20E ja Teholastu?

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
jakket
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Maalis 2007, 17:29

20E ja Teholastu?

Viesti Kirjoittaja jakket »

onko missään saatavana 20E koneeseen teholastua? kertokoon joku tietäväinen
itse en ole löytänyt mistään :cry:
LUMI
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja LUMI »

saa tuolta 8)
http://w3.puukeskus.upm-kymmene.com/

eli ei näitä koneita millään lastuilla viritellä :o
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

LUMI kirjoitti:saa tuolta 8)
http://w3.puukeskus.upm-kymmene.com/

eli ei näitä koneita millään lastuilla viritellä :o
taatusti pitkä ikäinen lastu :D

eka koneeseen 3000-4000 viripalikkaa sitten ohjelmoitavaruisku
Tonskulus
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 236
Liittynyt: 27 Kesä 2005, 20:45
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Tonskulus »

Joo nokkakeppi vaihtoon, siinä on tarpeeksi "teholastua". Esimerkiksi Enem Y12 mieto nokka ni pitäisi irrota 120-130hp jos kone muuten kunnossa ja tämä edellyttää vieläpä ruiskun ja sytkän säädättämisen penkissä.

Ja koska tollanen jetronicci ei mikään eko-ruisku ole niin siitä ei säätämällä juurikaan teholisää vakiokoneeseen saa. Mitä nyt moni sanoo että kaasuun vastaavuus paranee hiukan jos ilmamäärämittarin jousta löysää naksun tai pari.
Ainut mitä voi siis ruiskusta säätää on ilmamäärämittari jolla voi vaikuttaa seoksiin pinta- ja osakaasualueella alle 4000rpm (löysempi jousi=rikkaampi seos). Siitä ylöspäin voi seokseen vaikuttaa vain bensapaineita säätelemällä.

Näillä mennään jos budjetti on alle 500euroa.
Monellaisii takaveto-ooppelei ollunnaa
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

Tonskulus kirjoitti:Mitä nyt moni sanoo että kaasuun vastaavuus paranee hiukan jos ilmamäärämittarin jousta löysää naksun tai pari.
Tuo on totta mutta jos imm:n säätää niin että kaasuun vastaavuus on hyvä on kulutuskin melko korkea. Eli täytyy hakea sellanen sopiva kompromissi.
Ja maksimitehoonhan tuolla ei ole vaikutusta koska kaasupohjassa mukaan tulee täyskaasurikastus joka antaa tehon kannalta aika tarkalleen optimin seossuhteen.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Vastaa Viestiin