Opel Omega mv6 twin turbo -96

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Opel Omega mv6 twin turbo -96

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Rakentamista voi seurata myös Youtube kanavalla Linkki kanavalle

Tämmönen peli tuli noin vuosi sitten hankittua


Auto on toiminut ihan hyvin, mitä nyt vähän pakosarja vuotaa ja tulpat ui öljyssä. Tällä hetkellä biili on seisonnassa ja odottelee saksanmaalta uusia pakosarjoja ja putkisto on kanssa tarkoitus teettää rosterista talven aikana. Kun nuo vakioputkiston äänet on aika mitäänsanomattomat.
tässä on myös P.lanttolan tekemä resonaattori ja vapari kiinni, eli imuäänet kohdallaan



Heinäkuu 07

Sen jälkeen kun sain auton toimimaan ja leimattua, ei ole oikein ollu motivaatiota tehdä mitään kun kerran auto toimii. Kumminkin kuumalla ilmalla tuntui ettei jaksanu oikein vetää, joten piti kehittää jotain tolle koteloimattomalle kartiofilsulle.
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4370
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Ville »

Hienon näköinen Omppu 8) Pistäs parempia kuvia noilla isoilla vanteilla
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Avatar
StuiBe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Heinä 2006, 15:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja StuiBe »

hyvän näköset kyllä noi vanteet ja muutenki koko auto... onko siitä resonaattorista hyötyä?
Avatar
jezze
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1283
Liittynyt: 11 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jezze »

Vanteet istuu tosi hyvin :peukku:
Mites noi takalamput, onko ihan originellit vai itte lakattu? Vielä tummat facelift lamput eteen ni kyllä taas kelpaa :worship:
iHenkkaZ
OCF Member 2021
Viestit: 5260
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

komia on ei yhtään helpota mun omega kuumetta... jos sitä sais enskesäksi itellekki ostettua!
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Stuke »

StuiBe kirjoitti:hyvän näköset kyllä noi vanteet ja muutenki koko auto... onko siitä resonaattorista hyötyä?
tehollisesti en tiedä onko hyötyä, mutta ainakin imuäänet on kohdallaan. 8) Tuntuisi että korkeilla kierroksilla ei ahdistaisi niin paljon
jezze kirjoitti:Vanteet istuu tosi hyvin
Mites noi takalamput, onko ihan originellit vai itte lakattu? Vielä tummat facelift lamput eteen ni kyllä taas kelpaa
Ihan ite lakatut, maalikaupasta sai tähän hommaan tehdyn sprayn. Miinuksena vaan että tulee punertavat vilkut ja peruutusvalo on punainen. Heh, oon jo ebaysta katellu noita tummia etulamppuja :D
Avatar
StuiBe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Heinä 2006, 15:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja StuiBe »

Heh, oon jo ebaysta katellu noita tummia etulamppuja :D
eikös niitä saa jo ihan suomestakin? en muista enää et kuka laitto joskus mun vanhaa projekti sivuun... enkä kyllä muista firmaakaan 8) :lol:
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Taas on saatu motivaatiota kerättyä ruuvaamiseen. Kannet olis tarkoitus viikonlopun aikana saada irti -(z)-

Kuva
Kuva
Kuva
miksihän joku on tuosta pienen palan leikannut?
Kuva Tilava talli :lol:

En saanut vielä kansia irti, on kyllä pirusti purkamista..
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

tilavasta tallista... mulla sama homma. just ja just mahtuu auton edestä ja takaa kulkemaan. ovia ei mahdu kunnol aukasemaan. tai jos mahtuu ni ei mahu kulkemaan
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Avatar
StuiBe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Heinä 2006, 15:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja StuiBe »

mä vaihdoin omaani venttiliinkopan tiivisteet ulkona pakkasessa, ku ei mahtunu työpaikalle halliin ja kaverin halli oli täynnä kupla projektia :wink: mut onneks ei ollu ku joku -4c... nyt ku olis sit tuo kansi homma edessä ni täytyy kyl pakosti päästä halliin! ootan innolla kuvia et mitä kaikkee kivaa sulta löytyy sieltä koneesta ni tietää sit katella omaa konetta tarkemmin :roll:
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Stuke »

nyt on kuskin puolen kansi irti
Kuva
Kuva
Kuva
Mitenhän tuo on noin karstainen?
Avatar
StuiBe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Heinä 2006, 15:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja StuiBe »

missä vaiheessa on projekti? ite just lähdössä hallille ja seuraavaks olis tarkotus saada jakopää pois eestä ja kannet irti... missä kunnossa oli sulla venttiilit?
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Stuke »

StuiBe kirjoitti:missä vaiheessa on projekti? ite just lähdössä hallille ja seuraavaks olis tarkotus saada jakopää pois eestä ja kannet irti... missä kunnossa oli sulla venttiilit?
Mulla on kannet irti ja oottelee (veronpalautusta), että veisin johki koneistamoon venttiilinvarrenkumien vaihtoon. Hommaa hidastaa se, että uudet pakosarjat lähtee saksanmaalta vasta tän kuun puolessä välissä. Venttiilit oli vähän karstaset.

Mulla meni purkamiseen pari päivää. tosin tää on ensimmäinen kerta kun mitään moottoreita availen :D
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jariz »

Taitaa noi kannentiivisteet olla kaikilla samannäköiset ketkä on avanneet.
Avatar
StuiBe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Heinä 2006, 15:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja StuiBe »

Stuke kirjoitti:
StuiBe kirjoitti:missä vaiheessa on projekti? ite just lähdössä hallille ja seuraavaks olis tarkotus saada jakopää pois eestä ja kannet irti... missä kunnossa oli sulla venttiilit?

Mulla meni purkamiseen pari päivää. tosin tää on ensimmäinen kerta kun mitään moottoreita availen :D
juu mulla meni kans pari päivää ku purin ja pari ku kasasin... ainut et nyt se ei toimi :( kaikki pytyt ei oo pelissä... täytyy viikonloppuna selvitellä et missä vika! ei ollu kyl helpoimmasta päästä toi kone, aika ahdasta on.
Vastaa Viestiin