onko missään saatavana 20E koneeseen teholastua? kertokoon joku tietäväinen
itse en ole löytänyt mistään
20E ja Teholastu?
taatusti pitkä ikäinen lastuLUMI kirjoitti:saa tuolta
http://w3.puukeskus.upm-kymmene.com/
eli ei näitä koneita millään lastuilla viritellä
eka koneeseen 3000-4000 viripalikkaa sitten ohjelmoitavaruisku
Joo nokkakeppi vaihtoon, siinä on tarpeeksi "teholastua". Esimerkiksi Enem Y12 mieto nokka ni pitäisi irrota 120-130hp jos kone muuten kunnossa ja tämä edellyttää vieläpä ruiskun ja sytkän säädättämisen penkissä.
Ja koska tollanen jetronicci ei mikään eko-ruisku ole niin siitä ei säätämällä juurikaan teholisää vakiokoneeseen saa. Mitä nyt moni sanoo että kaasuun vastaavuus paranee hiukan jos ilmamäärämittarin jousta löysää naksun tai pari.
Ainut mitä voi siis ruiskusta säätää on ilmamäärämittari jolla voi vaikuttaa seoksiin pinta- ja osakaasualueella alle 4000rpm (löysempi jousi=rikkaampi seos). Siitä ylöspäin voi seokseen vaikuttaa vain bensapaineita säätelemällä.
Näillä mennään jos budjetti on alle 500euroa.
Ja koska tollanen jetronicci ei mikään eko-ruisku ole niin siitä ei säätämällä juurikaan teholisää vakiokoneeseen saa. Mitä nyt moni sanoo että kaasuun vastaavuus paranee hiukan jos ilmamäärämittarin jousta löysää naksun tai pari.
Ainut mitä voi siis ruiskusta säätää on ilmamäärämittari jolla voi vaikuttaa seoksiin pinta- ja osakaasualueella alle 4000rpm (löysempi jousi=rikkaampi seos). Siitä ylöspäin voi seokseen vaikuttaa vain bensapaineita säätelemällä.
Näillä mennään jos budjetti on alle 500euroa.
Monellaisii takaveto-ooppelei ollunnaa
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Tuo on totta mutta jos imm:n säätää niin että kaasuun vastaavuus on hyvä on kulutuskin melko korkea. Eli täytyy hakea sellanen sopiva kompromissi.Tonskulus kirjoitti:Mitä nyt moni sanoo että kaasuun vastaavuus paranee hiukan jos ilmamäärämittarin jousta löysää naksun tai pari.
Ja maksimitehoonhan tuolla ei ole vaikutusta koska kaasupohjassa mukaan tulee täyskaasurikastus joka antaa tehon kannalta aika tarkalleen optimin seossuhteen.
B Ascona '80 ja E Rekord '83