Y22DTR vectraa ostamassa, ilmamassamittari rikki?
Y22DTR vectraa ostamassa, ilmamassamittari rikki?
Olen ostamassa 270tkm ajettua (EDIT: oikea moottorikoodi) Y22DTR koneista vm 01 vectraa.
Huollot tehty hyvin, yksi omistaja, ei ole vikoja ollut.Maantieajoa ajettu.
Tosin ollut Palinilla esittelyautona, mitenkähän revittely uutena vaikuttaa myöhemmin?
Onko mitään erityistä huomioitavaa?Puslat muuten vaihdettu viime viikolla.
Tässä se mulla nyt yön yli koeajossa on, ja hyvin vetää muuten paitsi että motarilla kun 140km/h tulee vauhtia niin lyö vikavalon päälle ja veto loppuu siihen.Vikavalo häviää kun käynnistää uudestaan.
Koodeja en tuosta osannut lukea, onko kyseessä se "kuuluisa" ilmamassamittari??
Nopeata vastausta kiitos, että voin antaa aamulla kauppiaalle palautetta.
TACK SÅ MYCKET
Huollot tehty hyvin, yksi omistaja, ei ole vikoja ollut.Maantieajoa ajettu.
Tosin ollut Palinilla esittelyautona, mitenkähän revittely uutena vaikuttaa myöhemmin?
Onko mitään erityistä huomioitavaa?Puslat muuten vaihdettu viime viikolla.
Tässä se mulla nyt yön yli koeajossa on, ja hyvin vetää muuten paitsi että motarilla kun 140km/h tulee vauhtia niin lyö vikavalon päälle ja veto loppuu siihen.Vikavalo häviää kun käynnistää uudestaan.
Koodeja en tuosta osannut lukea, onko kyseessä se "kuuluisa" ilmamassamittari??
Nopeata vastausta kiitos, että voin antaa aamulla kauppiaalle palautetta.
TACK SÅ MYCKET
A4 Tdi
Re: Y22DTH vectraa ostamassa, ilmamassamittari rikki?
Ilmamassamittari harvoin antaa vikakoodia tai se on todellakin mykkä (diagnostiikka huono tuon suhteen).kontio kirjoitti: Tässä se mulla nyt yön yli koeajossa on, ja hyvin vetää muuten paitsi että motarilla kun 140km/h tulee vauhtia niin lyö vikavalon päälle ja veto loppuu siihen.Vikavalo häviää kun käynnistää uudestaan.
TACK SÅ MYCKET
Jostain syystä peli menee pitkässä kiihdytyksessä hätäkäytölle ja moottori pudottaa ahtopaineet perusahdoille ja vaihtoehtoja on paljon...
- hukkaportti takertelee
- alipainejärjestelmä fuskaa
- säätyväsiipinen turbo takertelee
- jne
j.h
-
- 'Senator'
- Viestit: 945
- Liittynyt: 10 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Y22DTH vectraa ostamassa, ilmamassamittari rikki?
Onko tuota hukkaporttia jos turbo on muuttuvasiipinen? Onko kone muuten Y22DTH vai Y22DTR (mulla on Vectrassa muistaakseni tuo jälkimmäinen eli 92kW/125hv, 280Nm)?jpisteh kirjoitti:Ilmamassamittari harvoin antaa vikakoodia tai se on todellakin mykkä (diagnostiikka huono tuon suhteen).kontio kirjoitti: Tässä se mulla nyt yön yli koeajossa on, ja hyvin vetää muuten paitsi että motarilla kun 140km/h tulee vauhtia niin lyö vikavalon päälle ja veto loppuu siihen.Vikavalo häviää kun käynnistää uudestaan.
TACK SÅ MYCKET
Jostain syystä peli menee pitkässä kiihdytyksessä hätäkäytölle ja moottori pudottaa ahtopaineet perusahdoille ja vaihtoehtoja on paljon...
- hukkaportti takertelee
- alipainejärjestelmä fuskaa
- säätyväsiipinen turbo takertelee
- jne
j.h
Nykyisin: Mercedes Benz C220Cdi Avantgarde -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
-
- 'Senator'
- Viestit: 945
- Liittynyt: 10 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Minulla oli vastaavassa Saabikkaassa vastaava vika. Itä-Suomessa merkkiliikkeen pojat ol yrittänyt edellisen omistajan aikana korjata vikaa useampaan otteeseen, mutta eivät olleet onnistuneet. Lopulta vika löytyi hukkaportin magneettiventtiilin letkuista - kaksi letkua väärin päin asennettu ja tästä venttiilin takertelua. Vaihdoin letkut oikein päin ja sen jälkeen ei ole vikaa esiintynyt.
Jos itse venttiili on viallinen niin ainakin saabikkaassa on EGR:llä käytössä kaksi samanlaista venttiiliä eli vika on helppo kokeilla vaihtamalla sieltä toinen hukkaportille.
Jos itse venttiili on viallinen niin ainakin saabikkaassa on EGR:llä käytössä kaksi samanlaista venttiiliä eli vika on helppo kokeilla vaihtamalla sieltä toinen hukkaportille.
Juu, pitää käydä myyjän kanssa vähän puhumassa, ottaa uudestaan koeajoon ja koittaa löytää vika.Jos löydän, en tietenkään sano myyjälle vaan vaan ruinaan siitä 500€ hinnasta pois,eli silloin menisi jo melkein ilman välirahoja...
Lisää vastaavanlaisia ohjeita saa antaa.
Nyt siis tsekattavaa olisi:
-Ilmamassamittari
-Hukkaportti
-EGR
-Letkuvuodot
-Turbo mitä ei paljoa kotikonstein tutkita.
Jos itse en vikaa löydä, käsken myyjää setvimään sen ja ostan auton (ehkä) sitten kun on kunnossa..
Lisää vastaavanlaisia ohjeita saa antaa.
Nyt siis tsekattavaa olisi:
-Ilmamassamittari
-Hukkaportti
-EGR
-Letkuvuodot
-Turbo mitä ei paljoa kotikonstein tutkita.
Jos itse en vikaa löydä, käsken myyjää setvimään sen ja ostan auton (ehkä) sitten kun on kunnossa..
A4 Tdi
Hukkaporttia tuossa ei kaiketi ole, jos/kun on muuntuvasiipinen turbo (tai isot pojat on taas vedättäny minua). Jos veto on tasaista (ja kiihtyminen odotusten mukaista) 140:en asti niin ei taida ihan tyypillisin massamitarivikakaan olla. Tasaisen vastakohta on lievästi aaltoileva, mutta ei kuitenkaan ravistava
Juu,kyllä kiihtyy tasaisesti.Ykkösellä ei mihinkään mutta kakkonen,kolmonen ja nelonen niin
Pätkii kyllä ex-appiukkokokelaan 1.9TDI Passatin (110hp) selkeästi.
Nämä siis ilman lastua, lastulla pätkitään jo ex-lankokokelaan 2-litrainen bensa mazdakin...
Jos siis tuon kiisselin ostan, lastu tulee samantien.
Aika karkea käyntiääni on mutta niin on kuulemma ollut uudesta asti.
140km/h jälkeen kun pätkäisee niin ei mene 120 kovempaa, ei sitten millään.Ilman ahtojakin luulisi yli 120 liikkuvan,joten tuskin vika ainakaan pelkästään ahdoissa on...
Pätkii kyllä ex-appiukkokokelaan 1.9TDI Passatin (110hp) selkeästi.
Nämä siis ilman lastua, lastulla pätkitään jo ex-lankokokelaan 2-litrainen bensa mazdakin...
Jos siis tuon kiisselin ostan, lastu tulee samantien.
Aika karkea käyntiääni on mutta niin on kuulemma ollut uudesta asti.
140km/h jälkeen kun pätkäisee niin ei mene 120 kovempaa, ei sitten millään.Ilman ahtojakin luulisi yli 120 liikkuvan,joten tuskin vika ainakaan pelkästään ahdoissa on...
A4 Tdi
-
- 'Senator'
- Viestit: 945
- Liittynyt: 10 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Tällaisen täydellisen amatöörin diagnoosi on likainen EGR-ventiili (kai se imusarja ym. romut on jo tuohon kilometreihin nähden aika paskaiset/karstaiset). Eli jos EGR:ää vähän puhdistaa ja katsoo mitä tapahtuu sen jälkeen...kontio kirjoitti:Juu,kyllä kiihtyy tasaisesti.Ykkösellä ei mihinkään mutta kakkonen,kolmonen ja nelonen niin
Pätkii kyllä ex-appiukkokokelaan 1.9TDI Passatin (110hp) selkeästi.
Nämä siis ilman lastua, lastulla pätkitään jo ex-lankokokelaan 2-litrainen bensa mazdakin...
Jos siis tuon kiisselin ostan, lastu tulee samantien.
Aika karkea käyntiääni on mutta niin on kuulemma ollut uudesta asti.
140km/h jälkeen kun pätkäisee niin ei mene 120 kovempaa, ei sitten millään.Ilman ahtojakin luulisi yli 120 liikkuvan,joten tuskin vika ainakaan pelkästään ahdoissa on...
Kertokaas vielä asiantuntijat voiko jumiutuvat turbon siivet tehdä tuollaista kiusaa?
Edit: ja karkea käyntiääni on normaalia
Nykyisin: Mercedes Benz C220Cdi Avantgarde -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Itellä teki 2.2dti vectra samaa ja syy löytyi ahtopainetta säävästä magneetti venttiilistä sen kun vaihtoi niin alko toimia. imusarjan puhdistus kannattaa tehdä jos ei ole tehty. onko eroa kylmällä ja kuumalla koneella että tekeekö temppuja enemmän/herkemmin? Tuo karkea käynti ääni on kyllä ilmeisesti ominaisuus ku on mullakin ja kyllähän vnt ahtimen siivet voi juuttua kiinni ja itsellä 347tkm mittarissa ja turbo alkaa vetämään viimeisiään...
Calibra 4x4 Turbo
Saab 9000 2.3 Turbo
Saab 9000 2.3 Turbo
-
- 'Senator'
- Viestit: 945
- Liittynyt: 10 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Millaisia oireita turbossa on?Tallukka kirjoitti:Itellä teki 2.2dti vectra samaa ja syy löytyi ahtopainetta säävästä magneetti venttiilistä sen kun vaihtoi niin alko toimia. imusarjan puhdistus kannattaa tehdä jos ei ole tehty. onko eroa kylmällä ja kuumalla koneella että tekeekö temppuja enemmän/herkemmin? Tuo karkea käynti ääni on kyllä ilmeisesti ominaisuus ku on mullakin ja kyllähän vnt ahtimen siivet voi juuttua kiinni ja itsellä 347tkm mittarissa ja turbo alkaa vetämään viimeisiään...
Nykyisin: Mercedes Benz C220Cdi Avantgarde -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06