt 3l ahdettuna vakiomännillä ja veiveillä kilon paineilla ajella. Sylinterit kunnossa,kannesta yks keinu kaput,muuten ei moitittavaa. Nyt kansi työnalle,alakertaan takorojut,ja remmille pakokaasuhyrrä kaveriks. Mistäs kestävää palikkaa tuonne kansiosastolle?
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Eihän tuohon tarvita kuin sopiva ahdin, vakiopakosarjoihin tehdyt jatkeet, pakoputki, biltema-välijäähdytin, ahtoputket ja dumppi, Volvon vihreät suuttimet, joku moottoriohjauspurkki. 0,7bar ahtoa ja kunnolliset säädöt.JNN kirjoitti: ↑14 Marras 2022, 12:07 Nostetaan tätäkin pitkästä aikaa kun luin läpi ja kysyttävää jäi. Suunnitelmissa matkalaukun pakokaasuahtaminen; 30le aihiona, jos tuohon etsisi isompiventtiilisen c30ne kannen niin ilmeisesti yhä puristukset jotain 9 luokkaa..? (Puhtaasti arvailtuna) Vai kannattaako vaihtaa myös (c)30ne alakerta? Kanavien kohdistus ja siistintä. Turbovehkeiden nokka-akseliasiat mulle vähän vieraita, vain käsitys jäänyt että miedolla mennään vs. Vaparit, mutta minkälainen olisi se hyvä? Säädettävä moottorinohjaus aikeissa kyllä, mutta paljoa 2k päälle rahua tuohon en järkeä näe enää sijoittaa kun 300-400hp saa sillä rahalla jo helpomminkin. Lähinnä nostalgiasyistä tuota moottoria meinasin vielä tuolla pitää. Auto on '88 Senator.
Kytkin/Vaihdelaatikko-puoli on sitten kovilla ja muutokset sinne vie budjetin yli. Tekisin itse tuollaisen budjettiräppäysvehkeen tai sitten all-in 1000hv CIH koneen, että JZ/LS/Barra/S54-miehet saisi kauhistella typerää ja järjetöntä . Ja sitten heräsin.
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4174
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: CIH R6 -Koneiden viritys
Tämähän kuulostaa sopivan hintaiselta näperrykseltä, tänksmotorsport kirjoitti: ↑02 Joulu 2022, 12:26 Eihän tuohon tarvita kuin sopiva ahdin, vakiopakosarjoihin tehdyt jatkeet, pakoputki, biltema-välijäähdytin, ahtoputket ja dumppi, Volvon vihreät suuttimet, joku moottoriohjauspurkki. 0,7bar ahtoa ja kunnolliset säädöt.
Vaihdeaski on tosiaan R25, b-omegan R25-28 löytyisi nurkista myös, mutta nestekykin ja kytkinkoppa-muutos eivät taida olla vaivan väärtejä? Iso G olisi poikaa jos löytyisi tilalle. Mutta katsotaan nyt mitä tulee vastaan ja koska, tämä kun ei ole ainoa levällään odotteleva "pikkuprokkis".
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"