Eli tähän voisi alkaa tekemään listaa Miten Ecotec koneesta saadaan puhtia lisää.
Z22SE kone on hieman hankala viritettävä päästöjen takia.
Mutta Rahalla saa ja ppelilla pääsee!!!
http://www.mantapart.com/ecotec.html josta löytyy osia ulkomailta. Jos Joku on tilailemassa Z22SE koneisiin palikkaa niin olisin valmis kimppatilauksiin.
BSport kirjoitti:Eli tuossa Z22SE:ssä se pre-catti on tosiaan pakosarjan jälkeen.. Ja itse varsinainen katalysaattori sitten sen joustopätkän jälkeen, siis niiden lambdojen välissä. Tuossa kuva siitä kapistuksesta: http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... &pos=-1849
Eipä nuo sivut auenneet... Koitan myöhemmin... Kyllä turbo tekis terää vaikka onkin vain etuvetoinen.
Tarttis putkisto vaihtaa ja imupuoli paremmin hengittäväksi lähiaikoina.
Tuon pre-catin poiston lisäksi oon laittanut K&N paneelisuodattimen (pestävyyden takia) ja oon poistanut imuputkistosta ne resonanssihässäkät. Niin ja tosiaan se EGR on kans tulpattu aikaa sitten.
Tiedä sitten mitä merkitystä nuilla, mutta omasta mielestä moottorin luonne on muuttunut huomattavasti parempaan suuntaan.
Imuäänet ovat juuri sopivat, eivät korostu liikaa.
Kun raskisi laittaa peltisarjan tilaukseen. Ja nokat. Ja vaikka mitä.
Oletkos muuten Juutas seurannut polttoaineenkulutusta autostasi? On tuossa sportin lootassa tuo vitonen aivan lliian lyhyt kun kierrokset noin 2900 rpm satasen vauhdissa.. Minulla on kulutus pyörinyt siellä reilun ysin pinnassa, varmaan 20% matka-ajoa..
BSport kirjoitti:Ota se Pre-catti pois sieltä pakoputkesta ahistamasta.
Lähteekös se ehjänä / helposti? Pitäisi se jousto-osa vaihtaa ja samalla voisi tehdä tuonkin. "Vauhdikkaasti" vaihdettaessa kone pääsee liikkumaan ilmeisesti sen verran, että se on siksi pettänyt. Moottorin tuentaa en ole tutkinut, mutta välillä kuuluu sellainen "tömähdys", kun vaihtaa. Mahtaako kuulua ominaisuuksiin.
Keskikulutus 9,36l/100km. Kesällä olen päässyt 7,6l/100km matka-ajossa (rajoitukset +20km/h mittarin mukaan). Talvella saattaakin sitten mennä 12l lyhyessä kaupunkiajossa. http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=6210
Kyllä siihen 2-3 tuntia saa varata aikaa. Se on kait prässillä painettu siihen putkeen. Eli ei lähde muuten
kuin väkivalloin. Kannattaa opettaa ruiskua uuteen tilanteeseen ajamalla noin 50 km ilman revittelyä.
Omassa kans vastaavaa oiretta tuon moottorin kanssa kun vaihtaa vaihdetta ja joskus myös kun siirtyy moottorijarrulta vedolle. Epäilisin sitä moottorin takapuolella olevaa kumivaimenninta.
BSport kirjoitti:Tuon pre-catin poiston lisäksi oon laittanut K&N paneelisuodattimen (pestävyyden takia) ja oon poistanut imuputkistosta ne resonanssihässäkät. Niin ja tosiaan se EGR on kans tulpattu aikaa sitten.
Tiedä sitten mitä merkitystä nuilla, mutta omasta mielestä moottorin luonne on muuttunut huomattavasti parempaan suuntaan.
Imuäänet ovat juuri sopivat, eivät korostu liikaa.
Kun raskisi laittaa peltisarjan tilaukseen. Ja nokat. Ja vaikka mitä.
Oletkos muuten Juutas seurannut polttoaineenkulutusta autostasi? On tuossa sportin lootassa tuo vitonen aivan lliian lyhyt kun kierrokset noin 2900 rpm satasen vauhdissa.. Minulla on kulutus pyörinyt siellä reilun ysin pinnassa, varmaan 20% matka-ajoa..
Olen aivan samaa mieltä välityksestä... Ottaa rajoittimeen kun vetää vitosella alamäkeen motarilla...
Mulla on kaupunki kulutus siinä 9.8-11l ja matka-ajossa 8.5-9l eli 2.0l kone olisi kuulemma ollut taloudellisempi...
Ja mitä tulee pre-cattiin niin sen kun nappasin huitsin nevadaan ja "resetoisin" ajotietokoneen niin koneen kierrokset ei jää esim vaihteenvaihdon yhteydessä lepäämään vaan ne putoaa heti ja moottorijarrutus löytyi myös yllättäen.
Vielä EGR pois ja vapari alkuperäis koteloon ja uusi takapönttö sekä luomet. Siinä loppukesän projektit...
Kiersin reunat auki poraamalla vaan reikiä vierekkäin, sitten vaan lievää väkivaltaa ja repii sen pois, sitten taltalla/puukolla jämät irti... Itsellä oli lambdat putkessa paikoillaan, varoo vaan ettei niitä katinpalasia pääse putkeen..
BSport kirjoitti:Kiersin reunat auki poraamalla vaan reikiä vierekkäin, sitten vaan lievää väkivaltaa ja repii sen pois, sitten taltalla/puukolla jämät irti...
Samaan ratkaisuun päädyin itsekin. Kierrokset tosiaan tuntuisivat putoavan pikkaisen herkemmin isommalle vaihdettaessa. Resetointi jäi tekemättä ja siksi kone ilmeisesti kävi koeajolenkillä välillä vähän epätasaisesti, mutta eiköhän se siitä, kunhan ecu saa kerättyä uutta dataa. Samaa ilmiötä on ollut joskus ennenkin, kun akku on ollut irti.
Vapari alkuperäis kotelossa josta revitty turhat putket veke, pre-cat poissa, uudet öljyt, tulpat + johdot ja 99+ tankissa ja ruisku resetoitu. Suoralla rajoittimeen vitosella. Ei paljon huvita rimmata kun joutuu rajoitinta nostamaan jos haluaa lisää huippuja...