Zafira 2.0 ei käynnisty
vivamanTT kirjoitti:Kyllä on kieltämättä hauska lukea näitä teidän ammattilaisten juttuja näin maallikkona, miksi ne hehkut pitää vaihtaa kaikki kerralla? ainoa mitä tiedän on ,että tommonen hehku kuitenkin maksaa n. 20€/kpl ja vanha hehku kun saattaa vanhattaa pari uuttakin, että se niiden kestosta tiedän vaan kun harva se viikko hehkujakin tulee vaihdeltua
2,5TD Tulppa. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26-1719 11.80 ???
2,0DTi Tulppa. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26-1992 14.50 ???
2,2DTi Tulppa. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26-1993 15.50 ???
Siinä on motonet hehkujen hinnat ja nuo kestää suorasuihkarissa 200tkm miks ne pitäis vaihtaa 1 kerrallaan?
Nuo hehkut on rinnakkain ei vaikuta toisiinsa mitenkään eri olis jos ne olis sarjassa.
B 2,0/2,0-16V/2,2/2,5-24V/3,0-24V FLR8LDCU. . . . . . . . . 11-1988 4.90 ???
B 2,0/2,0-16V/2,2/2,5-24V/3,0-24V FLR8LDCU+ SuperPlus. . . 11-0839 4.90 ???
B FLR8LDCU vastaava Super4-FR91X. . . . . . . . . . . . . . 11-0829 4.50 ???
B 2,6/3,2 V6-24V 01-- FGR8KQE0. . . . . . . . . . . . . . . 11-1604 9.90 ???
Siinä on sytytystulppien hintoja ja varmasti tulee kalliimmaks vaihtaa noita verrattuna hehkuihin ja 70e tuntipalkalla tulee hintoihinsa.
Ite vaihan ainaski kaikki kerralla ethän sääkään varmaan vaiha toivottavasti renkaitakaan 1 kerralla
Skoda Octavia -08
Jos vaihtaa kaikki hehkut kerralla, niin sen asian voi unohtaa joksikin vuodeksi. Jos ne vaihtaa yksi kerrallaan, saa olla pahimmassa tapauksessa mittailemassa ja puuhastelemassa hehkujen kanssa aika tiuhaan. Jokainen toki taaplaa tavallaan.
Jos auton vie ammattilaiselle, niin aika usein lähes samalla rahalla ja työllä saa huollettua autoa samalla enemmän. Jos esim. vien pajalle auton kytkinhuoltoon, niin kaikkien kytkimen osien ohella menee vaihtoon moottorin kytkinpään stefatkin. Eikä toivottavasti tarvi olla ehtimiseen avaamassa sen jälkeen.
Jos auton vie ammattilaiselle, niin aika usein lähes samalla rahalla ja työllä saa huollettua autoa samalla enemmän. Jos esim. vien pajalle auton kytkinhuoltoon, niin kaikkien kytkimen osien ohella menee vaihtoon moottorin kytkinpään stefatkin. Eikä toivottavasti tarvi olla ehtimiseen avaamassa sen jälkeen.
Vectra B diesel TDI
kyllä se vaan yleensä on niin, että asiakkaat kysyy ensin hintaa! Ei silti, omaan astraani vaihdan tai vaihdoin 3 vuotta sitten kaikki hehkut kerralla ja on kestäneet. Vaan tässä olikin se pointti, että mitään syytä siihen, että kaikki olisi vaihdettava kerralla, ei ole.
Vauxhall Magnum 2d 2300 -75
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
Just,ja mitähän tulee kaiken kaikkiaan maksamaan kun ns."säästetään" ja ruvetaan mittailemaan hehkujen toimintaa yksi kerrallaan että löydetään se hajalla oleva kun vikavalo palaa? Sitten vaihdetaan se yksi ja ajellaan viikko ja tehdään sama homma uudestaan kun taas palaa vikavalo...Ei kiitos.Itellä vaihdettiin just edellisellä viikolla KAIKKI hehkut kun vikavalo oli syttynyt kylmänä käynnistettäessä hetkeksi. Boschin hehkut 4kpl n.60e+vaihtotyö kun ei ittee innostanut n.40e.
Ei tullut edes mieleen ruveta puljaamaan vian etinnän kanssa ja pyytää mittailemaan hehkujen toimintaa,kaikki vaihtoon.Ajokilsoja n.250tkm ja hehkut todnäk alkuperäiset,kuinkas pitkään kuvittelit niiden muiden vielä kestävän jos olisin vain yhden vaihtanut?Edelleen,en vaihda toiseen autoonikaan vain esim.kolmea sytytystulppaa,kyllä ne kaikki kahdeksan menee vaihtoon kerralla.
Edit:niin ja toisella autolla en tarkoita tuota B Kadettia,se kun on edelleen vakiolla 1,0L neloskoneella,ei kasilla...
Ei tullut edes mieleen ruveta puljaamaan vian etinnän kanssa ja pyytää mittailemaan hehkujen toimintaa,kaikki vaihtoon.Ajokilsoja n.250tkm ja hehkut todnäk alkuperäiset,kuinkas pitkään kuvittelit niiden muiden vielä kestävän jos olisin vain yhden vaihtanut?Edelleen,en vaihda toiseen autoonikaan vain esim.kolmea sytytystulppaa,kyllä ne kaikki kahdeksan menee vaihtoon kerralla.
Edit:niin ja toisella autolla en tarkoita tuota B Kadettia,se kun on edelleen vakiolla 1,0L neloskoneella,ei kasilla...
-03 Vectra C 1,8 STW
EX: -99 Vectra B DTI Voyage
Kadett B
+ muutamia stressileluja...
EX: -99 Vectra B DTI Voyage
Kadett B
+ muutamia stressileluja...
- a.tikkanen
- 'Senator'
- Viestit: 767
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 15:14
- Paikkakunta: kuopio
noo se kai on omistajasta ja tulppien paikasta kiinni montako haluaa vaihtaa... (ite kannustan kaikkien vaihtoa kerralla) ei kyllä itelle enää siinä vaiheessa kun on omegan "imusarja" lattialla, tulis mieleen ruveta mittailemaan ja ehtimään viallista hehkua.. ihan vaan kaikki kerralla mitään kyselemättä...
vaikkahan ite vaihettuna omegaan tuleekin melkein satasen paukku...
(tulpat 6kpl + imusarjan tiivisteet)
vaikkahan ite vaihettuna omegaan tuleekin melkein satasen paukku...
(tulpat 6kpl + imusarjan tiivisteet)
Kaikki alta 244g/km on viherpiiperoita! (Trafin sivuilta loppui asteikko kesken, eli saan ajaa ilmaiseksi! kö?)