Muuten sopii suurella todennäköisyydellä, mutta tekijällä on vähän huonot sapluunat kannen laipoista. Jos toimittaisi laipat malliksi niin saisi ihan kelvolliset. Nuo Commodoren sarjat istui Monzaan ihan pulttaamalla.Realsanta kirjoitti:ei tee, sehän on 2.8 koneeseen muistaaksenii kun kysyin sitä. työllä siintä saa tuohon 3.0 litraseen sopivan, mutta kannattaako enää6power kirjoitti:Ainakin freetechnicsin sivuilla on commodoren kutoseen peltisarja. Tekisköhän sillä mitään?
www.freetechnics.fi/peltipak.htm
CIH R6 -Koneiden viritys
-
- 'Senator'
- Viestit: 574
- Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: garage
- Viesti:
Jahas kiva tietää kun se myyjä kuka ikinä vastas ei varmaakaan käy niin en sen enempää miettinyt sitäascona_hx40 kirjoitti:Muuten sopii suurella todennäköisyydellä, mutta tekijällä on vähän huonot sapluunat kannen laipoista. Jos toimittaisi laipat malliksi niin saisi ihan kelvolliset. Nuo Commodoren sarjat istui Monzaan ihan pulttaamalla.Realsanta kirjoitti:ei tee, sehän on 2.8 koneeseen muistaaksenii kun kysyin sitä. työllä siintä saa tuohon 3.0 litraseen sopivan, mutta kannattaako enää6power kirjoitti:Ainakin freetechnicsin sivuilla on commodoren kutoseen peltisarja. Tekisköhän sillä mitään?
www.freetechnics.fi/peltipak.htm
btw... eikös 2.8 a 3.0 kansissa on pako sekä imu puolella on eroa vai onko pelkkä eri imukanavissa
Täh?Realsanta kirjoitti:btw... eikös 2.8 a 3.0 kansissa on pako sekä imu puolella on eroa vai onko pelkkä eri imukanavissa
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Virimies kirjoitti:Täh?Realsanta kirjoitti:btw... eikös 2.8 a 3.0 kansissa on pako sekä imu puolella on eroa vai onko pelkkä eri imukanavissa
tuos hain vähän sitä takaa tuleeko kanteen samaan kohtaan kiinni imu ja pakosarja vai onko noissa kansissa eroa....
tyyliin voiko 2.8:siin laitta 3.0E imusarjan
Niin mahtaako olla mitään tehollista hyötyä laittaa noiden katalysaattoreiden tilalle suoria huiluja? Sekä millähän ihmeellä sais pohjaan makaavan putkiston taivutettua kauemmaksi?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
taitaahan ne pikkisen kuiten ahistaa, eli jonni pari kaakkia saattas saada... oon ite miettiny ihan samaa, ku eikös noita katin korvaavia huiluja oo ihan myynnissä jos en ihan väärin muista
elämä on kovaa, osta kypärä
commodore gs -68 http://picasaweb.google.fi/olli.partanen/Commo#
Omega 3000 kuvia=> http://www.opel.desteem.org/index.php?cat=10433
commodore gs -68 http://picasaweb.google.fi/olli.partanen/Commo#
Omega 3000 kuvia=> http://www.opel.desteem.org/index.php?cat=10433
-
- OCF Member 2022
- Viestit: 1407
- Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Nokia/Toijala
- Viesti:
Kokeilin mikä vaikutus on kattien irtiotolla. Eli käytettiin Omega kateilla ja ilman tehomittauksessa.
Omega 3000 24v lukemat
Viime syksynä (7.10) Karalalla katit kiinni 155,6 kw/6000 rpm ja 287nm/4250 rpm, seossuhde (afr) 12.8-13.6 välillä 2100-6600.
Nyt Harisella katit irti 148kw/5152 rpm (142kw/6000 rpm) ja 293nm/3440 rpm, seossuhde (afr) 14-14.8 välillä 2100-6600.
Vertailin myös 3500 rpm kohdalla tuloksia.
Karalalla 104kw/283nm (3500 rpm)
Harisella 108 kw/293nm (3500 rpm)
Penkitysten välissä ajokilometrejä 500 km ja mitään muuta ei muutettu kuin otettiin katit irti ja suorat putken pätkät tilalle.
Tulos siis oli se, että alakierroksilla teho/vääntö lisääntyi, mutta seossuhteen laihenemisen johdosta yläkierroksilla veto hyytyi. Eli pelkkä katalysaattorien poisotto ei tehoa lisää vaan auto on myös uudelleensäädettävä (=seosta rikastettava yläkierroksille) .
Tietenkin on myönnettävä, että kyseessähän oli eri penkit, mutta kumpikin paikka on aika luotettavia ja samanlaiset penkit kuitenkin(Bosch), joten melkolailla pitäisi tulla samanlaisia lukemia.
Omega 3000 24v lukemat
Viime syksynä (7.10) Karalalla katit kiinni 155,6 kw/6000 rpm ja 287nm/4250 rpm, seossuhde (afr) 12.8-13.6 välillä 2100-6600.
Nyt Harisella katit irti 148kw/5152 rpm (142kw/6000 rpm) ja 293nm/3440 rpm, seossuhde (afr) 14-14.8 välillä 2100-6600.
Vertailin myös 3500 rpm kohdalla tuloksia.
Karalalla 104kw/283nm (3500 rpm)
Harisella 108 kw/293nm (3500 rpm)
Penkitysten välissä ajokilometrejä 500 km ja mitään muuta ei muutettu kuin otettiin katit irti ja suorat putken pätkät tilalle.
Tulos siis oli se, että alakierroksilla teho/vääntö lisääntyi, mutta seossuhteen laihenemisen johdosta yläkierroksilla veto hyytyi. Eli pelkkä katalysaattorien poisotto ei tehoa lisää vaan auto on myös uudelleensäädettävä (=seosta rikastettava yläkierroksille) .
Tietenkin on myönnettävä, että kyseessähän oli eri penkit, mutta kumpikin paikka on aika luotettavia ja samanlaiset penkit kuitenkin(Bosch), joten melkolailla pitäisi tulla samanlaisia lukemia.
Ascona B -77 (226hv/259nm) ex 2.240l and next 2.8XXl (xxxhv/xxxnm), BMW 530 dA -00, Omega 2.0 16v -96
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Siinä on muuten kuva imusarjoista, harmi vaan kun tuota 2.6:n versiota on jo kairattu. Mutta näköjään siitä aika lähelle 3-litraisen kanteen passaavan saa. Taitaa vaan nuo runnerit olla aika ahtaita.
http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... age=184188
http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... age=184188
Kyllä se kattien poisto vaan vähän näyttäis auttavan. Piru kun kaveri justiin soitti enkä muistanut siltä kysellä tarkkoja lukemia, mutta se otti viime kesänä katit pois ja teki 3" putken ja muistaakseni aika hyviä lukemia näytti penkki, olisko ollut 220hv/300nm jos en väärin muista.J Turunen kirjoitti:Kokeilin mikä vaikutus on kattien irtiotolla. Eli käytettiin Omega kateilla ja ilman tehomittauksessa.
Omega 3000 24v lukemat
Viime syksynä (7.10) Karalalla katit kiinni 155,6 kw/6000 rpm ja 287nm/4250 rpm, seossuhde (afr) 12.8-13.6 välillä 2100-6600.
Nyt Harisella katit irti 148kw/5152 rpm (142kw/6000 rpm) ja 293nm/3440 rpm, seossuhde (afr) 14-14.8 välillä 2100-6600.
Vertailin myös 3500 rpm kohdalla tuloksia.
Karalalla 104kw/283nm (3500 rpm)
Harisella 108 kw/293nm (3500 rpm)
Tulos siis oli se, että alakierroksilla teho/vääntö lisääntyi, mutta seossuhteen laihenemisen johdosta yläkierroksilla veto hyytyi. Eli pelkkä katalysaattorien poisotto ei tehoa lisää vaan auto on myös uudelleensäädettävä (=seosta rikastettava yläkierroksille) .
kukahan tekasis mulle 12v malliin peltisatsin...? ja kellään ei varmaan oo nurkissa säädettävää ratasta nokalle, pitäs saada sovitettua toi millin laskettu kansi jyrkempine nokkineen paikalleen...
elämä on kovaa, osta kypärä
commodore gs -68 http://picasaweb.google.fi/olli.partanen/Commo#
Omega 3000 kuvia=> http://www.opel.desteem.org/index.php?cat=10433
commodore gs -68 http://picasaweb.google.fi/olli.partanen/Commo#
Omega 3000 kuvia=> http://www.opel.desteem.org/index.php?cat=10433
12v pystyy apinakin tekemeen sen poraat isommiksi reikiä vainolio^^ kirjoitti:kukahan tekasis mulle 12v malliin peltisatsin...? ja kellään ei varmaan oo nurkissa säädettävää ratasta nokalle, pitäs saada sovitettua toi millin laskettu kansi jyrkempine nokkineen paikalleen...
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
niin varmaan voi mut ku ei oo työkaluja millä tehä... tulee ne saman hintaseks sit ku ostas säädettävän...
elämä on kovaa, osta kypärä
commodore gs -68 http://picasaweb.google.fi/olli.partanen/Commo#
Omega 3000 kuvia=> http://www.opel.desteem.org/index.php?cat=10433
commodore gs -68 http://picasaweb.google.fi/olli.partanen/Commo#
Omega 3000 kuvia=> http://www.opel.desteem.org/index.php?cat=10433
-
- 'Senator'
- Viestit: 574
- Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: garage
- Viesti:
oishan sitä omalla ja emännä kotipaikalla tallit ja vehkeet ku kerkeis vaan joku kerta käymään siellä asti... ei ihan päiväseltään kehtais reilua 200km lähtee ajamaan...
elämä on kovaa, osta kypärä
commodore gs -68 http://picasaweb.google.fi/olli.partanen/Commo#
Omega 3000 kuvia=> http://www.opel.desteem.org/index.php?cat=10433
commodore gs -68 http://picasaweb.google.fi/olli.partanen/Commo#
Omega 3000 kuvia=> http://www.opel.desteem.org/index.php?cat=10433
Joo tuli katinkorvaus putket asennettua ja samalla käänneltyä putkistoa.. Äänistä tuli hieman möreemmät ja kulutus tippui 1-2L/100km.
Ei nyt ainakaan tälläin perstuntumalla voi mistän tehonlisäyksestä puhua..
Ei nyt ainakaan tälläin perstuntumalla voi mistän tehonlisäyksestä puhua..
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio