Opelien katsastukset
Re: Opelien katsastukset
Inkku -15 ja 198tkm leimattu eilen huomautuksitta, viimene 2v leima.. sen kunniaksi ens viikolla etulasit tummiksi.
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Re: Opelien katsastukset
'17 K farkku 99 tkm leimaan ei huomautettavaa.
GSI-The Real Thing & ST wagon
Re: Opelien katsastukset
Calibra käytetty leimalla, ajomäärä 35136 km.
Re: Opelien katsastukset
Emännän c vectran käytin leimalla ekalla hyppäsi liian korkeasta hcseestä vaihdoin etummaisen lambda niin saatiin leima paperiin. 500tkm metsästys jatkuu nyt on mittarissa 444444km
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Re: Opelien katsastukset
A ja B Insigniat katsastettu, läpi huomautuksitta (B:n pohjasta katsuri kokeili myös sorkkaraudalla).
Re: Opelien katsastukset
Eipäilikö se että olisi jo kovasti pehmeä tuo b malli
GSI-The Real Thing & ST wagon
Re: Opelien katsastukset
Vissiin
”Hyvähän se on”, sanoi lopuksi.
Oli pakko vastata vanhalla puujalalla ”ai läpi meni, mut ei pohjasta?”
”Hyvähän se on”, sanoi lopuksi.
Oli pakko vastata vanhalla puujalalla ”ai läpi meni, mut ei pohjasta?”
-
- 'Kadett'
- Viestit: 44
- Liittynyt: 20 Joulu 2014, 01:12
Re: Opelien katsastukset
Viimevuotinen leima kustansi 1400e kun päästöt oli päin v*ttua kun moottorille syötettiin liikaa bensaa, iIlmamassamittari ja takimmainen lambda vaihdettiin, moottori kuvattiin sisältä sekä imu -että pakopuolelta, molemmat katit kuvattiin sisältä, lopulta länsiauto mittas päästölapun toisesta autosta ja sillä leima.
Tämän vuotinen 2700e, elikkäs viime vuonna viimeiseksi epäilyksi jääny moottorinohjausyksikkö vaihdettiin millä auto tulikin kunnolla kuntoon +muuta perushuoltoa siihen päälle (öljyt jne)
Onpahan nyt kunnossa saatana ja onneksi edellinen omistaja on teetättänyt käytännössä kaiken muun kallisarvoiset huoltokohteet (turbo, jakopää, jarrulevyt paloineen, peränvaihto) niin toivottavasti seuraava leima tulee "vähän" halvemmalla *koputtaa puuta*
Tämän vuotinen 2700e, elikkäs viime vuonna viimeiseksi epäilyksi jääny moottorinohjausyksikkö vaihdettiin millä auto tulikin kunnolla kuntoon +muuta perushuoltoa siihen päälle (öljyt jne)
Onpahan nyt kunnossa saatana ja onneksi edellinen omistaja on teetättänyt käytännössä kaiken muun kallisarvoiset huoltokohteet (turbo, jakopää, jarrulevyt paloineen, peränvaihto) niin toivottavasti seuraava leima tulee "vähän" halvemmalla *koputtaa puuta*
Ex: -04 Vectra C 2.0t farkku
Nyk: -10 Insignia A OPC farkku
Nyk: -10 Insignia A OPC farkku
Re: Opelien katsastukset
Länsiauto== Itäauto
Opelien katsastukset
Tänään Calibra muutoskatsastettu museoajoneuvoksi.
Re: Opelien katsastukset
G-Astra sai taas vuoden ajoaikaa. Eikä edes mitään huomautettavaa ollut.
Opel - miehille jotka eivät tarvitse jatketta...
---Viitanen Racing---
---Pussihousu Fan Club---
---Viitanen Racing---
---Pussihousu Fan Club---
Re: Opelien katsastukset
2017 lähtien Vectran (2007) tiiviillä pakosarjalla ja Z22YH:n laajakaista lambda-anturilla 3s kerta katsastusmittauksessa lambda-arvo tasan 1,000 ja muillakin kerroilla eroa vain kolmannessa desimaalissa. Auto ajettu mittauksiin aivan normaalisti moottori 96C lämmöissä, kattikin toimii vielä riittävästi.
Re: Opelien katsastukset
Tutkailin tuota hölmöilyä eli ensin ahkeroidaan:Sheeporama kirjoitti: ↑24 Kesä 2022, 02:15 Viimevuotinen leima kustansi 1400e kun päästöt oli päin v*ttua kun moottorille syötettiin liikaa bensaa, iIlmamassamittari ja takimmainen lambda vaihdettiin, moottori kuvattiin sisältä sekä imu -että pakopuolelta, molemmat katit kuvattiin sisältä, lopulta länsiauto mittas päästölapun toisesta autosta ja sillä leima.
Tämän vuotinen 2700e, elikkäs viime vuonna viimeiseksi epäilyksi jääny moottorinohjausyksikkö vaihdettiin millä auto tulikin kunnolla kuntoon +muuta perushuoltoa siihen päälle (öljyt jne)
Onpahan nyt kunnossa saatana ja onneksi edellinen omistaja on teetättänyt käytännössä kaiken muun kallisarvoiset huoltokohteet (turbo, jakopää, jarrulevyt paloineen, peränvaihto) niin toivottavasti seuraava leima tulee "vähän" halvemmalla *koputtaa puuta*
viewtopic.php?p=2461194#p2461194Sheeporama kirjoitti: ↑04 Touko 2021, 00:27 Ei vikakoodeja
Tietolistan luku/järjestelmien tarkastus - ei tiedotteita
Polttoaineen ohjaussilmukan tila , tunnistin 1 ja 2 -> katkos -> ei vaihtelua
Akun miinuskenkä irroitettu -> ei muutosta
Tehty moottorin ohjainlaitteen konfigurointi & asetukset -> ei auttanut
Tarkastettu 1 ja 2 lambdan liittimet -> liittimet ehjät ei hapettumaa
Tarkastettu ilmanputsari/ilmanputsarin putket -> ei tukosta
1 lambda irroitettu .> lambdan pää nokinen -> putsattu -> tarkastettu katalysaattori lambdareijästä kameralla -> katalysaattori ehjän näköinen
Koeajo tehty n.20km jolla poltettu karstaa pakoputkesta, päästömittaus tehty -> arvot laskivat mutta co ja hc ovat vieläkin liian korkeat
1 lambda vaihdettu -> tehty pakokaasumittaus -> co ja hc edelleen liian korkeat
Testattu onko ilmamassamäärämittarin liittimen irroituksella mitään vaikutusta päästöihin -> co laski arvosta 5.5 noin 4.0 hc laski myös
Tarkastettu polttoainejärjestelmän paine tyhjäkäynnillä -> 255Kpa
Sytytysvirta pois eikä pumppu enää käy -> 585Kpa eikä paine laske -> polttoaine paine näyttäisi olevan kunnossa
Etummaiset sytytystulpat irroitettu -> tulpat eivät olleet karstassa
Testattu muuttuuko päästöt jos irroittaa 2 lambdan ja ilmamassamäärämittarin -> ei vaikutusta
Tarkastettu takimmainen katalysaattori -> katalysaattori ehjä
Tarkastettu etummainen katalysaattori 2 lambdan reijästä kameralla -> katalysaattori ehjä
Tarkastettu turbon imupuolen siivekkeet -> siivekkeet ehjät
Imusarja irroitettu -> sytytystulpat irroitettu -> tarkastettu kameralla onko lohkojen seinämissä naarmuja
Tarkastettu suuttimet -> suuttimet eivät vuotaneet kun virtoja laittoi päälle/pois
Puristusmittaus tehty -> kunnossa
Testattu uudella ilmamassamittarilla -> ei vaikutusta päästöihin
Koitettu kytkeä lambda 1 ohjaussilmukka päälle -> Ei tottele testerin käskyä ohjaussilmukka edelleen tilassa katkos
Irrotettu EVAP venttiilin liitos imusarjasta ja seurattu vaikutusta lambda-antureihin/pakokaasuarvoihin -> pakokaasuarvot tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ok, lambda anturien jännitteet alkaa vaihtelemaan normaalisti mutta pysyvät edelleen tilassa katkos
Moottoriin ruiskutettava polttoaineen määrä liian korkea -> testerillä näkyvät arvot ok -> mahdollinen ECM:n sisäinen vika?
Tämä siis länsiautolla, epäilevät tosiaan moottorinohjausyksikköä ja että mulla ollut stage 1 softaus olisi sen jopa rikkonut, itellä taas kutina et se on toi takimmainen lambda? Jos kerta katkos niiden välillä eivätkä kommunikoi keskenään ja siksi bilikka pääsee käymään liian rikkaalla?
Ilmeisesti paska softaus sekotti seoksen ja esti vikakoodit. Pelkkä orkkis softan asennus olisi luultavasti riittänyt.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 44
- Liittynyt: 20 Joulu 2014, 01:12
Re: Opelien katsastukset
Sitäkin koitettiin, mutta ei auttanut.ovc2z22yh kirjoitti: ↑12 Syys 2022, 14:20Tutkailin tuota hölmöilyä eli ensin ahkeroidaan:Sheeporama kirjoitti: ↑24 Kesä 2022, 02:15 Viimevuotinen leima kustansi 1400e kun päästöt oli päin v*ttua kun moottorille syötettiin liikaa bensaa, iIlmamassamittari ja takimmainen lambda vaihdettiin, moottori kuvattiin sisältä sekä imu -että pakopuolelta, molemmat katit kuvattiin sisältä, lopulta länsiauto mittas päästölapun toisesta autosta ja sillä leima.
Tämän vuotinen 2700e, elikkäs viime vuonna viimeiseksi epäilyksi jääny moottorinohjausyksikkö vaihdettiin millä auto tulikin kunnolla kuntoon +muuta perushuoltoa siihen päälle (öljyt jne)
Onpahan nyt kunnossa saatana ja onneksi edellinen omistaja on teetättänyt käytännössä kaiken muun kallisarvoiset huoltokohteet (turbo, jakopää, jarrulevyt paloineen, peränvaihto) niin toivottavasti seuraava leima tulee "vähän" halvemmalla *koputtaa puuta*viewtopic.php?p=2461194#p2461194Sheeporama kirjoitti: ↑04 Touko 2021, 00:27 Ei vikakoodeja
Tietolistan luku/järjestelmien tarkastus - ei tiedotteita
Polttoaineen ohjaussilmukan tila , tunnistin 1 ja 2 -> katkos -> ei vaihtelua
Akun miinuskenkä irroitettu -> ei muutosta
Tehty moottorin ohjainlaitteen konfigurointi & asetukset -> ei auttanut
Tarkastettu 1 ja 2 lambdan liittimet -> liittimet ehjät ei hapettumaa
Tarkastettu ilmanputsari/ilmanputsarin putket -> ei tukosta
1 lambda irroitettu .> lambdan pää nokinen -> putsattu -> tarkastettu katalysaattori lambdareijästä kameralla -> katalysaattori ehjän näköinen
Koeajo tehty n.20km jolla poltettu karstaa pakoputkesta, päästömittaus tehty -> arvot laskivat mutta co ja hc ovat vieläkin liian korkeat
1 lambda vaihdettu -> tehty pakokaasumittaus -> co ja hc edelleen liian korkeat
Testattu onko ilmamassamäärämittarin liittimen irroituksella mitään vaikutusta päästöihin -> co laski arvosta 5.5 noin 4.0 hc laski myös
Tarkastettu polttoainejärjestelmän paine tyhjäkäynnillä -> 255Kpa
Sytytysvirta pois eikä pumppu enää käy -> 585Kpa eikä paine laske -> polttoaine paine näyttäisi olevan kunnossa
Etummaiset sytytystulpat irroitettu -> tulpat eivät olleet karstassa
Testattu muuttuuko päästöt jos irroittaa 2 lambdan ja ilmamassamäärämittarin -> ei vaikutusta
Tarkastettu takimmainen katalysaattori -> katalysaattori ehjä
Tarkastettu etummainen katalysaattori 2 lambdan reijästä kameralla -> katalysaattori ehjä
Tarkastettu turbon imupuolen siivekkeet -> siivekkeet ehjät
Imusarja irroitettu -> sytytystulpat irroitettu -> tarkastettu kameralla onko lohkojen seinämissä naarmuja
Tarkastettu suuttimet -> suuttimet eivät vuotaneet kun virtoja laittoi päälle/pois
Puristusmittaus tehty -> kunnossa
Testattu uudella ilmamassamittarilla -> ei vaikutusta päästöihin
Koitettu kytkeä lambda 1 ohjaussilmukka päälle -> Ei tottele testerin käskyä ohjaussilmukka edelleen tilassa katkos
Irrotettu EVAP venttiilin liitos imusarjasta ja seurattu vaikutusta lambda-antureihin/pakokaasuarvoihin -> pakokaasuarvot tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ok, lambda anturien jännitteet alkaa vaihtelemaan normaalisti mutta pysyvät edelleen tilassa katkos
Moottoriin ruiskutettava polttoaineen määrä liian korkea -> testerillä näkyvät arvot ok -> mahdollinen ECM:n sisäinen vika?
Tämä siis länsiautolla, epäilevät tosiaan moottorinohjausyksikköä ja että mulla ollut stage 1 softaus olisi sen jopa rikkonut, itellä taas kutina et se on toi takimmainen lambda? Jos kerta katkos niiden välillä eivätkä kommunikoi keskenään ja siksi bilikka pääsee käymään liian rikkaalla?
Ilmeisesti paska softaus sekotti seoksen ja esti vikakoodit. Pelkkä orkkis softan asennus olisi luultavasti riittänyt.
Ex: -04 Vectra C 2.0t farkku
Nyk: -10 Insignia A OPC farkku
Nyk: -10 Insignia A OPC farkku
Re: Opelien katsastukset
Opel zafira b sai vuoden ajoaikaa, ainut huomautus oli että rekisterikilven valot vähän liian siniset mutta lapussa on maininta että rekisterinvalot ei toimi, korjattava kuukauden sisällä.