Opel Omega mv6 twin turbo -96
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96 Driftingin yritystä Hyvinkäällä 13.8
Omien romujen ns.perussäätö tehty kadulla ihan suoraan ajossa ja sitte muutamat täyskaasuvedot 4-5vaihteella tietty katsottu logi päällä.
Noi on vähän sellaisia hommia jotta poliisin sattuessa kohdalle ei tarvikkaan puoleen vuoteen ajella.
Jossain kohtaa sitten dynoon jossa täyskaasuja voi katsoa rauhassa ja ennakkoa pikkuhiljaa lisätä.
Pitäisi itsekkin käydä Hyvinkään rataa kokeilemassa
Onko Omegaa ikinä punnittu?
Oma A malli oli puntarissa ja tankki täynnä sekä normivarustuksen lisäksi heitin kylmälaukun täynnä juomaa konttiin varuiksi niin oli 50/50 painojakauma.
Noi on vähän sellaisia hommia jotta poliisin sattuessa kohdalle ei tarvikkaan puoleen vuoteen ajella.
Jossain kohtaa sitten dynoon jossa täyskaasuja voi katsoa rauhassa ja ennakkoa pikkuhiljaa lisätä.
Pitäisi itsekkin käydä Hyvinkään rataa kokeilemassa
Onko Omegaa ikinä punnittu?
Oma A malli oli puntarissa ja tankki täynnä sekä normivarustuksen lisäksi heitin kylmälaukun täynnä juomaa konttiin varuiksi niin oli 50/50 painojakauma.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96 Driftingin yritystä Hyvinkäällä 13.8
Tuli kans käytyä Hyvinkäällä ja olipa kiva rata. Yllätti todella positiivisesti.
Taannoin tuli yks 2.0 A Omegakin puntaroitua, vaikkei tommosen karvalakki A Omegan paino nyt mihinkään kysymykseen vastaakkaan
Taannoin tuli yks 2.0 A Omegakin puntaroitua, vaikkei tommosen karvalakki A Omegan paino nyt mihinkään kysymykseen vastaakkaan
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96 Driftingin yritystä Hyvinkäällä 13.8
^ Eli yllättävän tasapainoinen auto on vakiona.
Mun muistaakseni omassa 2.0 Omegassa oli omamassa otteessa 1370kg,tuossa yhdessa 24v manuaalissa omamassa 1500kg.
Joskus muistan nähneeni kutos koneisessa omamassa ~1650kg.
Leimalla piti mitat kaksi kertaa kun ei meinattu uskoa akselimassoja.En tiedä millä tarkkuudella vaaka oli,mutta tasan samat lukemat oli akseleilla.En tiedä mitä tuollinen styroksi boxi juomineen mahtaa painaa,mutta varmaankin 20kg + - 5kg
Mun muistaakseni omassa 2.0 Omegassa oli omamassa otteessa 1370kg,tuossa yhdessa 24v manuaalissa omamassa 1500kg.
Joskus muistan nähneeni kutos koneisessa omamassa ~1650kg.
Leimalla piti mitat kaksi kertaa kun ei meinattu uskoa akselimassoja.En tiedä millä tarkkuudella vaaka oli,mutta tasan samat lukemat oli akseleilla.En tiedä mitä tuollinen styroksi boxi juomineen mahtaa painaa,mutta varmaankin 20kg + - 5kg
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96 Driftingin yritystä Hyvinkäällä 13.8
Joo toi Hyvinkää on kyl hyvä rata ja mukavan lähellä.
En oo punninnut nurkkavaalla, mut oon muutaman kerran vienyt metalliromukuorman. Silloin vaaka näytti 1600 kg.
Tuli myös leimattua ja vuoden saa taas ajella. Päästäkin sain mitattua ja imuvuodon takia oli päästöt pielessä. Imusarjan ala- ja keskiosan välistä vuoti
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96 Driftingin yritystä Hyvinkäällä 13.8
Kävin Opel RWD Meetissä Riihimäellä 3.9, hienoja Opeleita kaikki ja kiitos mukavista jutusteluista
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96 Opel RWD Meet 3.9.2023
Romutcun meiningeissä vaihdoin näytölle uuden prossun ja tein samalla näytön toiminnasta videon. Vanha prossu ei olisi kyennyt nopeampaan can-väylään jonka dta vaatii että sähkökaasu toimii, joten oli aika päivittää.
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96
Mielenkiintoinen video ja ansiokasta kehittelyä.
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96
Kiitos.
Mulla on nyt Romutcun kytkentä suunniteltu ja varmistettu kaikilta osilta toimivaksi. Eli solenoidin ohjaus, virtamittaus, sarjaliikenne, canväylä, ja DTAn analogi ja digitaalitulojen ohjaukset toimii. Seuraava video käsittelee kytkistä ja sit pitää alkaa miettimään koodauspuolta enemmän. Lähinnä että laitteesta tulee turvallinen käyttää. Onneksi ZF on miettinyt tätäkin ja vaihteiston saa fyysisesti "limp modeen" katkaisemalla siitä sähköt
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96
Vaihteistonohjaimen rautapuolen suunnitelmat olis nyt valmiit. Lisää videolla
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96
Tos ohjaimen tekemisessä on kyl ihan tekemisen meininki. Asiallista!
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96
Kiitti On meinaan pitkä tie.
Ajattelin aluksi pärjääväni ilman mitään konfigurointisoftaa. Mutta listasin kaikki muuttujat ja olisihan ne ihan kiva nähdä muualtakin kuin itse ohjainlaitteen koodista. Joten tuumasta toimeen ja hahmoittelemaan softaa jolla tulevaisuudessa sitten määritellään solenoidien lataus ja vaihto-ajat, automaatin vaihtokohdat, linjapaine vs ahtopaine yms. Nyt aluksi vaan debuggaukseen, eli katon missä tilassa sisääntulot ja lähdöt on.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96
Projekti etenee ja conductor plate on modattu. Tein siis piirilevyn jolla ajattelin hoitaa vaihteiston sisäiset kytkennät niin että solenoidit ja anturit tulee vaihteiston kyljessä olevasta liittimestä. Voi olla että joutuu tekemään uusiksi mut se on usein harrastus- ja protoiluhommissa ettei toimi laakista..
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96
Kolvasin vaihteistonohjaimen kasaan ja kävin läpi kytkentöjä. Sain kaikki solenoidit ohjautumaan pienten kommerverkkien jälkeen. Kohta pääsee tekee kytkentöjä autoon, eli pitäs saada nopeustieto DTA:han ja asentaa rattinapit.. Tietty myös koodata ohjainlaite, sitä ajattelin tehdä enemmän sitten kun kaikki kytkennät on valmiit ja vaihdelaatikko asenettu autoon.
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96
Mielenkiintoista seurata tätä projektia. Mistä hommaat mosfetit ja muut komponentit? Itsellä erittäin huonoja kokemuksia AE:n kauppiaista. Alkuperäisinäkin vain muutamia senttejä maksavia osia myydään täysin käyttökelvottomina feikkeinä. TME:tä tullut suosittua, vaikka postikulut on kyllä kovat
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96
KiittiWesku79 kirjoitti: ↑16 Joulu 2023, 00:12 Mielenkiintoista seurata tätä projektia. Mistä hommaat mosfetit ja muut komponentit? Itsellä erittäin huonoja kokemuksia AE:n kauppiaista. Alkuperäisinäkin vain muutamia senttejä maksavia osia myydään täysin käyttökelvottomina feikkeinä. TME:tä tullut suosittua, vaikka postikulut on kyllä kovat
Käytän suurimmaksi osaksi kotimaisia elektroniikkaliikkkeitä, partcoa ja stareleciä. Mosfetit vastukset, konkat yms saa niistä. Ihan kaikkea ei löydy Suomesta, joten oon tilannut osan Reichelt:iltä. Kympin postikulut oli viimeksi. Ja löytyy kaikkea
Alista en ole tilannut enää elektroniikka juttuja, kun voivat olla feikkejä. Mielummin maksaa vähän enemmän, että saa varmasti toimivia komponentteja. Tympäsee hakee vikaa jostain useita tunteja euron säästön takia.