Tiiseli Omegaan lisää löylyä?

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
snuggles
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 203
Liittynyt: 03 Helmi 2006, 11:10

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Ettei ois penak ollut SDI se 1.9 Golffi eli vapari?
Kyllä tulee aika roimasti lastulla potkua, nääs.
Se ei kyllä oo uskonasia se...
Avatar
rocker
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 20:53
Paikkakunta: Kiiminki/Yli-Ii

Viesti Kirjoittaja rocker »

Johtuu varmaan siittä että EVRY ei toimi ompussa, on niin sanottu Generation 2 DDE pumpuu jossa määräsäädin on induktiivinen, eli se btcf:n threadin lopussa oleva transistori-mikäliekään kytkentä on se joka toimii, ei pelkkä potikka. OFF-Topik: 170hv/330nm lastu omputtimeen maksaa sitten Ebay:sta tilattuna vajaa 70juuroo, ja voin sanoa että toimii :wink:
--Tero--
Omega B 2.5-TD 10/1995 chip, sportleder, klima...
Fiesta 1.1C 1989 red devil "kyttyrä"
penak
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 142
Liittynyt: 25 Loka 2006, 06:12
Paikkakunta: pohjoissuomi

Viesti Kirjoittaja penak »

snuggles kirjoitti:Ettei ois penak ollut SDI se 1.9 Golffi eli vapari?
Kyllä tulee aika roimasti lastulla potkua, nääs.
Se ei kyllä oo uskonasia se...
Turbo se oli, kun oli valokuva kiinnileikanneista turbon siivekkeistä. Lohkosta oli sulanut pyttyjen väliltä pala pois. Katti oli sulanut möykyksi. Palamaton polttoaine ja liikakierrokset turmelee paikkoja. Volkkarit ja Aadit ovat kyllä menneet muutenkin pirun vikaherkiksi ja kannet rakennettu kertakäyttötavaraksi. Pari viikkoo sitten tuli tehtyä A6/20v seen kansiremppa ja sen kehnompaa kantta ei voi kyllä tehdä. Ei saisi oikaista, uusi kansi aina kun pahvi palaa. Meni ny vähän ooppeli aiheesta ohi!!!

Nätisti kun malttaa ajella lastutetulla vehkeellä, niin kestääpi varmaan kohtalaisesti. Jos oikein voimain tunnossa on, niin sitähän tulee poljettua lusikka pohjassa.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Uusista VAG alumiinikoneista ei voi ottaa kampiakselia irti... Mene lohko banaanille.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

penak kirjoitti:
Turbo se oli, kun oli valokuva kiinnileikanneista turbon siivekkeistä. Lohkosta oli sulanut pyttyjen väliltä pala pois. Katti oli sulanut möykyksi. Palamaton polttoaine ja liikakierrokset turmelee paikkoja.
Olikohan ne silti samasta autosta ne kuvat vai jotakin maailmalta kerättyjä esimerkkejä?
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
penak
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 142
Liittynyt: 25 Loka 2006, 06:12
Paikkakunta: pohjoissuomi

Viesti Kirjoittaja penak »

P. Lanttola kirjoitti:
penak kirjoitti:
Turbo se oli, kun oli valokuva kiinnileikanneista turbon siivekkeistä. Lohkosta oli sulanut pyttyjen väliltä pala pois. Katti oli sulanut möykyksi. Palamaton polttoaine ja liikakierrokset turmelee paikkoja.
Olikohan ne silti samasta autosta ne kuvat vai jotakin maailmalta kerättyjä esimerkkejä?
Sitähän ei tiedä muu kuin jutun tekijä. Otappa yhteys AUTO-BILDIN toimitukseen ja varmista.

Aiheesta toiseen. Ko. lehdessä käsitellään näitä tavanomaisesta poikkeavia testijuttuja. Saisivat ottaa muut autolehdet mallia. Ei pelkkiä uusien autojen käyttötestejä. Mitä mieltä muut ruuvaajat on asiasta?
Avatar
a.tikkanen
'Senator'
'Senator'
Viestit: 767
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 15:14
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja a.tikkanen »

jmk kirjoitti:Toimii se.

violetti?
lainaus btcf:ltä
DDE2 ohjausyksikön nasta 21 0.35 RT/GE eli puna/keltainen on pumpun potikan paluusignaali. Ruskea (BR) "miinuspuoli" menee DDE2:n nastaan 14. Potikka kytketään näiden johtimien väliin sarjaan kytkimen ja vastuksen kanssa.
Jos luit juttua pidemmälle, huomaat että liian suuri säätö aiheuttaa epätasaista tyhjäkäyntiä, ehkä myös sammumisen. Ongelmaan on ratkaisu treadin viimeisillä sivuilla (vaatii intoa harrastaa).
Liian suuri säätö voi aiheuttaa myös vikavalon, kytkimen luistamista, tummentumaa taustapeilissä sekä virnettä huulilla.
öö siis... missä pelissä tää toimii mullako?? omega 2.5td vm95?? ja jos toimii ni voiko tuon heittää lennossa päälle??
Kaikki alta 244g/km on viherpiiperoita! (Trafin sivuilta loppui asteikko kesken, eli saan ajaa ilmaiseksi! kö?)
Avatar
-JPA-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4200
Liittynyt: 23 Maalis 2006, 23:11
Paikkakunta: Tesoma Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JPA- »

penak kirjoitti: Aiheesta toiseen. Ko. lehdessä käsitellään näitä tavanomaisesta poikkeavia testijuttuja. Saisivat ottaa muut autolehdet mallia. Ei pelkkiä uusien autojen käyttötestejä. Mitä mieltä muut ruuvaajat on asiasta?
Abs tulee mullekki. Hintaansa nähden erinomainen lehti. Tää diesel aihe kiinnostaa mua kun hommaan joko td omegan tai 525tds bemun kun joku ostaa mun astran.
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka...
www.samatsukat.fi
jmk
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 265
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 19:43

Viesti Kirjoittaja jmk »

a.tikkanen kirjoitti: öö siis... missä pelissä tää toimii mullako?? omega 2.5td vm95?? ja jos toimii ni voiko tuon heittää lennossa päälle??
Lue se btcf:n juttu, kokonaan. Pitkä se on ja välillä menee sivuraiteelle, mutta siellä loppupuolella on kehittyneempi versio, (periaatteessa t-itse viribox) mikä pitäisi toimia myös opeleissa
penak
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 142
Liittynyt: 25 Loka 2006, 06:12
Paikkakunta: pohjoissuomi

Viesti Kirjoittaja penak »

Taas uutta kokemusta lastutuksesta. Kaverin Diesel bemusta oikesi automaattilaatikko. Loota mitoitettu muutenkin liian löyhäksi vakio 170 hepaselle koneelle.
Kustannusarvio yli 5000 eur (uusi loota ja vaihtotyö). Kova hinta lastutukselle.

Arvatkaas kenen tekemä automaattilaatikko bemussa?
Avatar
a.tikkanen
'Senator'
'Senator'
Viestit: 767
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 15:14
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja a.tikkanen »

onkos täällä nyt kellään kiinnostusta tuolle btcf:n sivuilla olevaan kytkentään http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... irityst%E4
tein tuon piirilevy kuvat ja samalla vois syövyttää useemman levyn ja toisekseen kun pintaliistos vastuksia ei saa kun min 10kpl/arvo niin vois niitäkin vähän jakaa eivät jäis pyörimään nurkkiin..

kuvat yms ohjeet voin laittaa @postiin... piirilevy yms materia ei kait kule kun postipekan kyyvillä...
Kaikki alta 244g/km on viherpiiperoita! (Trafin sivuilta loppui asteikko kesken, eli saan ajaa ilmaiseksi! kö?)
Nos
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Kokkkola

Viesti Kirjoittaja Nos »

Kaverilla lastutettu omega ja oma MV6 menee vasta 160 jälkeen edelle että kyllä niihin ihan kivasti pontta tulee, tosin diisseli oli kyllä manuaali mutta jätti koko ajan kuitenkin, ja testattu suljetulla alueella tietysti.
jmk
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 265
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 19:43

Viesti Kirjoittaja jmk »

penak kirjoitti:Taas uutta kokemusta lastutuksesta. Kaverin Diesel bemusta oikesi automaattilaatikko. Loota mitoitettu muutenkin liian löyhäksi vakio 170 hepaselle koneelle.
Kustannusarvio yli 5000 eur (uusi loota ja vaihtotyö). Kova hinta lastutukselle.

Arvatkaas kenen tekemä automaattilaatikko bemussa?
Ihan villi arvaus, olisko GM:n? :lol:

Menee ne rikki ilman lastuakin, ainakin tämän foorumin kokemuksien perusteella. Mutta totta, ihanan kallista on.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Bemussa on ZF:N laatikko. Udemmissa siityivät GM:n lootaan juuri noiden ZF:n hajoamisten takia.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Ensiksi ajettelin että 170 heppainen olisi juuri tuo 525d missä on GM:n laatikko mutta siinä taisikin olla 163hv, että vaikea sanoa mikä malli on kyseessä.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
Vastaa Viestiin