2.3td+hx40
en tarkemmin tiedä mitä tehty. dieselmiesten juttuja eli pajalla käytin sen. se on vapari reksan pumppu.
------
petterin pumppuja mekaanisella sammutinvivulla. sammutinvipu semmonen että kun sitä kääntää "normaali" asennosta poispäin (siis päin vastaiseen suuntaan kun sammuttaessa) pumppu lisää syöttöä. ja soppaa riittää kuulemma paremmin kun 10mm turbon pumpussa.
tälläsellä pumpulla se nettiautossa oleva diesel asconakin on. tp teho siellä 160hv hujakoilla pikku ahtimella. syörtön säätö oli tehty niin että kaasuvipua vedettäessä mekanismi (jousi?) vetää syötööä isommalle sammutinvivusta
------
petterin pumppuja mekaanisella sammutinvivulla. sammutinvipu semmonen että kun sitä kääntää "normaali" asennosta poispäin (siis päin vastaiseen suuntaan kun sammuttaessa) pumppu lisää syöttöä. ja soppaa riittää kuulemma paremmin kun 10mm turbon pumpussa.
tälläsellä pumpulla se nettiautossa oleva diesel asconakin on. tp teho siellä 160hv hujakoilla pikku ahtimella. syörtön säätö oli tehty niin että kaasuvipua vedettäessä mekanismi (jousi?) vetää syötööä isommalle sammutinvivusta
Minä en näe mitään järkeä siinä että ensin vaivalla rakennetaan autoa ja moottoria ja sitten siihen ruuvataan kupeeseen joku ite ruuvattu vaparin pumppu. Voi silläkin toki saada paljon maksimi syöttöä mutta mites ajettavuus? Oikein tehdyllä turbon pumpulla on varmasti eroa kuin yöllä ja päivällä. Siihen pelkkään max syötön määrään ei todellakaan kannata tuijottaa. Pienellä nestepäällä homma menee vaan savuiksi ja pakolämmöt ovat törkeät. Muutaman satasen sijoitus pumppuun on koko homman tärkein sijoitus.
***juu. ensinnäkin aloitan projektin mahd.halvalla. siis aivan mielenkiinnosta mitä saa aikaan 500e:llä. pumppu ei ole ite ruuvattu vaan kävi kyllä dieselpajalla, oli halpa operaatio.Tommi T kirjoitti:Minä en näe mitään järkeä siinä että ensin vaivalla rakennetaan autoa ja moottoria ja sitten siihen ruuvataan kupeeseen joku ite ruuvattu vaparin pumppu. Voi silläkin toki saada paljon maksimi syöttöä mutta mites ajettavuus? Oikein tehdyllä turbon pumpulla on varmasti eroa kuin yöllä ja päivällä. Siihen pelkkään max syötön määrään ei todellakaan kannata tuijottaa. Pienellä nestepäällä homma menee vaan savuiksi ja pakolämmöt ovat törkeät. Muutaman satasen sijoitus pumppuun on koko homman tärkein sijoitus.
näillä aloitetaan ja tulevaisuudessa kiristetään tekniikka huippuunsa
--------------
noista omega/bemari koneista vielä. millä pumpulla noita on ollut saatavana? minkä tehosia?
vois kokeilla kepillä jäätä konttorilla jos sais luvat tommoselle. jos tuijotetaan pelkkiä 2.0l ja 2.5l lukuja niin tilavuuden puolesta ei estettä...mutta jos tarkemmaksi mennään niin bemun kone on pikkusen liika iso.