Zafira 2.0 ei käynnisty

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
vivamanTT
'Senator'
'Senator'
Viestit: 610
Liittynyt: 07 Kesä 2005, 20:18
Paikkakunta: Vihanti

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

ja se on ihan sama mikä beru tai bosch se on niin ne palaa aivan satunnaisesti, että uusi ei kestä aina pidempään kuin vanha :lol:
Vauxhall Magnum 2d 2300 -75
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1751
Liittynyt: 27 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kälviä city

Viesti Kirjoittaja jamata »

vivamanTT kirjoitti:Kyllä on kieltämättä hauska lukea näitä teidän ammattilaisten juttuja näin maallikkona, miksi ne hehkut pitää vaihtaa kaikki kerralla? ainoa mitä tiedän on ,että tommonen hehku kuitenkin maksaa n. 20€/kpl ja vanha hehku kun saattaa vanhattaa pari uuttakin, että se niiden kestosta 8) tiedän vaan kun harva se viikko hehkujakin tulee vaihdeltua

2,5TD Tulppa. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26-1719 11.80 ???
2,0DTi Tulppa. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26-1992 14.50 ???
2,2DTi Tulppa. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26-1993 15.50 ???

Siinä on motonet hehkujen hinnat ja nuo kestää suorasuihkarissa 200tkm miks ne pitäis vaihtaa 1 kerrallaan?
Nuo hehkut on rinnakkain ei vaikuta toisiinsa mitenkään eri olis jos ne olis sarjassa.

B 2,0/2,0-16V/2,2/2,5-24V/3,0-24V FLR8LDCU. . . . . . . . . 11-1988 4.90 ???
B 2,0/2,0-16V/2,2/2,5-24V/3,0-24V FLR8LDCU+ SuperPlus. . . 11-0839 4.90 ???
B FLR8LDCU vastaava Super4-FR91X. . . . . . . . . . . . . . 11-0829 4.50 ???
B 2,6/3,2 V6-24V 01-- FGR8KQE0. . . . . . . . . . . . . . . 11-1604 9.90 ???

Siinä on sytytystulppien hintoja ja varmasti tulee kalliimmaks vaihtaa noita verrattuna hehkuihin ja 70e tuntipalkalla tulee hintoihinsa.
Ite vaihan ainaski kaikki kerralla ethän sääkään varmaan vaiha toivottavasti renkaitakaan 1 kerralla
:whack:
Skoda Octavia -08
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Voihan ne sytytystulpatki vaihtaa yks kerrallaan...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
pekkisp
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Maalis 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja pekkisp »

Jos vaihtaa kaikki hehkut kerralla, niin sen asian voi unohtaa joksikin vuodeksi. Jos ne vaihtaa yksi kerrallaan, saa olla pahimmassa tapauksessa mittailemassa ja puuhastelemassa hehkujen kanssa aika tiuhaan. Jokainen toki taaplaa tavallaan.

Jos auton vie ammattilaiselle, niin aika usein lähes samalla rahalla ja työllä saa huollettua autoa samalla enemmän. Jos esim. vien pajalle auton kytkinhuoltoon, niin kaikkien kytkimen osien ohella menee vaihtoon moottorin kytkinpään stefatkin. Eikä toivottavasti tarvi olla ehtimiseen avaamassa sen jälkeen.
Vectra B diesel TDI
vivamanTT
'Senator'
'Senator'
Viestit: 610
Liittynyt: 07 Kesä 2005, 20:18
Paikkakunta: Vihanti

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

kyllä se vaan yleensä on niin, että asiakkaat kysyy ensin hintaa! Ei silti, omaan astraani vaihdan tai vaihdoin 3 vuotta sitten kaikki hehkut kerralla ja on kestäneet. Vaan tässä olikin se pointti, että mitään syytä siihen, että kaikki olisi vaihdettava kerralla, ei ole.
Vauxhall Magnum 2d 2300 -75
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
vivamanTT
'Senator'
'Senator'
Viestit: 610
Liittynyt: 07 Kesä 2005, 20:18
Paikkakunta: Vihanti

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

Ja harvemmin kytkin remontin yhteydessä kampiakselin takastefaakaan vaihdetaan, jos se on ehjä, omaani vaihtaisin, mutta asiakkaan autoon en, jos asiasta ei erikseen mainita 8)
Vauxhall Magnum 2d 2300 -75
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
DTI
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 107
Liittynyt: 30 Marras 2006, 18:17

Viesti Kirjoittaja DTI »

Just,ja mitähän tulee kaiken kaikkiaan maksamaan kun ns."säästetään" ja ruvetaan mittailemaan hehkujen toimintaa yksi kerrallaan että löydetään se hajalla oleva kun vikavalo palaa? Sitten vaihdetaan se yksi ja ajellaan viikko ja tehdään sama homma uudestaan kun taas palaa vikavalo...Ei kiitos.Itellä vaihdettiin just edellisellä viikolla KAIKKI hehkut kun vikavalo oli syttynyt kylmänä käynnistettäessä hetkeksi. Boschin hehkut 4kpl n.60e+vaihtotyö kun ei ittee innostanut n.40e.

Ei tullut edes mieleen ruveta puljaamaan vian etinnän kanssa ja pyytää mittailemaan hehkujen toimintaa,kaikki vaihtoon.Ajokilsoja n.250tkm ja hehkut todnäk alkuperäiset,kuinkas pitkään kuvittelit niiden muiden vielä kestävän jos olisin vain yhden vaihtanut?Edelleen,en vaihda toiseen autoonikaan vain esim.kolmea sytytystulppaa,kyllä ne kaikki kahdeksan menee vaihtoon kerralla.

Edit:niin ja toisella autolla en tarkoita tuota B Kadettia,se kun on edelleen vakiolla 1,0L neloskoneella,ei kasilla...
-03 Vectra C 1,8 STW
EX: -99 Vectra B DTI Voyage

Kadett B
+ muutamia stressileluja...
Avatar
a.tikkanen
'Senator'
'Senator'
Viestit: 767
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 15:14
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja a.tikkanen »

noo se kai on omistajasta ja tulppien paikasta kiinni montako haluaa vaihtaa... (ite kannustan kaikkien vaihtoa kerralla) ei kyllä itelle enää siinä vaiheessa kun on omegan "imusarja" lattialla, tulis mieleen ruveta mittailemaan ja ehtimään viallista hehkua.. ihan vaan kaikki kerralla mitään kyselemättä...
vaikkahan ite vaihettuna omegaan tuleekin melkein satasen paukku...
(tulpat 6kpl + imusarjan tiivisteet)
Kaikki alta 244g/km on viherpiiperoita! (Trafin sivuilta loppui asteikko kesken, eli saan ajaa ilmaiseksi! kö?)
pekkisp
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Maalis 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja pekkisp »

Säästö väärässä paikassa tulee lopulta aina kalliiksi. Samaa paikkaa availlaan/rapataan koko ajan. Se mikä aluksi näytti säästöltä, maksaakin lopulta mansikoita.
Vectra B diesel TDI
Vastaa Viestiin