Tarviiko Vivaroon etusäleikönsuojaa talveksi?

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
piisku
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Joulu 2006, 12:12

Tarviiko Vivaroon etusäleikönsuojaa talveksi?

Viesti Kirjoittaja piisku »

Tuli hommattua Vivaro ja ensimmäinen talvi tulossa niin kiinnostas tietää, että onko tuossa ollu mitään ongelmia talvella? Tartteeko laittaa etusäleikönsuojaa, että saa lämmöt nousemaan? Se webasto tuntuu huutavan aika tiehään tahtiin niin laittamalla suojan vois lämmöt pysyä paremmin ja webasto huutas vähemmän. Onko kokemuksia?
joreman
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 15 Heinä 2005, 08:51
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja joreman »

Ei ainakaan -03 2.5 DTI:llä ole ollut mitään vaikeuksia talven/lämpöjen suhteen. Webasto singauttaa viisarin 90 asteeseen pikaisesti ilman mitään maskeja ja siinähän pysyy kuin se kuuluisa jätös jonkun tuvan seinällä. Jos muuten oikein muistan, niin W:n lämpötila-anturi irtikytkettiin ja näin ollen masiina starttaa vain kytkimestä (eipä siis hurise turhaan). HUOM! Paku pyörii länsirannikolla, joka ei tunnetusti ole paras paikka auton lämpöjen testaamiseen (ainakaan sen kylmän pään). (OFF -TOPIC; vaunussa on tunnetusti Renun kone. Ei muuta pahaa, mutta ne johtosarjat! GRRRR! Korjaamolla ollaan taas kun auto loikkii kun aropupu huonojen kontaktien vuoksi).
i_kone
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1050
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja i_kone »

Tämän talven ajokokemusten perusteella lämpeää ihan hyvin. Webasto käy aina kun on ulkolämpötila on 3-4 astetta. Oli kone kuuma tai ei. Aivan järjetöntä. Alkoi tuo irtikytkemtä kiinnostamaan. Tekikö ne sen opel liikkeessä?
joreman kirjoitti:Jos muuten oikein muistan, niin W:n lämpötila-anturi irtikytkettiin ja näin ollen masiina starttaa vain kytkimestä (eipä siis hurise turhaan).
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
joreman
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 15 Heinä 2005, 08:51
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja joreman »

Joo, kyllä kannattaa kysäistä merkkikorjaamolta. Luulisin, että suostuvat mukisematta pakko-ohjauksen poistamiseen - älytön kun on - nimenomaan pakussa. Funtsin vaan tässä, että miten homma itseasiassa hoidettiin? WAG:n Transsussa (-00) riitti kun käänsi lämpöt. anturin plugin vaan irti "mittaavasta päästä".
Vastaa Viestiin