Hyvin mahdollista. Taitaa olla ainoa paikka mille ei ole tehty mitään. Kiitti vinkistä
Opel Omega mv6 twin turbo -96
Re: Omega mv6tt -96
Öljyvuoto tosiaan aiheutui viimeisen laakeripukin liimauksesta. Liimasin nyt pukki paikallaan ja silikoni tuli tasaisesti pukin ja lohkon välistä. Eikä vuoda enää öljyä.
Kävin Hyvinkäällä kokeilemassa kiihdyttämistä ensimmäistä kertaa ja tarvii harjoitella lisää. Ensimmäinen ja paras aika oli 15.1 ja 158kmh.
Seuraavaksi uuden imusarjan tekoa.
Kävin Hyvinkäällä kokeilemassa kiihdyttämistä ensimmäistä kertaa ja tarvii harjoitella lisää. Ensimmäinen ja paras aika oli 15.1 ja 158kmh.
Seuraavaksi uuden imusarjan tekoa.
Re: Omega mv6tt -96
Oliko minkälainen pito?
Olitko ilmoittautunut ennakkoon?
Me mentiin klo.9.45 niin käännyttivät portilla pois,oli täynnä.
Mäkin olin oikein panostanut ja laitoin 245/45 17 hoosierit Omegaan,noh joskus toiste sitten.
Olitko ilmoittautunut ennakkoon?
Me mentiin klo.9.45 niin käännyttivät portilla pois,oli täynnä.
Mäkin olin oikein panostanut ja laitoin 245/45 17 hoosierit Omegaan,noh joskus toiste sitten.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega mv6tt -96
Uusi asvaltti ja ei yhtään kumia. Aika liukkaalta näytti. Vaikea arvioida kun olin ensimmäistä kertaa koskaan kiihdyttämässä, eikä ole vertailukohtaa.
En ollut ilmoittautunut etukäteen. Olin vähän ennen ysiä paikalla ja silloin oli varikko melkein täysi.
Re: Omega mv6tt -96
No perkules,mekin arvottiin monelta mentäisiin.Normaalisti kasin jälkeen oltu paikalla,nyt ajateltiin mennä vähän myöhemmin
Kerkesikös monta vetoa käydä kokeilemassa vai yhdelläkös vedolla menit?
Kerkesikös monta vetoa käydä kokeilemassa vai yhdelläkös vedolla menit?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega mv6tt -96
Kaksi vetoa. Siellä oli niin paljon autoja et suoraan vedon jälkeen uudestaan lineuppiin ja siltikin vetojen välissä 1,5 tuntia
Re: Omega mv6tt -96
Ajattelin että kesällä olisi ollut enemmän tekniikan kanssa murheita. Oikeastaan ainoat ongelmat on kaasuvaijerin palautus ja lukkoperä ei pidä.
Suuttimet on tapissa ja dutycyclet 85% 6800 kierroksen kohdalla, joten nostin ahtopainetta vain 3500-5500 kierroksen kohdalle. Uuteen imusarjaan sitten isommat suuttimet.
Tulevan talven ohjelmana on tuulilasin vaihto, lukkoperän kitkalevyjen vaihto, ahtopaineen säätimen kunnollinen asennus, lähtörajoittimen kytkeminen ja uuden imusarjan tekeminen. Imusarjaa on jo aloitettu trumpettien teolla.
Aloitin myös vlogin pitämisen autosta,
Suuttimet on tapissa ja dutycyclet 85% 6800 kierroksen kohdalla, joten nostin ahtopainetta vain 3500-5500 kierroksen kohdalle. Uuteen imusarjaan sitten isommat suuttimet.
Tulevan talven ohjelmana on tuulilasin vaihto, lukkoperän kitkalevyjen vaihto, ahtopaineen säätimen kunnollinen asennus, lähtörajoittimen kytkeminen ja uuden imusarjan tekeminen. Imusarjaa on jo aloitettu trumpettien teolla.
Aloitin myös vlogin pitämisen autosta,
Re: Omega mv6tt -96
Imusarja edistyy ja kaikki suppilot on koneistettu. Seuraavaksi mallintaminen ja kasaaminen. Kaasuläpästä en osaa päättää tekeekö sähköisellä vai vaijerilla? Sähkönen tietty kalliimpi mutta ei ongelmaa kylmänä tyhjäkäynnin kanssa. Varsinkin kun DTA ei osaa suoraan ohjata sähköistä kaasuläppää vaan tarvitsee heidän oman ohjaimen.
Re: Omega mv6tt -96
Tämä on hienoa, että vanhaa kunnon veekutosta trimmataan ja kunnolla .
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
Re: Omega twin turbo launch control
Kiitos,
Uutta jaksoa kehiin, tällä kertaa launch controllista. Piti tehdä imusarjasta jatkoa, mutta päädyin launch controlliin. Imusarja on myös edistynyt ja teen sen sähköisellä kaasuläpällä. Sopivasti löyty Kreikasta käytetty kaasuläpän ohjain DTA:han. Tarvitsee vielä tilata itse kaasuläppä sekä poljin. Löytyyköhän Omegan omia sähkösiä kaasupolkimia enää uutena??
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96
Hatunnosto V6-virittämiselle, itse valitsin toisen aihion laiskuuttani. No oikeasti se ei ole ollut yhtään sen helpompaa tai varmaan halvempaakaan.
Kuminpoltto on aina kivaa
Kuminpoltto on aina kivaa
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96
Perkkele. Oisit viime kaffilla maininnut että teet youtubeenkin videoita Pitääpä laitella seurantaan
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96
Uutta videota pukkaa. Paljon on hommaa ensikertalaiselle pelkän plenumin teossa. Kaasuläppä ja siihen laipan materiaalitkin on saapuneet. Omegan sähköinen kaasupoljin täytys löytää vielä..
Re: Opel Omega mv6 twin turbo -96
Innolla jatkoa jo ootellaan.
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"