2.3td+hx40

Diesel moottoreiden viritys ja rakentelu keskustelu
78kadett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 182
Liittynyt: 01 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 78kadett »

Juho M-P kirjoitti:
Tommi T kirjoitti:Minä en ainakaan alkaisi sitä bemarin 2.4td konetta heivaamaan ooppelin keulalle. Niistä on paukkunut kansia ja kannessa on todella pienet venttiilit ja kanavat. Nokkiakin ne syö kuin juustoa.

Joo, ei ikinä sitä kannenhalkojaa... Täällä on yksi sellanen superturbo(HX40=240hv). Parhaimmillaan kansi 9:stä kohtaa halki. Nyt kestää kun hitsattu niin monesti.
***juu, ei tod. sitä vanhaa bemarin dieseliä. tää uudempi olis ollu parempi. no, 2.3td saa kelvata. on muutes huimat kanavat tuossa, nokian kännykkä menee imukanavaan.pyöreä 40mm halkaisija. pako 35mm neliö. aika paljo isommat kun vaikkapa 2.4 cih:ssa.
78kadett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 182
Liittynyt: 01 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 78kadett »

leikitelläämpä ajatuksella vielä. mitäs muita dieseleitä näissä opeleissa on? mitä noi 2 litraset on tai 2.2:set? tämmöseltä "mersumieheltä" jääny noi opelin riisselit sivummalle.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mielessä on ollut 2.0DTI:n asentaminen A-Omegan pellin... Yks alakertakin oli tiedossa, muta kerkes mennä sivu suun. Kansi yms löytyy jo. Niin ja pumpuksi tietenkin rivi-Bosch...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Jarno.v
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1028
Liittynyt: 09 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: oulun lääni

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Juho M-P kirjoitti:Mielessä on ollut 2.0DTI:n asentaminen A-Omegan pellin... Yks alakertakin oli tiedossa, muta kerkes mennä sivu suun. Kansi yms löytyy jo. Niin ja pumpuksi tietenkin rivi-Bosch...
Mitenkä riittää rivipumpussa paine suorasuihkun suuttimille?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Rivipumpussa riittää, jakapumpussa ei.

Bosch-rivivehkeillä sadaan 600bar paine... Tsoin en tiedä DTI:n ruiskutuspainetta, mutta luulen että jää reilusti matalemmaks.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
78kadett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 182
Liittynyt: 01 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 78kadett »

kertokjaas pikkusen lisää noista 2.0 ja 2.2 litrasista. kenen tekemiä ja millä pumpulla?

mahollista tehä 2.2l kone mekaanisella rivipumpulla?
Christoffer
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 26 Elo 2005, 19:40
Paikkakunta: Pohjankuru

Viesti Kirjoittaja Christoffer »

Hieman OT mutta paljonkos tuommoinen 2.3 cih perustainen diesel painaa? Lähinnä mietin että paljonko painoa pitäisi siirtää että tuommoisen saa leimattua painonsa puolesta Kadett C:n?
78kadett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 182
Liittynyt: 01 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 78kadett »

Christoffer kirjoitti:Hieman OT mutta paljonkos tuommoinen 2.3 cih perustainen diesel painaa? Lähinnä mietin että paljonko painoa pitäisi siirtää että tuommoisen saa leimattua painonsa puolesta Kadett C:n?
***en tiedä. pitäs jostain löytää semmoset paperit missä paino ja teho ilmotettu... akku on jo taqkakontissa ja 2 paikkaseksi muuttaminen pitäs riittää. sen verran tiiän että 6 konetta kevyempi se on.
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

Reksaan hommattujen paperien mukaan se oli n200kg. jotenki Tuntus c kadettiin painavalta. esim 2litrasen ompun vakiojouset meni melko linttaan.
Savuttava omega ja kadett
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

kadett85 kirjoitti:Reksaan hommattujen paperien mukaan se oli n200kg. jotenki Tuntus c kadettiin painavalta. esim 2litrasen ompun vakiojouset meni melko linttaan.

2.3TD karvan yli 200kg.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Omann
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 15 Maalis 2005, 19:34
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Omann »

Taisi olla 23DTR 202kg ja 30NE 206kg. Muuten löytyy sellainen orggis turbon pakosarja, aika joutilaana nykyälleen. Taitais olla TD ilmanputsari peltipurkki olemassa ja 23D, 21D alakerrat +koneenosia iso laatikollinen syöttöputkisarjoja, kytkimiä jne. Kun joku veis kerralla kaikki...

Aihiota tarvitsevalle kaveri saattaisi luopua sopivasti seisonnassa olevasta 23TD Exklusive Reksastaan, jossa hyvä tekniikka, nelivalot, kattoluukku ja esim. Laylocin nappi-5. Saksasta tuotu samanlainen hopea-huoleton koppa seuraa mukana.

Kannentiivisteenä ei vakionakaan kestä oikein muu kuin turbon kolmereikäinen (1,5mm) ja uusilla pulteilla kulmakiristyksellä. Turbokoneessa suurennetussa öljypumpussa _ei_ ole tiivistettä, löytyy ne mäntiä jäähdyttävät suuttimet ja kanavat männän sisällä. Mutta kestihän se 2.1D vakio-osilla turbotettunakin.

Tarviit isomman perän :wink:
78kadett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 182
Liittynyt: 01 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 78kadett »

Omann kirjoitti:Taisi olla 23DTR 202kg ja 30NE 206kg. Muuten löytyy sellainen orggis turbon pakosarja, aika joutilaana nykyälleen. Taitais olla TD ilmanputsari peltipurkki olemassa ja 23D, 21D alakerrat +koneenosia iso laatikollinen syöttöputkisarjoja, kytkimiä jne. Kun joku veis kerralla kaikki...

Aihiota tarvitsevalle kaveri saattaisi luopua sopivasti seisonnassa olevasta 23TD Exklusive Reksastaan, jossa hyvä tekniikka, nelivalot, kattoluukku ja esim. Laylocin nappi-5. Saksasta tuotu samanlainen hopea-huoleton koppa seuraa mukana.

Kannentiivisteenä ei vakionakaan kestä oikein muu kuin turbon kolmereikäinen (1,5mm) ja uusilla pulteilla kulmakiristyksellä. Turbokoneessa suurennetussa öljypumpussa _ei_ ole tiivistettä, löytyy ne mäntiä jäähdyttävät suuttimet ja kanavat männän sisällä. Mutta kestihän se 2.1D vakio-osilla turbotettunakin.

Tarviit isomman perän :wink:
***en tarvi sitä pakosarjaa. 2.3td kone tuokin on, eli pakosarja on ittelläkin. on vaan niin surkea ettei sitä voi hyödyntää.

mistähän koneen painoja vois kysellä? 2.0 lukee otteessa, eli isolohkolle se on katastettu. 230hv bensakoneen kanssa on ponnistettu toi perä, eli eiköhän se dieselilläkin kestä...kai..
X20XER
'Senator'
'Senator'
Viestit: 703
Liittynyt: 23 Loka 2005, 20:55
Paikkakunta: Lohja/Kerava

Viesti Kirjoittaja X20XER »

78kadett kirjoitti: mistähän koneen painoja vois kysellä? 2.0 lukee otteessa, eli isolohkolle se on katastettu. 230hv bensakoneen kanssa on ponnistettu toi perä, eli eiköhän se dieselilläkin kestä...kai..
vääntö sen rikkoo, ei teho.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kadett85 voi kertoa jotain tuosta väännöstä+perästä... :lollis:
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
pelzi-88
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 210
Liittynyt: 07 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Jyväskylä, Luhanka

Viesti Kirjoittaja pelzi-88 »

Ot mut tuli noista mesen diiseleistä mieleen... Kyllä niistä voimaa irtoo kun alatte etsiä super turbo pelejä :wink: ja aika ikiliikkujia nuo vanhat mersun diiselit

http://smg.photobucket.com/albums/v296/ ... skuu-1.flv
http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsport/

300D otetaan 300-400hv... En nyt löytäny yhtä sivua missä oli tarkemmin asiaa





Lisää... http://www.teamrwd.com/dieselboost/merssu1.jpg
http://www.teamrwd.com/dieselboost/

Videotkin saa katsoa
MV6 power
Vastaa Viestiin