Opelien katsastukset
-04 ostin Vectran niin oli melkein heti katsastus: rattilukko ei toiminu, rekisterikilven valo pimeenä ja käsijarru heikkotehonen -> hylätty.
-05 inssi oli kiinnostunut autosta, kehu autoa ja kyseli siitä kaikennäköistä, meni heittämällä läpi.
-06 meni heittämällä läpi, mutta mainitsi erikseen että kannattaa uusia eteen jarrupalat
-07 *tulossa* (1.4. saa mennä katsastamaan ja heti ensi kuun alussa pitää rynnätä konttorille)
Astra oli juuri pari päivää ennen ostoa katsastettu ja ajoaikaa on 01/08 asti, joten siitä ei tarvii ihan heti murehtia.
-05 inssi oli kiinnostunut autosta, kehu autoa ja kyseli siitä kaikennäköistä, meni heittämällä läpi.
-06 meni heittämällä läpi, mutta mainitsi erikseen että kannattaa uusia eteen jarrupalat
-07 *tulossa* (1.4. saa mennä katsastamaan ja heti ensi kuun alussa pitää rynnätä konttorille)
Astra oli juuri pari päivää ennen ostoa katsastettu ja ajoaikaa on 01/08 asti, joten siitä ei tarvii ihan heti murehtia.
Corsa OPC -09
Ylhäällä oli jo hyvää juttua , mutta laitetaan omakin.
Auto oli Ascona B 2.0, johon olin laittanu Mantan ruiskukoneen, kun oma kaasarikone oli leiponu kiinni.
Vein auton sen kummempia säätelemättä leimalla, kun muistelin ettei siitä päästöjä mitattais, mutta
kun oli -79 niin nehän piti mitata.
Kun ascona oli kiinni mittarissa inssi tuumasi, että
-on päästöt aika korkeat. Että tyhjäkäyntikin oli noin 1300RPM vaikka pitäis olla alle tonnissa.
Minä siihen että,
-oota vähän minä sääjän sitä.
Inssi siihen tokas.
-Ettei tämä mikään korjaamo ole, että mitäs tämän auton kanssa tehdään?
Minä että,
-katsasta nyt muuten se auto ees.
Loppujen lopuksi löyty yks vika sen niiden päästöjen lisäksi, puuttu rekisterikilven valosta lasi.
No päästöjen takia napsahti ajokielto-tarra tuulilasiin ja ajo määräys puoleksitunniksi.
Ajelin tallille ja kirkaasta muovikanisterista puukolla "lasi" rekkarinvalolla. Sitten ajoin korjaamolle missä on tuttuja töissä. Ascona mittariin kiinni, tyhjäkäyti kohilleen ja vähän säätöä, niin sai lailliset päästöt lapulle. Sen kanssa ajoin takas konttorille. Inssi katso lapun ja laitto leiman papereihin.
Kysy päälle että,
-Joko otit sen ajokieltotarran pois.
Minä siihen että,
-En oo ottanu.
Inssi kävi ite nykertämässä sen siitä lasista ja tuumaili vaan että,
-Kyllä nämä tarttuu tiukkaan.
Auto oli Ascona B 2.0, johon olin laittanu Mantan ruiskukoneen, kun oma kaasarikone oli leiponu kiinni.
Vein auton sen kummempia säätelemättä leimalla, kun muistelin ettei siitä päästöjä mitattais, mutta
kun oli -79 niin nehän piti mitata.
Kun ascona oli kiinni mittarissa inssi tuumasi, että
-on päästöt aika korkeat. Että tyhjäkäyntikin oli noin 1300RPM vaikka pitäis olla alle tonnissa.
Minä siihen että,
-oota vähän minä sääjän sitä.
Inssi siihen tokas.
-Ettei tämä mikään korjaamo ole, että mitäs tämän auton kanssa tehdään?
Minä että,
-katsasta nyt muuten se auto ees.
Loppujen lopuksi löyty yks vika sen niiden päästöjen lisäksi, puuttu rekisterikilven valosta lasi.
No päästöjen takia napsahti ajokielto-tarra tuulilasiin ja ajo määräys puoleksitunniksi.
Ajelin tallille ja kirkaasta muovikanisterista puukolla "lasi" rekkarinvalolla. Sitten ajoin korjaamolle missä on tuttuja töissä. Ascona mittariin kiinni, tyhjäkäyti kohilleen ja vähän säätöä, niin sai lailliset päästöt lapulle. Sen kanssa ajoin takas konttorille. Inssi katso lapun ja laitto leiman papereihin.
Kysy päälle että,
-Joko otit sen ajokieltotarran pois.
Minä siihen että,
-En oo ottanu.
Inssi kävi ite nykertämässä sen siitä lasista ja tuumaili vaan että,
-Kyllä nämä tarttuu tiukkaan.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!"
Insignia Sport Tourer cdti
EX Kadett E GT
Ikuisuus projekti Monza GSE
Ja Mopo
Insignia Sport Tourer cdti
EX Kadett E GT
Ikuisuus projekti Monza GSE
Ja Mopo
- LouCCu
- 'Senator'
- Viestit: 990
- Liittynyt: 27 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Ilmajoki (Ahonkylä)
- Viesti:
Eipä ole ollu ongelmia yhenkään noista alapuolella olevian katsastukses, ei edes huomautuksia ja jokaisessa on ollu kilometrit tuossa 150-220 tkm välillä.
Astras oli kyllä sellanen homma että olin menos katsastamaan ja konttorin pihaan ajaes hajos katalysaattori, oli routa ikävästi nostanu mukavan korokkeen
Astras oli kyllä sellanen homma että olin menos katsastamaan ja konttorin pihaan ajaes hajos katalysaattori, oli routa ikävästi nostanu mukavan korokkeen
Mazda RX-7 & Audi A4 Avant TDI quattro -02
A6 Avant -97 TDI, Escort STW -94, Sierra dohc -92, 520i -88, 525i Touring -92, Bora -99, Omega 2.2Dti -01, MV6 -96, 2,5 V6 -96, 2.0 16v -96, 2.0 8v -96 ja -95, Astra -94
A6 Avant -97 TDI, Escort STW -94, Sierra dohc -92, 520i -88, 525i Touring -92, Bora -99, Omega 2.2Dti -01, MV6 -96, 2,5 V6 -96, 2.0 16v -96, 2.0 8v -96 ja -95, Astra -94
Auto -94 vuoden A-mallin Vectra C20XE koneella.
Vuonna 2006 meni katsastuksesta huoletta läpi, ei mitään ongelmia!
Vuonna 2007, ei mennyt, katsastukseen mennessä valo simmahtali -> motonettiin -> uudet paikoilleen -> katsastus konttorilla sitten toisen puolen tuikut simahtivat! Toinen peruutusvalo ei toiminut (syy: molemmat kaapelit poikki konetilasta, mutta HUOM. toinen oli pimeänä kuulemma) toinen takajousi poikki, vetoakselin suojakumi rikki, päästöt liian korkeat, saatin koulussa kuntoon tennaria antamalla, tyhjäkäynti kierrokset liian korkeat no oktaanivalitsin 95 -> 98 nämä kaikki kuntoon ja leima tuli kun tulikin...
Vuonna 2006 meni katsastuksesta huoletta läpi, ei mitään ongelmia!
Vuonna 2007, ei mennyt, katsastukseen mennessä valo simmahtali -> motonettiin -> uudet paikoilleen -> katsastus konttorilla sitten toisen puolen tuikut simahtivat! Toinen peruutusvalo ei toiminut (syy: molemmat kaapelit poikki konetilasta, mutta HUOM. toinen oli pimeänä kuulemma) toinen takajousi poikki, vetoakselin suojakumi rikki, päästöt liian korkeat, saatin koulussa kuntoon tennaria antamalla, tyhjäkäynti kierrokset liian korkeat no oktaanivalitsin 95 -> 98 nämä kaikki kuntoon ja leima tuli kun tulikin...
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
-
- 'Kadett'
- Viestit: 29
- Liittynyt: 09 Loka 2005, 12:36
- Paikkakunta: Lappeenranta
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
- jere rantonen
- Minut on bannattu!
- Viestit: 589
- Liittynyt: 17 Marras 2006, 15:01
- Paikkakunta: pornainen
Omega oli viikolla ensimmäistä kertaa minulla ollessa konttorilla, leima tuli, rekisterikilven valo tosin oli palanut. Edelliselle Omegalle tuli kerran kolmesta karsastuksestaan hylsy, silloin toinen etujarru ei pitänyt. Ascona on mennyt läpi ilman moitteita viimeiset 15 vuotta, pidemmälle en muista.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 3519
- Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
- Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata
Eipä ole ollut leimoilla mitään ihmeellistä mistä ei olisi puhumalla selvinnyt vaikka onkin ollut ruma Ascona joka kerralla mukana
Tänäänkin sain merkkautettua ahtimen sun muut tilpehöörit otteeseen ilman mitään mutinoita
Tänäänkin sain merkkautettua ahtimen sun muut tilpehöörit otteeseen ilman mitään mutinoita
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla