Z20NET viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Nile_
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Elo 2009, 13:33
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Nile_ »

okei.. hmm..
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Nile_
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Elo 2009, 13:33
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Nile_ »

alkaa itelläkin olemaan noilla nurkilla.. se mitä 14t jaksaa työntää(arviolta 290/450)..2viikkosen pelas ohjelmoinnin jlk. ihan ok. mut nyt alkanu rötäämään täys vedoilla, tai ku rupee +1bar olemaan ahtoja..

mietin bensabummppua ku ei oikeen tunnu sytkävialta, tai alkuun ei tuntunu mut välillä taas kyllä.

alkuun vaan niinku puutu, ei ruvennu pätkimään tms.
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Avatar
hercules
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1314
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja hercules »

Jartsa kirjoitti: 12 Heinä 2020, 22:06 Komee ahtokello sulla :peukku:

puolat oon ainakin minä siihen vaihtanut ihan orkkis malliset Neolta.

koita laittaa BCPR9ES-11 tulpat sinne jo noilla tehoilla.
On kyllä, piti vaan naamioida katastukseen se pois. Vissiin sun käsialaa tuo? Mistä oot napannu sinne virrat, kadonnu taustavalot eikä oo kerenny vielä tutkimaan että mistä ne tulee.

Meinaat että noita tulppia kannattaias kokeilla?
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Avatar
hercules
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1314
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja hercules »

Nile_ kirjoitti: 14 Heinä 2020, 23:52 alkaa itelläkin olemaan noilla nurkilla.. se mitä 14t jaksaa työntää(arviolta 290/450)..2viikkosen pelas ohjelmoinnin jlk. ihan ok. mut nyt alkanu rötäämään täys vedoilla, tai ku rupee +1bar olemaan ahtoja..

mietin bensabummppua ku ei oikeen tunnu sytkävialta, tai alkuun ei tuntunu mut välillä taas kyllä.

alkuun vaan niinku puutu, ei ruvennu pätkimään tms.
Ilmeisesti sulta ostin tuon Jartzan rakentaman vectran?

Väitän että 14T ei kyllä millään anna 290hp
Tuosta vectrasta penkattiin syksyllä 290/407 ja siellä jonnin verran muutakin tehty kuin ahdin.
16T, bilteman iso cooleri, 3"dp, 3"intake, 3barin mapit, pa-pumppu, 677ccm suuttimet. Kytkin antautui mutta nyt tuolla CG-motorsportin kykällä ja kovalla vauhtiksella pitäis kestää +530nm
Nyt uudempi pakosarja vaihdettu ja pari ahto-vuotoa tilkitty. Auto rakennettu samoilla palikoilla ja softalla matkittunu autosta mistä se 344/499
Kun tuon rykimisen saisi selvitettyä niin voisi taas penkkiiin viedä.

Itelllä tuli mieleen tuosta rykimisestä että pa-suodatinta en kyllä ole vaihtanut, mites Nile ootko nykyiseen vaihtanut?
Jos viina laittanut paskat kiertoon... Uusi suodain olisi kyllä mutta en "kerennyt"vaihtamaan sitä.

Onks nää puolat Jartza sun jäljiltä?
Kuva
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Nile_
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Elo 2009, 13:33
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Nile_ »

joo, mulla oli tuo sillon.

ja siis tää nyt oli ohjelmoijan arvio tehosta, tiiä sit.. autossa siis 14t ahdin, 3"dp+100cell katilla, 3/2x2,5 rosteriputki, 530c suuttimet.

pa suotimen oon vaihtanu, viimeks keväällä.
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Nile_
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Elo 2009, 13:33
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Nile_ »

Jartsa kirjoitti: 12 Heinä 2020, 22:06 Komee ahtokello sulla :peukku:

puolat oon ainakin minä siihen vaihtanut ihan orkkis malliset Neolta.

koita laittaa BCPR9ES-11 tulpat sinne jo noilla tehoilla.
juttelin ton ohjelmoijan kannssa tosta omasta ja kysäsin noista tulpista, ihmetteli eka vähän tuota tulpan tyyppiä, ja muutenkin sano et korkeintaan 8 arvoset..

kävi sit kattoo maptuninki sivuilla tota ilmoo ni totes et joku viba on ilmossa.. t5/t7 toimii mut tähän t8 EI PIDÄ moisia laittaa!

kärkiväliä vaan pienemmäks noista BKR7ESC-11 tulpista johnki 0.8-0.9mm ja sillä kokeilla oli mullekin neuvo.. orggis väli jotain 1.1-1.2mm..
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

hercules kirjoitti: 15 Heinä 2020, 01:19
Nile_ kirjoitti: 14 Heinä 2020, 23:52 alkaa itelläkin olemaan noilla nurkilla.. se mitä 14t jaksaa työntää(arviolta 290/450)..2viikkosen pelas ohjelmoinnin jlk. ihan ok. mut nyt alkanu rötäämään täys vedoilla, tai ku rupee +1bar olemaan ahtoja..

mietin bensabummppua ku ei oikeen tunnu sytkävialta, tai alkuun ei tuntunu mut välillä taas kyllä.

alkuun vaan niinku puutu, ei ruvennu pätkimään tms.
Ilmeisesti sulta ostin tuon Jartzan rakentaman vectran?

Väitän että 14T ei kyllä millään anna 290hp
Tuosta vectrasta penkattiin syksyllä 290/407 ja siellä jonnin verran muutakin tehty kuin ahdin.
16T, bilteman iso cooleri, 3"dp, 3"intake, 3barin mapit, pa-pumppu, 677ccm suuttimet. Kytkin antautui mutta nyt tuolla CG-motorsportin kykällä ja kovalla vauhtiksella pitäis kestää +530nm
Nyt uudempi pakosarja vaihdettu ja pari ahto-vuotoa tilkitty. Auto rakennettu samoilla palikoilla ja softalla matkittunu autosta mistä se 344/499
Kun tuon rykimisen saisi selvitettyä niin voisi taas penkkiiin viedä.

Itellä tuli mieleen tuosta rykimisestä että pa-suodatinta en kyllä ole vaihtanut, mites Nile ootko nykyiseen vaihtanut?
Jos viina laittanut paskat kiertoon... Uusi suodain olisi kyllä mutta en "kerennyt"vaihtamaan sitä.

Onks nää puolat Jartza sun jäljiltä?
Kuva
joo ei oo puolat mun jäljiltä kun oli kaikki uusia faceliftiin tulleita mustakantisia.

ja Nile itsellä oli edellisessä vecussa kärkiväli 0.8mm
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Nile_
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Elo 2009, 13:33
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Nile_ »

joo, just pienensin itekki johonki 0.9mm.. käyä aamulla testaa

ja noista herculeksen puolista.. ite oon nuo numerot noihin piirtäny eli nuo oli sen ajan mitä itellä oli.. itelläkin nuo mustakantiset mitsut tossa farkussa
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Nile_
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Elo 2009, 13:33
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Nile_ »

ts. minun aikaan ei tarvinnu vaihtaa puolia..

cuulerin vaihoin ku anto vikakoodia jostain imm. tms mut coolerin pääty ol halki ja sillä korjaantu. :peukku:

sekin selvis "jartsan" ohjeilla/vinkeillä ku lueskeli :peukku:
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Avatar
Samppza
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Loka 2019, 22:27

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Samppza »

Hei, mitäs te ketkä tiedätte enemmän tästä moottorista niin millasta turboo suosittelisitte? Kun ilmeisesti turbon siivekkeet on ottanun pesäkeessä vähän osumaa niin päästää "huokauksen" kun päästää paineet. Siellä oli hiukan väljystä ja siivekkeet on kiillottunut, niin turbon vaihto taitaa olla ajankohtainen. Olen miettinyt että stage 1 voisin jossain vaiheessa hommata, niin kannattaako ostaa vakio turbo vai hiukan parempi/isompi. Suosituksia otan ilomielin vastaan.

Kiitos jo etukäteen!!
Vecta C 2.0T -07
Exät: Astra G 1.8 -03
masa_
OCF Member 2017
Viestit: 859
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 18:19
Paikkakunta: Jaala/Kouvola

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja masa_ »

Tais olla foorumin rompetorilla yks 14T ahdin myynnissä, vanhemmissa ainakin 11T orkkiksena en nyt muista oliko noissa uudemmissa jo 14T orkkiksena? Tätä topiccia kun luet alusta asti niin löytyy tietoa eri muutoksista ja tehoista.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
Avatar
jusa_^
OCF Member 2021
Viestit: 2001
Liittynyt: 13 Touko 2005, 14:33
Paikkakunta: suolahti

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja jusa_^ »

Vanhemmassa on garrett. Uudemmassa on 11T. 14T on aero saabista
C Vectra 2.0t GTS
Avatar
Paska Omena
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3301
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

Juu mulla on käyttämätön 14T kaupan, jos on vakiona 11T niin toi sopii suoraan tilalle. Ja meneehän se Garrettinkin tilalle mutta sitten tarvii vaihtaa ne öljy- ja vesilinjat. Jos siitä täyden hyödyn haluaa niin tarvii kyllä vaihtaa isompia suuttimiakin.

Huomenna vihdoinkin pääsis omaa pommia näyttämään konttorilla. On se ny jo yli puoltoista vuotta seissytkin kun meni mielenkiinto sen ihmettelyyn. :roll: Muuten ei mitään vikaa, mutta antoi 2 vikakoodia SAI-pumpulta jota siinä ei ole ikinä ollutkaan. Nyt ei enää pala vikavalo eikä tuu vikakoodeja, mutta autojakoavain-valo palaa kun ei boksi suostu ottamaan vastaan vin-koodia. Jostain syystä suostuu toimimaan silti, eikä tuon pitäis enää katsastusta haitata. Toinen tuohon autoon paritetty ecu jäi vielä VN-Dynolle että voi siihen vielä koittaa eri kikkoja mitä Carlsonin kanssa keksivät. Ja pitäs se sitten vielä säätää ihan penkissä kun tuo ongelma on ratkaistu.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Avatar
hercules
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1314
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja hercules »

Nile_ kirjoitti: 16 Heinä 2020, 00:19 ts. minun aikaan ei tarvinnu vaihtaa puolia..

cuulerin vaihoin ku anto vikakoodia jostain imm. tms mut coolerin pääty ol halki ja sillä korjaantu. :peukku:

sekin selvis "jartsan" ohjeilla/vinkeillä ku lueskeli :peukku:
Puhelimella multiquetet vähän hankalia niin vastaillaan tähä kaikki.
Ok eli nuo ns sekasikiöpuolat on joku vaihtanut jossain vaiheessa.
Nyt sitten tullut jo kahteen kertaan vikakoodit 2.pytyn missfirestä eli en kerennyt ees tulppien kanssa aloittaa mitään vaan laitoin neonilta uudet puolat tilaukseen suoraan. Toivottavasti ehtisi ajoissa niin pääsis lauantaina vehmaalle varttia taas kokeilemaan.
Tietenkin toivoen ja luottaen että se vika on puolissa.
Juu tuo cooleri näyttikin olevan ihan hyvässä kunnossa kun sen varastoon nostelin viime syksyllä.

Samppzalle:
Jos vain fiksuja 14t ahtimia on liikenteessä niin hommaisin kyllä suoraan semmoisen. Eihän silläkään vielä kuuhun mennä mutta nälkä näissä alkaa niin helposti kasvamaan että olisi sitten edes hieman pelivaraa.
Toki tosiaan ne suuttimet joutuu vaihtamaan jos hyötyä haluaa.
Paska omena:
Ilmeisesti sinne saa pienellä taiteilulla myös garretin putkiin mitsun ahtimen. Toki suosittelen vaihtamaan ne mitsun putket jos on mahdollista mutta jos ei mistään järkihintaan putkia löydy niin muistelin lukeneeni että pientä taivuttelua ja esim maptuning tais myydä banjoille suoraa muutossarjaa 10-20e hintaan.
Mites leiman kanssa kävi ja onko ecu asiat edenneet yhtään?
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Nile_
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Elo 2009, 13:33
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Nile_ »

joo täälläkin selvis puutumiset/räkimiset ku pa pumpun vaihto.. 247tkm menty tolla pumpulla ja nyt tolla setupilla rupes prötämään..

nyt on kyl ihan kiva taas päästää menemään :wink: emantäki tuntu olevan tyytyväinen ku tnään kpossa kävi ni sano et joku bemmi ol hiillostanu mut oharin kohalla ol härnänny ni ei sillä kuulema ohitusintoo ollukaan :lol:
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Vastaa Viestiin