Opelien katsastukset

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
rautasydän
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 277
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Opelien katsastukset

Viesti Kirjoittaja rautasydän »

Eli tarinoita leimalta. Itse katsastin -95 Omegan eilen. Ennen leimaa otettiin päästöt ja vaihdettiin yksi parkkivalo. Leima tärähti lappuun ilman huomautuksia. Ei nämä Opelit voi aivan perseestä olla.
Katsastaja vielä kehui auton hyväksi. Mittarissa 178 th.
Tämä oli aika tylsä mutta varmasti muistoista löytyy karmeampiakin tarinoita, joten..
Jos moinen topic jo on olemassa niin poistakaa olkaa hyvä.
Elf
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 18 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Elf »

Oma Vectra on päässyt jo 3 vuotta peräkkäin läpi katsastuksesta ilman huomautuksia ja kehut on tullut joka kerta kunnosta. mittarissa on 176 th ja toivon mukaan tulee lisää vielä paljon kilometrejä..tylsä tarina tämäkin mutta ei omistajan kannalta kun ei tarvi asua konepellin alla kuten entisessä autossa Kadetissa.
VW Bora 1.6 16V -00
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

Ihmeellistä miten noin vanhat autot menee katsastuksesta läpi :lol: :whack:

En oo eläessäni omistanut vuosimallia 1983 uudempaa autoa ja katsastuksessa olen käynyt noin 15 kertaa joista yhden ainoan kerran on tullut hylätty päätös (Asconan toinen takajarrusylinteri oli jumissa). Kaikilla muilla kerroilla on tullut leima ekalla yrittämällä eikä edes kertaakaan korjauskehotusta mistään.

edit: Lisätään vielä että ekan kerran Asconaa katsastaessa sillä oli ajettu n.170tkm ja nyt viimeisimmässä katsastuksessa 330tkm. Että onhan tuolla tullut ajettua -(z)-
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Henskuli
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1095
Liittynyt: 18 Maalis 2006, 14:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Henskuli »

Mä oon käyttäny autooni kahesti leimalla, eikä oo kummallakaan kerralla menny ekalla yrittämällä läpi.. :lollis: Ekalla kerralla etujousi oli poikki ja toisella kerralla pakoputken viimenen liitoskohta vuoti, joten päästöt ei menny kohilleen.. :roll:
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

Rekku ja monza samalla asemalla Laakista läpi ei pahemmin haukuttu tai kehuttu
Avatar
Kerberos
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 22 Helmi 2007, 14:00

Viesti Kirjoittaja Kerberos »

Onko noissa uudemmissa ooppeleissa tuntimittarit :o Eikö Th tarkota tuhatta tuntia :lol: :D

No joo, asiaan. Ite oon kaikennäkösiä ooppeleita katsastellu kymmenkunta vuotta. Yleensä on menny läpi ekalla, muttei aina. Isompaa huomautettavaa ei oo ollu pompautuksissakaan, pikkuvikoja, helppo korjata. Suurin remontti katsastuksesta tais olla, kun oli vectran etujousi poikki ja pari poltimoa pimeänä.
Avatar
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3506
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Kuke »

Kaikki opelit joita olen omistanut on menneet aina laakista läpi, tosin astralla oli kerran vaikeuksia mukamas liian matalan alustan vuoksi, joka kuitenkin oli muutoskatsastettu kylläkin, omegan kävin joulukuussa katsastamassa, tarkistin ennen katsastusta et kaikki valot pelaa ja menin katsastukseen, ei vikoja eikä puutteita, ja autolla ajettu 218000 km :wink:
Avatar
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3260
Liittynyt: 19 Heinä 2005, 10:11

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Ainoa ongelma katsastuksessa ollu ku ei meinannu päässä jarrudynosta pois ku alko perä seilaan ku nosti kierroksia (omegalla) ja touhu näytti enemmänki tehomittaukselta :lol: .. Toinen samalla kertaa et 4-pistenosturilla tarttu nostin pohjaan kiinni ja sit mä sainki ite ajaa sen alas... Nii ja takarenkaat oli leveämpiä ku rekisteriotteessa mainittu..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
masa_
OCF Member 2017
Viestit: 859
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 18:19
Paikkakunta: Jaala/Kouvola

Viesti Kirjoittaja masa_ »

Astra meni marraskuussa kerralla läpi ilman huomautuksia mittarissa nyt 212tkm. Ja kun inssi tuli tuomaan avaimia kysyin että miltäs näytti, niin inssi sanoi: "Oikein hyvälle, ei muutakun kovaa ajoa ja vuoden päästä uudestaan."
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
nuhapumppu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2802
Liittynyt: 25 Huhti 2005, 19:19
Paikkakunta: asdfadfsdasfafdsd

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Eipä menny -95 vectra läpi. Muuten kaikki ok mutta käsijarrusta jäi kiinni.
Vasen 1,8 Oikea 0,4 ero% mitattu/sallittu 78/70

Nooh ehkä ton jaksais joskus säätää ja käydä tarjoomassa konttorille taas.
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3231
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 19:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja J.S.T »

Kesällä kävin ekaa kertaa vectraaa näyttämässä konttorilla, eikä mitään huomautettavaa. Kesällä ennen inttiin menoa käytän uudelleen ja tarkotus ois että menee kerralla läpi.
Avatar
Tumppi82
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 217
Liittynyt: 24 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tumppi82 »

Oma tarina parin vuoden takaa:

Katsastin ex-vectraa (2000 4x4) ja lyhyen koeajon jälkeen inssi totesi että tämähän on 2.5l koneella.

Inssi: Jaa, täähän onki 2.5l
Minä: Ei ole, vaan 2.0l
I: kyllä tämä taitaa se 2.5l olla
M: ei ole vaan tehoikkaimmalla vapaasti huokaavalla 2litrasella (c20xe)
I: kyllä minä olen ajanut 2.0 Vectraa ja tämä on paljon tehokkaampi
M: Niitä 2.0 VEctroja on montaa sorttia, tämä on se tehokkain
I: *avaa konepellin* ja toteaa: nonni 2.5l konehan tämä on
M: No eihän oo! 2.5l olisi v6 tämä on rivi 4!
Inssi vain väittää konetta 2.5litraiseksi ja yritän todistella ettei se ole. Lopulta toinen katsatusmies tulee ja kertoo että kyseessä on 2.0l kone. Silti inssi vielä raapustaa koneen tyypin näkyviin. Lopulta kun hän uskoo että kone on 2.0l eikä 2.5 niin hän toteaa kylmästi "ainakin liian matala tämä on, etupään jouset ovat kuolentuneet" ja hylätty.

Lähdin paikalliselle Eibach jälleenmyyjälle ja tilasin uudet madallusjouiset eteen sekä asennus ajan. Kun jousia alettiin vaihtamaan niin asentaja soitti kertoakseen että tilaamani uudet jouset ovat aivan samanlaiset kuin paikallaan olevat. Selitin että vanhat jouset ovat kuulemma väsyneet ja siksi pitää vaihtaa. Asentaja nauroi ja sanoi että niillä on miljoonan km takuu eikä varmasti ole väsyneet. Selitin tilanteen ja kerroin että ne jouset eivät kelpaa katsastukseen. Asentaja laittoi lopulta autooni v6 Calibran jouset (paljon jäykemmät kuin 2.0l Vectran). Lähdin uusien jousten kanssa leimalle ja ensimmäiseksi sama inssi oli vastassa.

I: jaahas on uudet jouset alla?
M: jep jep
I: eikö tässä ollut moottorissa jotain epäselvyyttä?
M: joo, luulit tätä 2.5l koneeksi vaikka tämä on 2.0l.
I: *avaa konepellin* Tässähän on liikaa venttiileitä!
M: mitä v*ttua?
I: tässä lukee 16valve, 2.0l Vectran pitää olla 8venttiilinen
Minä selitän miten asia on ja inssi uskoo lopulta. Tämän jälkeen hän toteaa että uudet jouseni eivät täytä vaatimuksia ja enkä saa leimaa.

Ajan takaisin jousien myyjän luo ja selitän tilanteen. Myyjä antaa nipun saksankielisiä papereita jossa on eu:n hyväksyntä jousistani. Tämän paperinivaskan avulla sain lopulta leiman lappuun.

Todettakoon vielä että autoni oli muutoskatsastettu madallussarjalle.

Että näin.
Golf 1.9pwrDiesel 4x4 & Calibra Cabriolet turbo 4x4
Avatar
BullDozer
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 131
Liittynyt: 11 Syys 2006, 11:11
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja BullDozer »

^Voi hyvää päivää :lollis:
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3231
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 19:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja J.S.T »

Tumppi82 kirjoitti:Oma tarina parin vuoden takaa:
Voi vittu!! Alko oikeen vituttaaan voiko olla noin tyhmää ihmistä ku se inssi pitäs hakata pesäpallomailalla vittu jalkoihin ja päähän saatana! :evil:
Putikka
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 13:29

Viesti Kirjoittaja Putikka »

J.S.T kirjoitti:
Tumppi82 kirjoitti:Oma tarina parin vuoden takaa:
Voi vittu!! Alko oikeen vituttaaan voiko olla noin tyhmää ihmistä ku se inssi pitäs hakata pesäpallomailalla vittu jalkoihin ja päähän saatana! :evil:
Elä hermoo, ota omena. Ei oo vissiin inssillä ollu ihan kaikki matot suorassa, mut ei kai tuosta nyt kannata noin pahasti repiä pulttia. :lol:
Vastaa Viestiin